villa sazee

villa sazee

ایده‌آل‌ترین بخاری هیتر تابشی و سیستم‌های‌ گرمایشی برای‌ فضای باز

 

 

 

استفاده از هیتر های تابشی در گرمایش فضای باز

این هیترها با تولید گرمای مستقیم موجب می شود همه افرادی که در مقابل آن ایستاده و یا نشسته اند، گرما را احساس کنند. نکته قابل توجه در این است که جریان باد و هوای سرد هیچ تاثیری بر عملکرد این دستگاه ایجاد نمی کند و کیفیت گرمای آن را کم نخواهد نمود.

گرمای مستقیم ایجاد شده توسط هیترهای تابشی محیط مورد نظر را حتی در روزهای بسیار سرد زمستان نیز، گرم می کند، تا همه افراد حاضر در محیط احساس راحتی داشته باشند. این دستگاه بعد از روشن شدن به سرعت گرم می شود و بعد از خاموش شدن نیز سریعا خنک می شود. بنابراین بهترین انتخاب برای گرم شدن فضاهای باز، هیترهای تابشی می باشند.

در میان این مدل‌ها،هیترقارچی ایستاده و رومیزی بیشترین موارد استفاده را دارند و برای محیط‌های خارجی مانند باغ، ویلا، بالکن، روف گاردن و… استفاده می‌شوند. اما یک تقسیم بندی دیگر نیز برای بخاری‌های فضای باز وجود دارد و آن، تقسیم بندی بر اساس نوع سوخت مصرفی این بخاری‌هاست

.روش گرمایشی بخاری فضای باز نقش بسیار مهمی ‌در میزان مصرف انرژی و هزینه‌های گرمایشی‌ دارد.‌ باید به این نکته‌ی مهم‌ اشاره کرد که بخاری‌های تابشی‌ یا بخاری‌های مادون قرمز یکی از ایده‌آل‌ترین سیستم‌های‌ گرمایشی برای‌ فضای باز به شمار می‌آیند. بخاری‌های تابشی انرژی گرمایی را توسط امواج‌ گرمایی به سطح و اشیاء مورد نظر انتقال داده‌ و به صورت مستقیم باعث گرم شدن آنها می‌شوند. در روش گرمایش تابشی،‌ برخلاف روش گرمایشی انتقال حرارت،‌ هوای اطراف بخاری گرم نمی‌شود و‌ گرما به صورت مستقیم به سطح مورد نظر‌ ساطع ‌می‌گردد.‌ به همین دلیل وجود باد و جریان هوا در عملکرد و بازده گرمایشی بخاری‌های تابشی تغییری ایجاد نمی‌کند.‌ بنابراین‌ از بخاری‌های تابشی می‌توان در شرایط جوی مختلف استفاده کرده و میزان اتلاف گرما را به‌ کمترین مقدار رساند.

یکی‌ دیگر از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید بخاری فضای باز‌ باید به آن‌ دقت کنید، توان حرارتی‌ بخاری است.‌ توان حرارتی بخاری باید مناسب با نیازهای گرمایشی شما باشد تا بتوانید‌ بدون اتلاف انرژی، گرمای مورد نیاز خود را تامین کنید.‌ توان حرارتی بخاری‌ها با‌ واحد BTU سنجیده ‌می‌شود.‌ هر چقدر که توان حرارتی بخاری بیشتر باشد‌، بخاری قابلیت تولید گرمای بیشتری را دارد. در محیط‌های تجاری و صنعتی معمولاً از‌ بخاری‌هایی استفاده ‌می‌شود که دارای توان حرارتی بالایی باشند.‌ هنگام خرید بخاری فضای باز آب و هوای منطقه را‌ نیز در نظر بگیرید.‌ به عنوان مثال در مناطقی که دارای آب و هوای سرد هستند‌ از بخاری‌هایی که توان حرارتی بالاتری دارند استفاده می‌شود.

وسایل گرمایشی برقی و گازی و کاربرد آنها

بطور کلی وسایل گرمایشی به دو دسته تقسیم می شوند دستگاه های که از گاز طبیعی به عنوان سوخت استفاده می کنند و دسته دیگر دستگاههای که از برق جهت گرمایش محیط از انرژی الکتریکی بهره می برند و باید به این نکته دقت کنید در کشور ما به دلیل پایین تر بودن هزینه گاز نسبت به هزینه برق معمولاً استفاده از وسایل گاز سوز نسبت به وسایل برقی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر می باشد.

همانطور که اشاره کردیم یکی از وسایل گرمایشی برای ساختمان ها و محیط کاری خود بخاری می باشد که برای استفاده کردن از آن نیازی به تجهیزات خاصی ندارد به طوری که برای شروع به کار کردن پس از وصل کردن به منبع انرژی کار کردن خود را آغاز می کند این منبع می تواند برق، گاز، نفت و. . . باشد که یکی از اصلی ترین و مهم ترین وسایل گرمایشی در منازل ها بخاری برقی و گازی می باشد

 

 

بخاری فضای باز آلاچیق

به دنبال راهی برای گرم کردن فضای بیرونی باغ، ویلا یا رستوران خود هستید؟ نمی‌دانید کدام دستگاه یا بخاری فضای باز برای شما کارآمد است؟

در اینجا می‌خواهیم شما را با بخاری یا هیتر قارچی فضای باز آشنا کنیم. وسیله‌ای کاربردی برای فصل زمستان.

بخاری فضای باز عنوان‌های متعددی دارد. برخی آن را هیتر یا بخاری قارچی می‌خوانند، برخی دیگر هیتر یا بخاری چتری، عده‌ای نیز آن را با عنوان بخاری حیاط نیز می‌شناسند. به هر روی تمامی این عناوین مربوط به یک دستگاه گرمایشی است که با کمک آن می‌توان فضای بیرونی خانه یا محل کار را در فصل زمستان، گرم نگاه داشت.

منبع :ویلاسازه

villa sazee
villa sazee

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋