vian company

vian company

روابط چیست؟

روابط چیزی است که هر فرد در مقطعی از زندگی خود تجربه می کند، چه با یکی از اعضای خانواده، دوست یا شریک عاشقانه. روابط به عنوان پایه و اساس بسیاری از جنبه ها و زمینه های زندگی ما عمل می کنند زیرا به ما کمک می کنند تا احساس امنیت و امنیت کنیم. ما از آنها برای حمایت از ما در شرایط دشوار زندگی استفاده می کنیم و در عین حال نقاط عطف مهم را در کنار افرادی که به آنها اهمیت می دهیم جشن می گیریم.

گاهی اوقات سوء تفاهم هایی در روابط وجود دارد که می تواند منجر به جریحه دار شدن احساسات، عصبانیت و رنجش شود . گاهی اوقات ممکن است چیز جدی تری مانند خیانت یا سوء استفاده عاطفی باشد . با این حال، بدون توجه به دلیل، موضوعات مشترکی در مورد اینکه چرا روابط شکست می خورند وجود دارد.برای ارتباط با بهترین روانشناس زن درتهران اینجا کلیک کنید

نشانه هایی که چرا روابط شکست می خورد؟

 

نشانه‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است یک رابطه با مشکل مواجه شود، اما همه روابط تک تک نشانه‌ها را تجربه نمی‌کنند. اگر نگران این هستید که رابطه شما ممکن است به هم بخورد، به این علائم رایج توجه کنید:

مبارزات مداوم

گاهی اوقات ممکن است دعواهای مداوم بدون هیچ راه حلی وجود داشته باشد. این معمولاً نشانه آن است که اوضاع خوب پیش نمی رود و رابطه با مشکل مواجه شده است. گاهی اوقات برخی از مشاجرات را می توان حل کرد و رابطه به طور عادی پیش می رود، اما اگر این اتفاق مکرر رخ دهد ممکن است به معنای چیز جدی تری باشد.

استدلال های مستمر

اگر مشاجراتی وجود داشته باشد، اما آنها حل شوند و زوج بدون هیچ مشکل دیگری به راه خود ادامه دهند، معمولاً این نشانه مشکل نیست. با این حال، اگر مشاجره های مستمر و بدون حل وجود داشته باشد، ممکن است نشان دهنده مشکلات بزرگتر در رابطه باشد. دلایل زیادی برای این وجود دارد، اما معمولاً نشانه این است که زن و شوهر با هم خوب نیستند.

یک شریک همه کارها را انجام می دهد

اگر یکی از طرفین همیشه تمام کارها را انجام می دهد در حالی که شریک دیگر تنها می نشیند و کاری انجام نمی دهد، این می تواند یک مسئله اصلی در رابطه باشد. این اغلب می تواند منجر به عصبانیت شخصی شود که همه کارها را انجام می دهد. همچنین می تواند نشان دهنده عدم تعادل قدرت در رابطه باشد که در آن یک فرد کنترل بیشتری نسبت به دیگری دارد. گاهی اوقات مردم احساس می‌کنند که باید همه کارها را انجام دهند، زیرا نمی‌خواهند همه چیز به هم بریزد یا به هم بریزد.

مسائل عاطفه

در یک رابطه ممکن است مسائل مختلف محبتی وجود داشته باشد. این می تواند به این معنی باشد که یکی از طرفین به اندازه کافی لمس فیزیکی، تعریف و تمجید یا تقویت مثبت نمی کند یا دریافت نمی کند. اگر اینطور باشد، اغلب می تواند منجر به احساس غفلت و عدم صمیمیت در رابطه شود.

یک شریک ناراضی است

اگر یکی از طرفین در رابطه ناراضی است، اما شریک دیگر خوشحال است، این معمولاً یک دستور العمل برای فاجعه است. یک نفر هرگز نباید تمام سازش ها را انجام دهد در حالی که شخص دیگر به آنچه می خواهد می رسد. هر دو شریک باید به طور یکسان سرمایه گذاری و خوشحال باشند تا این رابطه پیشرفت کند. زمانی که یک نفر ناراضی است، کار روی یک رابطه دشوار است، زیرا اغلب به این معنی است که طرف مقابل مجبور است راه خود را تغییر دهد تا طرف مقابل را خوشحال کند.

دلایل شکست روابط؟

 

دلایل زیادی برای شکست روابط وجود دارد. اما، به طور کلی، اکثر روابط به دلیل یک یا چند مورد از دلایل زیر پایان می یابند:

عدم ارتباط

گاهی اوقات مشکلاتی در یک رابطه وجود دارد که اگر زن و شوهر فقط با یکدیگر ارتباط برقرار کنند به راحتی قابل حل است. اما، بسیاری از زوج ها در مورد مسائل خود با یکدیگر صحبت نمی کنند. آنها احساسات خود را در بطری می اندازند و این می تواند منجر به رنجش و عصبانیت شود. همچنین می تواند باعث شود که زوجین نتوانند مسائل خود را حل کنند. زمانی که ارتباط باز و صادقانه نباشد، سوء تفاهم‌ها و احساسات جریحه‌دار زیادی وجود دارد.

عدم تعهد

این یکی از دلایل شکست روابط است. زمانی که یک یا هر دو نفر در یک رابطه به طور کامل به آن متعهد نباشند، آنگاه احتمال شکست رابطه وجود دارد. اگر یک نفر همیشه به ترک فکر می کند یا اگر واقعاً از نظر عاطفی هرگز آنجا نباشد، آن وقت رابطه طولانی نخواهد بود. برای موفقیت این رابطه دو نفر لازم است که هر دو متعهد هستند که رابطه را به نتیجه برسانند. گاهی اوقات، یک رابطه ممکن است شکست بخورد، زیرا یک نفر از ابتدا واقعاً متعهد نبوده است.

خیانت

وقتی یکی از طرفین به دیگری خیانت می کند، هیچ راهی وجود ندارد که این رابطه دوام بیاورد مگر اینکه هر دو نفر مایل به انجام آن باشند. اما، حتی در این صورت، بیشتر روابط پس از وقوع خیانت به این نتیجه نمی رسند. وقتی اعتماد شکسته شود و شخصی به شریک خود به گونه ای جدی مانند خیانت به او با شخص دیگری خیانت کند، اگر هر دو واقعاً بخواهند از پس آن برآیند، زوج ممکن است بتوانند از این مشکل عبور کنند، اما در اغلب موارد، این به پایان می رسد. بیش از حد برای زوج ها که نمی توانند بر کنار هم غلبه کنند، بنابراین در نهایت به جدایی یا طلاق می پردازند.

سوء استفاده

اگر هر نوع سوء استفاده ای در رابطه وجود داشته باشد، احتمالاً ادامه نخواهد داشت. سوء استفاده ممکن است به اشکال مختلفی مانند سوء استفاده فیزیکی، عاطفی یا جنسی رخ دهد. اگر یک نفر از دیگری سوء استفاده می کند، آن شخص خوشحال نخواهد شد و در نهایت می رود. یا اگر شریک مورد آزار دیگر نتواند تحمل کند، ممکن است خود را ترک کند.

مشکلات پولی

وقتی زوج‌ها دائماً بر سر پول دعوا می‌کنند یا زمانی که یک نفر همیشه تمام امور مالی را اداره می‌کند، این می‌تواند منجر به تنش و مشاجره در رابطه شود. مشکلات مالی یکی از دلایل اصلی استرس در روابط است و اغلب منجر به پایان آنها می شود. همچنین زمانی که یک نفر تمام پول را به دست می آورد و دیگری نه، می تواند برای یک زوج سخت باشد.

عدم صمیمیت

وقتی بین دو نفر صمیمیت وجود نداشته باشد، می تواند باعث شود که آنها از یکدیگر احساس جدایی کنند. این فقدان ارتباط می تواند باعث ایجاد استرس در رابطه شود که در نهایت ممکن است منجر به پایان آن شود، اگر آنها با هم به عنوان یک تیم کار نکنند و یاد نگیرند که چگونه دوباره از نظر فیزیکی و احساسی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. گاهی اوقات عوامل بیرونی وجود دارد که می تواند بر صمیمیت زوج تأثیر بگذارد، مانند مشکلات سلامتی، عوارض جانبی دارو، یا حتی احساس استرس دائمی که صمیمی بودن آنها را با شریک زندگی خود دشوار می کند.

عدم اعتماد

اعتماد در روابط بسیار مهم است و وقتی بین دو نفر اعتماد وجود ندارد، این می تواند منجر به استرس در رابطه شود. اگر یک نفر احساس می کند نمی تواند به شریک زندگی خود اعتماد کند یا اگر دائماً احساس می کند مشکلی در رابطه با او وجود دارد اما هنوز مطمئن نیست که چیست، ممکن است باعث شود که او به همه چیز پایان دهد زیرا فکر نمی کند که همه چیز هرگز درست نمی شود. دوباره بین آنها بهتر است پس چرا باید با هم بمانند؟ همچنین باز بودن و صادق بودن با یکدیگر را برای آنها دشوار می کند که باعث استرس بیشتر در روابط آنها می شود زیرا نمی توانند به طور مؤثر در مورد مسائل خود ارتباط برقرار کنند.

انتظارات متفاوت

این یکی از دلایل شکست روابط است. اغلب اوقات پیش می آید که زوج ها انتظارات متفاوتی از رابطه خود دارند. این می تواند هر چیزی باشد، از مدت زمانی که باید با هم بگذرانند تا نقش هر فرد در رابطه. وقتی این اختلافات حل نشود، می تواند منجر به عصبانیت و عصبانیت زیادی از طرفین شود که در نهایت باعث از هم پاشیدگی رابطه می شود.

مشکلات نگرش

این یکی از دلایل شکست روابط است. اگر یک یا هر دو نفر در یک رابطه مشکلات نگرش داشته باشند، احتمالاً این مدت طولانی نخواهد بود. وقتی یک نفر همیشه منفی است و از همه چیز شکایت می کند یا اگر همیشه با شریک خود خصومت می کند، این فقط منجر به دعوا و تنش در رابطه می شود. سخت است که با کسی که دائماً شما را پایین می آورد خوشحال و مثبت باشید، بنابراین تعجبی ندارد که روابط با مشکلات نگرش معمولاً زیاد طول نمی کشد.

ارزش های مختلف

اگر دو نفر ارزش های یکسانی نداشته باشند، این می تواند آنها را به سمت داشتن اهداف متفاوت برای رابطه خود سوق دهد. وقتی یک نفر می خواهد ازدواج کند و بچه دار شود در حالی که دیگری نمی خواهد، این می تواند تنش زیادی در رابطه ایجاد کند. یا اگر یک نفر همیشه با پول خود بسیار زیاده‌روی می‌کند در حالی که دیگری محافظه‌کارتر است، این می‌تواند منجر به اختلاف نظر در مورد نحوه خرج کردن پول خود شود. اگر زوج‌ها نتوانند در مورد ارزش‌هایی که برایشان مهم است به توافق برسند، احتمالاً رابطه‌شان طولانی نخواهد بود.

حسادت

وقتی در یک رابطه حسادت وجود دارد، اغلب منجر به مشکلات می شود. این به این دلیل است که وقتی شخصی احساس حسادت می کند، شروع به مالکیت و کنترل می کند که می تواند باعث شود شریک زندگی او احساس خفگی کند. حسادت همچنین می تواند نشانه ناامنی باشد، بنابراین اگر شخصی دائماً احساس حسادت می کند، باید به خودش نگاهی بیندازد و سعی کند بفهمد چرا چنین احساسی دارد. اگر کسی این کار را نکند در نهایت منجر به پایان رابطه خواهد شد.

vian company
vian company

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋