villa sazee

villa sazee

راهنمای خرید باربیکیو

 

برای پخت خوشمزه‌ترین کباب‌ها، جوجه‌ها و دیگر غذاهای کبابی و گریل‌شده، انواع مختلفی از کباب پز تولید و وارد بازار شده است. این کباب پز‌ها از نظر نوع انرژی مصرفی در سه دسته مختلف جای می‌گیرند:
  • کباب پز گازی: این مدل که با گاز شهری یا کپسول کار می‌کند، بو و دود تولید نکرده و برای استفاده در داخل حیاط، تراس و یا داخل منازل مناسب است.
  • کباب پز زغالی مدرن: مدل زغالی به دلیل ایجاد دود و بو برای محیط‌های بیرون و باغ‌ها و ویلاها مناسب‌تر است. بوی دود گرچه شاید طعم کباب شما را دل‌چسب‌تر کند اما در محیط آپارتمان و منزل نمی‌شود از این مدل استفاده کرد.
  • کباب پز برقی: در نهایت مدل برقی که با استفاده از منبع برق شهری تغذیه می‌شود نیز هم‌چون کباب پز گازی، بو و دود تولید نمی‌کند و برای محیط خانه و آپارتمان مناسب است.
از نظر سایز و اندازه نیز کباب‌پزها به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:
  • باربیکیو خانگی گازی: سایز این مدل، کوچک‌تر بوده و برای مصارف شخصی و خانگی مناسب‌تر است.
  • کباب پز صنعتی‌: امکان پخت حجم بالایی از انواع کباب را فراهم می‌کند و برای رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها، تالارها و غیره مناسب است.
  • کباب پز نیمه صنعتی ذغالی: سایزی متوسط داشته که هم برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم برای پخت کباب در حجمی بالاتر.

انواع مختلف کباب پز

  • برقی
  • ذغالی
  • گازی
موارد مهم در هنگام خرید بهترین باربیکیو

 

 

نوع مناسب
انتخاب مدل مورد نظر بستگی به نوع سلیقه شما دارد اینکه از کدام مدل برای پخت کباب و سایر غذاهای کبابی استفاده می کنید بستگی به انتخاب شما دارد و شما می توانید بر اساس نیاز خود وسیله مورد نیاز را خریداری کنید.

 

ظرفیت مناسب
یکی از نکات مهمی که شما در هنگام خریدباربیکیو ایستاده باید به آن دقت کنید ظرفیت کباب پز می باشد شما باید در هنگام انتخاب دستگاهی با ظرفیت مناسب و بر اساس تعداد افراد خانواده خود انتخاب نمایید تا بتواند پاسخگوی شما در هنگام استفاده باشد چرا که یک کباب پز کوچک باعث افزایش زمان پخت  و باعث هدر رفت انرژی اضافی می شود.

 

جنس بدنه
به مورد دیگری که باید در هنگام انتخاب یک کباب پز مورد توجه قرار دهید جنس بدنه آن می باشد دستگاه های کباب پز دارای مدل های مختلفی از لحاظ جنس بدنه می باشند که بهترین نوع  آن ها استیل از نوع ضد زنگ می باشد که دارای بدنه ای مقاوم و سبک است و همچنین در هنگام شستشو دچار زنگ زدگی نمی شود.

 

ایستاده یا رومیزی
همانطور که می دانیم کباب پز ها دارای دو مدل ایستاده و رومیزی هستند و انتخاب هر کدام از این مدل ها باز هم بستگی به سلیقه شما دارد هر چند مدل های ایستاده برای افرادی که مشکل کمر درد دارند و نمی توانند مدت زمان زیادی را سرپا بایستن توصیه نمی شود و بهترین گزینه برای آن ها مدل رومیزی می باشد.

 

قابلیت جابجایی آسان
به مورد مهم دیگری که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید وزن مناسب و سبک کباب پز می باشد این ویژگی باعث قابلیت حمل آسان دستگاه می شود و ما را در هنگام جابجایی دچار مشکل نمی کند.
 

 

سایت منبع
villa sazee
villa sazee

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋