villa sazee

villa sazee

کاربردهای مفید باربیکیو کباب پز

 

 

 

 

باربیکیو

باربیکیو در زبان انگلیسی به صورت Barbecue ,barbeque ,Bar-B-Q یا BBQ نوشته می شود، نوعی روش پخت غذا است که در معنای فارسی طبخ گوشت در دمای کم و به صورت تدریجی است. در این روش انواع گوشت را توسط سیخ یا روی میله های فلزی، در معرض حرارت آتش قرار می دهند تا پخته شود. در این روش حرارت مورد نیاز برای پخته شدن گوشت، توسط چوب، زغال، گاز و یا برق تامین می شود. در واقع در این نوع پخت، گوشت در معرض غیر مستقیم آتش قرار می گیرد.

در کلمه باربیکیو یک کلمه کارابینی است و اصل کلمه باباکوآ بوده است که در آن از دودی کردن غذا ها استفاده می شده است. اولین باربیکیو ها شامل غذا های دریایی و سبزی های دریایی توسط هندی ها می شدند. اسپانیایی ها این واژه را که در حقیقت به ساختار غذایی گفته می شد با خود به اسپانیا برده و آن را به روند تهیه غذا نسبت دادند. به مروز زمان تلفظ این واژه آسان تر گشت و به شکل های امروزی در آمد.

 

انواع باربیکیو

پس از یافتن پاسخ سوال باربیکیو چیست به سراغ انواع باربیکیو ها می رویم. باربیکیو ها بر اساس سوختی که مصرف می کنند از انواع متفاوتی برخوردار هستند که از جمله انواع باربیکیو می توان به باربیکیو ذغالی، باربیکیو گازی، باربیکیو سنگی، باربیکیو آپارتمانی و … اشاره کرد. موضوع انواع باربیکیو پس از پرسش باربیکیو چیست پر تکرار ترین موضوع در رابطه با باربیکیو است.

باربیکیو گازی

این مدل از باربیکیو از گاز شهری انرژی مورد نیاز خود را تامین می کند و در جنس های مختلف چدنی، آجری ، استیل و … تولید می شوند . برای خانه های شهری و آپارتمان ها باربیکیو های گازی بهترین گزینه هستند شما می توانید باربیکیو های گازی را در حیاط ها، تراس، پشت بام ها نگهداری کنید .یکی از ویژگی هایی که این مدل دارد و آن را بسیار محبوب کرده است این است که به راحتی قابل تمیز شدن هستند و نیاز نیست تا برای تمیز کردن آن ها وقت و انرژی زیادی را صرف کرد.

 

باربیکیو زغالی

اگر از ما پرسیده شود که محبوب ترین باربیکیو ها کدام هستند باربیکیو های ذغالی را برای آنان مثال می زنیم. کباب و یا گوشتی که بر روی باربیکیو زغالی تهیه می شود از طعم بسیار دلپذیر تری برخوردار است و اکثر افراد کباب هایی که بر روی ذغال درست می شوند را بیشتر دوست دارند.

از مزیت های باربیکیو های ذغالی می توان این گونه گفت که باربیکیوهای زغالی غذا را آهسته می پزد و همین مورد سبب نرم تر شدن کباب ها می شود. غذایی که بر روی باربیکیو های ذغالی تهیه می شود از طعم دودی بسیار دلپذیرتری برخوردار است و در دو مدل آجری و سنگی تولید می شوند و از همه مهمتر قابل حمل و جابه جایی هستند

 

 

 

نکات مهم در خرید باربیکیو

اما یکی از رایج ترین آن ها استفاده از دستگاهی به نام باربیکیو می باشد. باربیکیو یکی از پر استفاده ترین و کاربردی ترین وسایل برای پخت مواد غذایی به صورت کباب شده است که امروزه مورد استقبال خیلی از مصرف کنندگان و افراد مختلف قرار گرفته است.

طبخ مواد غذایی به صورت کباب شده، جزو کار هایی است که ایرانیان از دیرباز به آن علاقه داشته و این کار را بر روی وسیله ای به نام منقل انجام می دادند. اما منقل دردسر های مختص به خود را داشته و شاید برای برخی از افراد استفاده از آن چندان رضایت بخش نبود.

پس از گذشت مدتی و ورود انواع باربیکیو ها و کباب پز ها به بازار مصرف کنندگان، طبخ مواد غذایی به صورت کباب شده کاری آسان تر و همین طور لذت بخش شد.

مشخصات و ویژگی های انواع کباب پز ها

در صورتی که تصمیم دارید خرید کبابپز و باربیکیو را انجام دهید، بهتر است با مدل های مختلف آن و همین طور مزایا و معایبی که هر کدام دارند، بیش تر آشنا شوید. ما در ادامه هر یک از دستگاه های باربیکیو را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار داده ایم.

منبع : ویلاسازه

villa sazee
villa sazee

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋