villa sazee

villa sazee

راهنمای تخت چوبی رستورانی و تخت سنتی

 

 

 

 

تخت چوبی سنتی

در ساخت تخت های سنتی که معمولا از چوب ساخته می شوند از مواد اولیه با کیفیت استفاده می‌ شود، به همین دلیل علاوه بر داشتن کیفیت بالا دارای ظاهری زیبا هستند. همچنین برای ساختن این تخت ها از تکیه گاه و دسته‌ های به صورت پنجره‌ ای بهره می‌ برند، به همین علت تخت های سنتی ظرافت بالایی داشته و مناسب برای طراحی دکوراسیون منزل و ویلا یا رستوران ها و کافه ها می باشد. رنگ بندی تخت های سنتی بسیار متنوع است و این تخت ها به صورت براق با استفاده از پلی اتر تولید می شوند. مصرف کنندگان و متقاضیان می‌ نوانند با توجه به ترجیحات خود انواع تخت سنتی چوبی فضای باز را در مدل ها و اندازه های گوناگون و رنگ بندی های مختلف خریداری کنند.‌

تخت چوبی سنتی

ظاهر این تخت های چوبی سنتی دقیقا شبیه همان تخت هایی است که در طراحی دکوراسیون بالکن ها و فضاهای باز استفاده می شود. این ابعاد تختهای سنتی میتواند; بنا به درخواست شما و با توجه به فضای مورد نظر شما میتواند به دلخواه شما سفارش داده شود; در ساخت تختهای سنتی چوبی معمولاً از تکیه گاه و دسته های به صورت پنجره ای استفاده میشود; که علاوه بر ظرافت دارای مقاومت بسیار بالا میباشد; همچنین تختهای سنتی چوبی میتواند دارای رنگ های متنوع و به صورت براق با استفاده از روکش پلی اتر براق در دسترس شما قرار بگیرد; در این بخش شما میتوانید با انواع مدلها و اندازه های تخت های سنتی چوب فضای باز آشنا شوید; و با توجه به سلیقه خودتان تخت مورد نظر را انتخاب نمایید; همچنین شما میتوانید رنگ این تخت ها را به سلیقه خودتان انتخاب نمایید.

معمولا هم می شود از فضای داخل این تخت های چوبی و سنتی به عنوان کمدهایی مخفی استفاده کرد، این نوع تخت های چوبی سنتی می توانند یادآور خاطرات خوب دوران گذشته باشند. هنر و معماری ایرانی از گذشته تا به امروز سرشار از ذوق هنری، صمیمت و گرمای زندگی بوده است. در ادامه دکوراسیون منزل ایرانی به سبک سنتی را خواهیم دید که به زیبایی در آنها دیزاین سنتی با فضای مدرن امروزی هماهنگ شده است.

بهترین پیشنهاد برای تان همین تخت های سنتی و قدیمی که ظاهری نو و مدرن دارند است. قرار دادن آن در بالکن یا تراس نیز ایده بسیار خوبی محسوب می شود. کوسن ها می توانند رویه های از پارچه های با نقش و طرح ایرانی که اصالت را به دکوراسیون داخلی خانه می آورند داشته باشند، روکش نشیمن تخت هم می تواند پارچه ای قرمز رنگ باشد که حسابی به آن هیجان ببخشد. چرا که سایز میانه ای دارند و در هر مدل طراحی دکوراسیون به خوبی جای می گیرند

ترکیب رنگهای گرم گلیمها و جاجیمها با رنگ چوب میتوانند ترکیبی زیبا را در دکوراسیون داخلی خانهتان پدید آورد و جذابیت یک تخت سنتی را چندین برابر کند. قرار گرفتن کوسن و بالش و شاه نشین نیز بر روی این تخت های سنتی می تواند طراحی را صمیمی تر و گرم تر کند.

فقط برای استفاده از تشک برای فضای باز باید از کاور های ضد جذب آب استفاده کنید. اگر در خانه تان قسمتی دارید که به درد درست کردن یک نشیمن دنج می خورد، حتما برای دکوراسیون داخلی آن از این تخت های قدیمی و سنتی استفاده کنید، می توانید روکش آن ها را از سایر مبلمان های خانه متفاوت تر در نظر بگیرید و آن جا را به وسیله این تخت های قدیمی تبدیل به پناهگاهی برای روزهای خستگی و یا حتی گوشه ای دنج برای کتاب خواندن خود و کودکانتان تبدیل کنید. چوب روسی از درختان بلوط ، راش ، کاج بوده که در جنگل های روسیه بریده می شود. در زیر برخی از این تخت های چوبی سنتی کشو ها و محفظه هایی تعبیه شده است که داخل شان خالی است و شما می توانید وسیله های اضافی تان را آن جا سامان دهی کنید. برای مثال می توانید از تخت سنتی در راهروی ورودی خانه استفاده کنید. با رفتن به سمت سبک سنتی می توانید کمی از مدرنیته دنیای امروزی دور شوید.

تخت های ۲ در ۱.۵ متر با هدف ایجاد فضای راحت تر و بزرگتر برای مشتریان تولید می شود. فضای نشیمن این تخت ها ۱.۵ متر عمق دارد. با وجود داشتن چنین عقیدهای که زمین را تخت فرض میکردند با فرا رسیدن فصل تابستان و گرما بر آن شدیم که نحوه ساخت تخت سنتی در منزل را به شما آموزش دهیم.

درباره تخت سنتی

در زندگی امروزه چیدمان سنتی در خانه ها کمرنگ شده است و اکثریت به سمت مدرنیته رفته اند، اما اصالتی که از در گذشته با مردم عجین شده است محال است فراموش شود، حتی خانواده هایی که به سمت مدرنیته رفته اند هم تمایل دارند در گوشه ای از خانه خود چیدمان سنتی داشته باشند و از آن لذت ببرند پس دور از تصور نیست که در خانه های مدرن امروزی با مبلمان تخت سنتی در تراس یا حیاط خلوت آن مواجه شوید. معمولا تخت سنتی از چوب نراد ساخته می شود چرا که این نوع چوب در برابر رطوبت و نور خورشید مقاومت بالایی دارد و همانطورکه می دانید تخت سنتی معمولا برای تراس یا حیاط و فضای باز مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از بزرگترین مزیتی که تخت های سنتی دارند این است که قابل استفاده داخل منزل و داخل حیاط یا تراس هستند اما اگر قصد دارید از آن در تراس یا حیاط استفاده کنید در انتخاب پارچه های تشک و کوسن آن توجه کنید که حتما پارچه با کیفیتی را انتخاب کنید که در مقابل نور آفتاب مقاوم باشد و رنگ آن حفظ شود   .

اما واقعیت این است که هنوز هم اگر بخواهیم میتوانیم با به کار بردن المانهای سادهای دکوراسیون منزل سبک سنتی ایرانی را در خانههایمان داشته باشیم و علاوه بر حفظ اصالت و هنر گرما و صمیمت خانه را دوچندان کنیم. روکش نشیمن تخت هم می تواند پارچه ای قرمز رنگ باشد که حسابی به آن هیجان ببخشد. تخت سنتی یکی از سازه های چوبی است که در سایز و مدل های متنوع (دایره ، مستطیل، مربع) و رنگ دلخواه قابل سفارش و ساخت می باشد، مردم تخت های سنتی را به تخت قهوه خانه ای هم می شناسند، تخت سنتی با توجه به فضا و نوع مصرفی شما ساخته می شود. طراحی و ساخت تخت های سنتی معمولا ترکیبی از خطوط ساده و منحنی می باشد، در ساخت تخت سنتی بیشتر از چوب گردو استفاده می شود و بیشتر طرفدار دارد چرا که این نوع چوب می تواند ه محیط گرمی ببخشد ، اما از چوب های رنگ روشن نیز ساخته می شود و تخت سنتی با چوب روشن هم طرفداران خاص خود را دارد.

 

 

منبع : ویلا سازه

villa sazee
villa sazee

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋