وزنه پل فلز

وزنه پل فلز

نکات مهم در طراحی جرثقیل بازویی

 

 

راه های ارتباطی با کارشناسان وزنه کرین

☎02146063707

 02146063708

🖨 02146063709

📲 09126386708

📩 mmp@vaznehpolfelez.com

یکی از انواع جرثقیل های سقفی جرثقیل بازویی یا جیب کرین است. این جرثقیل ها بیشتر در خط تولیدها و انبار و کارگاه های صنعتی که دارای فضای کمی هستند استفاده می شود، این جرثقیل در مناطق خاصی از کارگاه و کارخانه استفاده می شود که هم فضای کمی اشغال می کند و هم جابجایی در آن منطقه به خوبی انجام می گیرد. بنابراین برای فضاهای محدود گزینه ی برای خرید مقرون به صرفه جرثقیل می باشد. در نتیجه ساخت جرثقیل بازویی در محیطهای کم جا، بسیار منطقی می باشد.

این جرثقیل‌ها اغلب در محیط‌های کاری به نسبت کوچکتر و برای جابجایی‌ها و بلند کردن اجسام متنوع و مختلف و اغلب تکراری و مرتب استفاده می‌شود. جرثقیل‌های بازویی انواع بسیار متنوعی دارند و همچنین می‌توانند با جرثقیل‌های سقفی برای جفت شوند تا بهره وری را به حداکثر برسانند.
از جرثقیل بازویی برای انواع اجسام و بارهایی که تکراری هستند و مدام با همان بار ها سروکار دارند استفاده می شود. جرثقیل بازویی انواع مختلفی دارد که قبل از خرید می توانید مشخصات کارگاه و گروه کاری خود را به مهندسین جرثقیل سازی ارائه دهید و طراحی جرثقیل بازویی را متناسب با محیط کارگاه خود را دریافت نمائید. کارشناسان فنی و مهندسین باتجربه شرکت وزنه پل فلز این امکان را برای شما فزاهم کرده اند که برای ساخت جرثقیل بازویی خود، خدمات قبل از خرید و مشاوره رایگان را قرار داده اند.

این نوع جرثقیل ها معمولاً با ظرفیت کمتر از 10تن در صنایع کاربرد زیادی دارد. این جرثقیل ها در انواع 4 کاره و یا 6کاره (تک سرعته یا دو سرعته) کاربرد دارند و بصورت تک پل هستند و در یک مرکز به یک ستون متصل هستند. 

گروه جرثقیل سازی وزنه پل فلز با بهره بردن از مهندسین خبره و با سابقه بیش از 2 دهه در زمینه ساخت، راه‌اندازی و نگهداری انواع جرثقیل‌های سقفی، آماده ارائه مشاوره و خدمات به مشتریان و مراجعین محترم است.

برای آشنایی با انواع طراحی و روش‌های ساخت جرثقیل بازویی تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

انواع طراحی جرثقیل بازویی

پیش از بررسی و پرداختن به طراحی‌های مختلف جرثقیل‌های بازویی نیاز است کمی با اجزا و قطعات مورد استفاده در ساخت جرثقیل بازویی آشنا شویم.

در بیشتر موارد، جرثقیل‌های بازوی دارای طراحی و ساخت بسیار ساده‌ای هستند و در مقایسه با جرثقیل‌های دروازه‌ای، کار با آن‌ها ساده‌تر است. همچنین به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند زیرا قطعات کمتری دارند که به طور بالقوه ممکن است خراب شوند یا نیاز به سرویس پیدا کنند.

قبل از شروع توضیحات درباره طراحی جرثقیل بازویی، باید با اجزای جرثقیل بازویی آشنا شویم.

اجزای جرثقیل بازویی و نکاتی که در طراحی جرثقلی بازویی نقش مهمی دارد

  • بوم جرثقیل: تیرکرین افقی است که بر روی آن کالسکه جرثقیل حرکت می‌کند.
  • دکل یا ستون: تیرکرین عمودی است برای پشتیبانی از بوم یا همان تیرکرین افقی استفاده می‌شود.
  • بالابر: دستگاهی است به نام وینچ جرثقیل، که برای بالا بردن و پایین آوردن بار استفاده می‌شود.
  • کالسکه: وسیله ای است برای حرکت وینچ در امتداد بوم مورد استفاده قرار می گیرد
  • چرخش: در جرثقیل‌های بازویی ایستاده‌ی دارای دکلیا همان ستونی، در صورت نیاز بوم می تواند تا ۳۶۰ درجه بچرخد. اما در جرثقیل‌های بازویی که روی دیوار نصب می‌شوند، می‌توانید از ۱۸۰ درجه تا ۲۰۰ درجه چرخش داشته باشید.
  • کنترل‌ها: از کنترل بی سیم یا کابلی جرثقیل می توانید برای کنترل کردن چرخیدن بوم، کنترل حرکت کالسکه و وینچ در دو حالت تک سرعته و دو سرعته بهره مند شوید.
  • ارتفاع قلاب: در انتخاب ارتفاع جرثقیل باید کمترین انسداد بالای سر را در نظر بگیرید زیرا این مورد عامل محدود کننده ی ارتفاع جرثقیل است.
  • توقف چرخشی: اگر این جرثقیل نزدیک به دیوار باشد، باعث توقف حرکت چرخشی جرثقیل می شود و قبل از برخورد با جسم حرکت را محدود می کند.
  • ملاحظات محیطی: تمامی اجزای جرثقیل بازویی را می توان گالوانیزه کرد که در برابر خوردگی باعث مقاومت اجزا می شود. 

طراحی و ساخت جرثقیل بازویی

 از جرثقیل های ایستاده در پرژه های بنادر بزرگ ، کارخانه های ماشین سازی ، انواع سوله ها و... استفاده می شود. جرثقیل های بازویی معمولاً ارتفاع تا 15 را ساپورت می کنند که ظرفیت آم تا 15تن میتواند باشد و نیز بصورت 360درجه بچرخد.

سه مدل طرح برای ساخت جرثقیل بازویی وجود دارد که به اختصار توضیح می دهیم.

  • طرح پایه صفحه‌ای: یک دکل با پیچ و مهره کردن روی یک فنداسیون بتونی محکم تعبیه شده است که با استفاده از گاست محافظت می شود.
  • طرح پایه فونداسیونی: در این مدل پایه ها و یا همان ستون به یک صفحه فولادی جوش داده مخی شوندکه در پایین دکل می باشند که زیر فونداسیون بتونی قرار می‌گیرند و روی آن بتون ریزی می شود. 
  • پایه اسلیو: در این طرح یک نوع اسلیو به صفحه فولادی که به زمین متصل است جوش داده می شود. که با بتون محکم شده اند که باعث می شود هیچگونه تکانی نخورد و ستونن جرثقیل کاملات تراز باشد. از مزیت این نوع می توانیم به کاهش آسیب به دکل اشاره کنیم.

 

نکاتی که باید در خرید جرثقیل بازویی رعایت کنید: 

  • اطلاعات کامل در مورد طبقه بندی کلاس کاری ، گروه کاری و نوع حوضه فعالیت؛ که باعث می شود تشخیص دهید آیا این جرثقیل به اندازه کافی در برابر سنگینی بار واستفاده مداوم مناسب است یا خیر
  • محدوده چرخش جرثقیل: جرثقیل‌های بازویی ایستاده و دکلی حرکت ۳۶۰ درجه را ارائه می‌دهند. جرثقیل‌های دیواری ۱۸۰ درجه آزادی حرکت دارند.
  • ارتفاع زیر بوم: یکی از مواردی که باید در محاسبه ارتفاع بالابری و اندازه بالابر در نظر گرفته شود فاصله زمین تا بوم است که به اصطلاح ارتفاع زیر بوم نام برده می شود
  • محدوده واقعی مورد نیاز: محدوده کار جرثقیل تقریباً برابر طول بوم منهای نصف طول کالسکه از هر انتهای بوم است.

چنانچه در صدد تهیه و یا ساخت جرثقیل بازویی برای کارگاه خود می‌باشید، مشاوره با کارشناسان وزنه پل فلز را فراموش نکنید.

وزنه پل فلز
وزنه پل فلز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋