villa sazee

villa sazee

تراسی ایده‌آل داشته باشیم

استفاده بهینه از فضای تراس

برای اینکه بتوانید یک فضای دلنشین در تراس خود ایجاد کنید ، باید بتوانید از تمام فضای موجود در تراس به صورت بهینه استفاده کنید . البته باید در نظر داشته باشید که پر کردن تمام فضای تراس ، به معنای استفاده بهینه از فضا نمی باشد . شما باید چیدمان فضا را به گونه ای انجام دهید ، که بتوانید از بودن در آن فضا لذت ببرید . همچنین فضای شما به هیچ عنوان نباید شلخته و به هم ریخته به نظر بیاید . باید بتوانید یک هارمونی و همخوانی در فضا به وجود آورید ، وسایل مختلف باید در ارتباط با یکدیگر باشند . برخی اوقات شما از وسایل زیبایی برای چیدمان تراس یا هر فضای دیگری استفاده می کنید ، اما این وسایل هیچگونه همخوانی و ارتباطی با یکدیگر ندارند . به همین دلیل فضای شما آنگونه که باید زیبا به نظر نمی‌رسد .برای لذت بردن از تراس داشتن یک تاب آپارتمانی نیز بسیار کار آمد است.

اکثر تراس ها دارای فضای بسیار کوچک و محدودی می باشند ، هنر شما این است که بتوانید از همین فضای کوچک بهترین استفاده را ببرید . استفاده از صندلی های کوچک برای تراس بسیار مناسب می باشد ، اما دقت داشته باشید که صندلی شما کارایی مناسبی داشته باشد . استفاده از صندلی های تاشو برای تراس ای که فوق العاده است . شما به راحتی می توانید این صندلی‌ها را بعد از استفاده از جمع آوری کنید ، این کار موجب می‌شود که فضای بیشتری در اختیار شما قرار گیرد .

شما می‌توانید برای چیدمان وسایل تزیینی یا گلدان های خود ، از استندهای که بر روی دیوار نصب می شوند استفاده کنید . این کاری که از بهترین راهکارها برای استفاده بهینه از فضا می باشد . این استندها علاوه بر زیبایی خاصی که دارند ، ایستگاه فضایی را بر روی سطح زمین اشغال نمی کنند .

 

اگر آپارتمان شما دارای تراس بزرگی باشد، مشکلی برای انتخاب مبلمان نخواهید داشت. پس به راحتی می‌توانید از انواع مبلمان باغی استفاده کرده  و محیطی دلنشین برای مطالعه، استراحت و حتی غذا خوردن طراحی کنید.

 

2. تزیین تراس بزرگ با وسایل دورریختنی

بالکن های بزرگ بدون شک یکی از بهترین قسمت های خانه برای مانوور دکوراسیون های مختلف است. برای تراس های بزرگ هر ایده ای قابل اجرا است. یکی از روش هایی که می تواند علاوه بر زیبا کردن تراس خانه شما آن را کاربردی کند استفاده از تشک های سرویس خواب است. بله همین تشک هایی که روی تخت که حالا به فکر دور انداختنشان افتاده اید را بردارید و در بهترین قسمت بالکن بگذارید.

 

به انتخاب خودتان می توانید از دو عدد تشک روی هم استفاده کنید. حالا روی آن را با یک ملحفه یا پتوی نازک بپوشانید و با انواع بالشتک های مختلف یا کوسن های رنگی تزیین کنید. در کنار این ایده می توانید کف بالکن را چمن مصنوعی یا کفپوش لمینیت ضد آب بزنید و از سقف گلدان های معلق آویزان کنید.

حالا توانسته اید یک فضای دنج برای کتاب خواندن، دورهمی های عصرانه و ریلکس کردن آخر شب خود بسازید. شما می توانید از این ایده برای پشت بام یا ویلا هایتان نیز استفاده کنید.

تفاوت طراحی دکوراسیون تراس و بالکن

به طور کلی بسیاری از افراد هستند که بالکن و تراس را به یک عنوان می‌‌دانند در صورتی که در طراحی بالکن از سقف استفاده شده است، که در شرایط جوی می‌‌توانید از آن استفاده کنید. در طراحی تراس از سقف استفاده نمی‌شود. به صورت کلی تراس‌ها از بالکن‌ها کوچیک‌تر هستند.

فضای بالکن به دلیل داشتن سقف جزء زیربنای منزل محسوب می‌‌شود. شما می‌‌توانید برای طراحی زیبای تراس خود از شیشه استفاده کنید؛ که با این کار یک اتاق شیشه ای دارید.

شما می‌‌توانید با خلاقیت خود تراس و یا بلکن خود را دیزاین کنید.

ما ایرانیان علاقه زیادی به کباب و دور همی داریم از این رو داشتن یک باربیکیو تراس بسیار به کار می آید.

 

منبع:

تراسی ایده‌آل داشته باشیم

villa sazee
villa sazee

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋