vian company

vian company

تسکین طبیعی درد در حین زایمان: نکات و تکنیک ها

این سوال که چگونه درد زایمان را کاهش دهیم برای زنان مختلف پاسخ های متفاوتی دارد. برای کسانی که امیدوارند تکنیک‌های زایمان طبیعی را رعایت کنند، آماده شدن با ابزارهای مناسب می‌تواند به شما احساس آرامش و کنترل بدهد، به شما کمک کند تا با شدت انقباضات کار کنید و شاید حتی روند زایمان را تسریع بخشد.

کار در طول زایمان بدون تسکین درد پزشکی اغلب به معنای اتخاذ یک رویکرد ترکیبی است. به عبارت ساده، هیچ تمرین تنفسی یا موقعیتی شما را در طول فرآیند زایمان راحت نگه نمی دارد. با این حال، هنگامی که با چندین استراتژی وارد فرآیند می‌شوید، می‌توانید در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید، در حالی که زایمان شما پیشرفت می‌کند و احساسات مختلف ظاهر می‌شوند.

اگر به دنبال راهنمایی برای کمک به شروع کار هستید، به جای درستی آمده اید. در حالی که یک کلاس زایمان طبیعی یا دولا می تواند برای یادگیری استراتژی های مدیریت درد بدون دارو با جزئیات بیشتر مفید باشد، در این مقاله مقدمه ای بر تاکتیک ها و شیوه هایی که زنان اغلب آنها را موثر می دانند، خواهید یافت.

گزینه های تسکین درد طبی معمولی

اپیدورال ممکن است اولین چیزی باشد که به ذهن می رسد، اما در واقع می توان از چندین گزینه پزشکی در حین زایمان برای تسکین درد استفاده کرد. این شامل [ * ]:

  • اپیدورال: یک بی حس کننده منطقه ای که از طریق کاتتر به قسمت تحتانی کمر تزریق می شود.
  • بلوک ستون فقرات: داروی ضد درد که در قسمت پایین کمر تزریق می شود، اغلب برای سزارین استفاده می شود.  
  • اپیوئیدها: داروهایی که باعث استراحت و کاهش درد می شوند و می توانند از طریق تزریق وریدی تزریق یا تزریق شوند. 
  • تزریق بی حسی موضعی: به طور معمول برای بی حس کردن سریع ناحیه واژن در صورت نیاز به ایجاد برش یا در صورت نیاز به بخیه زدن پارگی استفاده می شود. 
  • بلوک پودندال: تزریق بی حس کننده کوتاه مدت که می تواند درد بین واژن و پرینه را درست قبل از زایمان یا هنگام ترمیم پارگی مسدود کند. 
  • اکسید نیتروژن: یک گاز بی حس کننده که می تواند درد زایمان را کاهش دهد.

هر درمان کمی متفاوت عمل می کند و همه مزایا و معایب خود را دارند. اگر در نظر دارید از مسکن های پزشکی در طول زایمان خود استفاده کنید، با پزشک خود صحبت کنید. با هم می توانید گزینه ها را بسنجید تا تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما و کودکتان بهترین است.

چرا ممکن است بخواهید از تکنیک های زایمان طبیعی استفاده کنید؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک زن ممکن است از مصرف داروهای مسکن در هنگام زایمان خودداری کند و در نهایت همه آنها معتبر هستند.

اگرچه مسکن‌های پزشکی عموماً بی‌خطر در نظر گرفته می‌شوند، اما می‌توانند عوارض جانبی و خطراتی داشته باشند. به عنوان مثال، زنانی که اپیدورال دریافت می کنند، ممکن است پس از زایمان بیشتر مستعد سردرد یا کاهش فشار خون باشند. این داروها همچنین می‌توانند باعث شوند نوزادان هوشیار کمتری داشته باشند یا برای برقراری شیردهی به کمک بیشتری نیاز داشته باشند .

طبیعی بودن، به طور بالقوه می تواند به مادر کمک کند بعد از زایمان احساس بهتری داشته باشد و سریعتر بهبود یابد، در حالی که ممکن است کودک او هوشیارتر و مشتاق شیردهی باشد.

اما اغلب این فقط در مورد اجتناب از عوارض جانبی نیست. برای بسیاری از زنان، تمایل به تجربه زایمان در حالت طبیعی با کمترین مداخلات ممکن وجود دارد، به خصوص که بسیاری از داروهای مسکن می‌توانند شما را در رختخواب حبس کنند یا مجبور کنند در موقعیت‌های خاص بمانید. مدیریت طبیعی درد زایمان می تواند به این احساس کمک کند که احساس کنترل بیشتری بر تجربه زایمان و زایمان خود دارید.

همچنین طبیعی است که بخواهید ببینید بدن شما چه توانایی هایی دارد و از احساس قدرتی که می تواند از تولد نوزاد بدون دارو حاصل شود، لذت ببرید. به هر حال، دانستن اینکه یکی از دردناک‌ترین چیزهایی را که یک فرد می‌تواند تجربه کند، پشت سر گذاشته‌اید، احساس ارزشمندی است!

پس از انجام یک زایمان بدون دارو، ممکن است خود را قادر به انجام هر چیزی بدانید.

نحوه کاهش انقباضات در خانه در اوایل زایمان

زایمان با زایمان زودرس شروع می شود. این مرحله با انقباضات خفیف و پراکنده شروع می شود که با گشاد شدن دهانه رحم به تدریج قوی تر و منظم تر می شوند. زایمان زودرس می تواند از چند ساعت تا چند روز طول بکشد و در زایمان های بدون عارضه، معمولاً در خانه انجام می شود.

انقباضات در اوایل زایمان بیشتر ناراحت کننده هستند تا دردناک، و معمولاً می توان آنها را با استراتژی های طبیعی مدیریت درد زایمان مدیریت کرد. برخی از تکنیک هایی که باید امتحان کنید عبارتند از:

  • ورزش: این نکته در تمام دوران بارداری اعمال می شود، نه تنها در هنگام زایمان. ورزش منظم (که توسط پزشک شما تایید شده است) ماهیچه هایی را که در طول روز بزرگ استفاده می کنید تقویت می کند و استقامت شما را افزایش می دهد، که می تواند به حرکت بهتر بدن در طول زایمان کمک کند. دو تا از بهترین فعالیت ها پیاده روی و شنا هستند، اما باید با پزشک خود صحبت کنید تا بهترین برنامه ورزشی بارداری را برای شما تعیین کند .
  • حواس پرتی: اغلب ممکن است (بیشتر) انقباضات اولیه را نادیده بگیرید یا توجه خود را منحرف کنید تا بتوانید روز خود را ادامه دهید. فیلم تماشا کنید، با یک دوست تماس بگیرید، به موسیقی آرامش بخش گوش دهید، یا کتاب بخوانید تا ذهن خود را از مسائل دور کنید و زمان را بگذرانید.
  • یک حمام آب گرم بگیرید: یک حمام آرام، ذهن و ماهیچه‌های شما را آرام می‌کند، به خصوص اگر شروع به احساس بی‌قراری کنید. در برخی موارد، حمام‌های گرم به طور بالقوه می‌توانند انقباضات زودهنگام زایمان را کند یا متوقف کنند، اما پس از خروج از وان باید از سر گرفته شوند. اگر در مورد حمام کردن در اوایل زایمان سؤال یا نگرانی دارید، با ارائه دهنده خود مشورت کنید.
  • درخواست ماساژ کنید: از شریک زندگی خود یا پشتیبان زایمان بخواهید کمر، شانه ها، پاها یا پاهای شما را مالش دهد. البته ماساژ ملایم از نظر جسمی احساس خوبی دارد، اما لمس کسی که به او اهمیت می دهید می تواند از نظر احساسی نیز آرامش بخش باشد.  

مدیریت درد زایمان طبیعی در بیمارستان

زمانی که دهانه رحم شما تا 6 سانتی متر گشاد شد، رسماً در حال زایمان فعال هستید و با حرکت بدن از مرحله ای به مرحله دیگر تفاوت را احساس خواهید کرد. به احتمال زیاد دیگر نمی توانید از طریق انقباضات راه بروید یا صحبت کنید زیرا این انقباضات باعث گرفتگی یا حالت تهوع قابل توجهی می شود. ممکن است فشار در پشت شما شروع به تشدید کند. اگر تا به حال به آنجا نرسیده اید، اکنون وقت آن است که به بیمارستان بروید!

زایمان فعال، انتقال به هل دادن و خود فشار دادن می تواند فوق العاده دردناک باشد و روش های طبیعی کمی وجود دارد که بتواند این احساسات را کاملاً از بین ببرد. با این حال، ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای یافتن حس آرامش در حین حرکت در ناراحتی با کمی سهولت بیشتر استفاده کنید. برخی یا همه این استراتژی ها را بخشی از برنامه زایمان طبیعی خود قرار دهید .

  • محیطی آرام‌بخش ایجاد کنید: نور ملایم، موسیقی آرام‌بخش، صداهای آرام و حتی تماشای تصاویر آرام‌بخش، محیطی را ایجاد می‌کند که می‌تواند به کاهش تنش و اضطراب کمک کند و به نوبه خود به شما کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید. روغن‌های ضروری مانند اسطوخودوس نیز می‌توانند حس آرامش را تقویت کنند.
  • تنفس عمیق را تمرین کنید: تکنیک‌های تنفسی زایمان به رساندن اکسیژن کافی به شما و نوزادتان کمک می‌کند و به ثمربخش‌تر شدن انقباضات شما کمک می‌کند\. آنها همچنین می توانند احساس تهوع را کاهش دهند. یک کلاس زایمان با تمرکز بر روش‌های طبیعی، مانند روش Lamaze یا Bradley، می‌تواند به شما و همسرتان کمک کند تا تکنیک‌های خاص و بهترین زمان برای استفاده از آنها را بیاموزید.
  • تغییر وضعیت: ایستادن، چمباتمه زدن و ریه زدن، همراه با ابزارهای موقعیت یابی مانند مدفوع زایمان یا رزبوزوس، از نیروی گرانش برای تشویق کودک شما برای حرکت بیشتر به سمت پایین در کانال زایمان استفاده می کنند، که به طور بالقوه می تواند زمان زایمان را کوتاه کند\. در عین حال، می توانید تمرکز خود را بر حرکت بدن خود به جای درد ناشی از انقباضات خود حفظ کنید.
  • بین انقباضات راه بروید: راه رفتن راه دیگری برای تغییر وضعیت است و در عین حال حواس پرتی مورد نیاز را برای شما فراهم می کند. زمانی که انقباضات در زایمان فعال اتفاق می‌افتد، نمی‌توانید راه بروید، اما می‌توانید در این مدت این کار را انجام دهید.
  • یک توپ زایمان را امتحان کنید: به یک توپ ورزشی یا زایمان تکیه دهید یا سعی کنید روی آن صاف بنشینید. هر دو می توانند به کاهش درد و فشار در پشت شما کمک کنند.
  • از آب درمانی استفاده کنید: چه به دوش یا وان زایمان دسترسی داشته باشید، آب گرم می تواند به بدن شما کمک کند بین انقباضات استراحت کند و تنش عضلانی را کاهش دهد. شما نه تنها احساس بهتری خواهید داشت، بلکه ممکن است زایمان شما نیز سریعتر پیشرفت کند\
  • لمس درمانی را امتحان کنید: برخی از زنان ماساژ پشت یا شانه از طرف شریک یا پشتیبان خود را تسکین دهنده می دانند. با این حال، اگر در این مرحله خیلی شدید یا طاقت فرسا است، گرفتن دست ها نیز مفید است.
  • هیپنوتیزم را در نظر بگیرید: این تکنیک خود هیپنوتیزمی با زایمان های کوتاه تر و کاهش استفاده از داروهای مسکن مرتبط است، به علاوه، می تواند به شما در مدیریت ترس ها یا اضطراب های مربوط به زایمان کمک کند که می تواند آرامش را سخت تر کند.
vian company
vian company

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋