وزنه پل فلز

وزنه پل فلز

تفاوت بالابر سقفی با جرثقیل سقفی

راه های ارتباطی با کارشناسان وزنه کرین👈🏻 ☎ 02146063707 ☎ 02146063708 🖨 02146063709 📲 09126386708 📩 mmp@vaznehpolfelez.com

انواع مدل بالابر سقفی

وینچ ها در دو مدل دو کاره که به صورت بالابری عمل می کنند و مدل چهار کاره که برای حرکت بالابری و حرکت عرضی عمل می کند و معمولا مورد استفاده قرار می گیرند. بالابرهای دو کاره از تابلو برق ، ترولی یا کالاسکه ، موتور عرضی و کلید فرمان تشکیل می شوند. این دستگاه را در دو حالت تک سرعته و دو سرعته می توان استفاده کرد. برای تهیه بالابر سقفی به پارامترهایی مانند ارتفاع ، نوع گروه کاری ، مقدار تناژ ، دهانه مسیر (طولی و عرضی) سالن بستگی دارد. نوع گروه کاری و نیز تناژ بسیار در قیمت بالابر اثرگذار هستند.

بالابر جرثقیل سقفی به صورت برقی و دستی دسته بندی می شوند. معمولا از بالابر های دستی برای تناژهای پایین و کمتر از 2 تن استفاده می شوند. بالابرهای برقی به دو دسته سیم بکسلی و زنجیری دسته بندی می گردند. بالابر های زنجیری نیز به صورت تک قلاب و دو قلاب ارائه می شوند که به دلیل موتور گیربکس آن ها می باشد. تعدادی از مصرف کنندگان به سمت تبدیل آن ها این جرثقیل ها روی می آورند که ریسک بالایی دارد زیرا باعث خارج شدن از استاندارد و گارانتی بالابر می شود.

یکی دیگر از انواع بالابر ها بالابرهای رو نشین هستند که بر روی پل جرثقیل قرار می گیرندو نوع دیگر بالابر های آویز سبک هستند که از طریق ترولی زیر پل جرثقیل قرار دارند.

مقایسه جرثقیل سقفی با بالابر

جرثقیل های سقفی و بالابرها دستگاه هایی هستند که برای جابجایی مواد و تجهیزات سنگین یا حجیم در محل های کار صنعتی و تجاری استفاده می شوند. در حالی که برخی از افراد به دلیل شباهت‌های عملکردی این اصطلاحات را به اشتباه به جای یکدیگر استفاده می‌کنند، اما به دلیل تفاوت‌های فراوان در طراحی و کاربرد آنها، این دستگاه های صنعتی را از هم متمایز می کند. به عنوان مثال، جرثقیل سقفی شامل تمامی سازه های فلزی و صفرتا صد ساخت جرثقیل می باشد و یک کلمه جامع است ولی بالابر تنها یک دستگاه است که توسط یه موتور که با آن وینچ گفته می شود و بر روی ترولی و کالسکه سوار است و کار بربرداری و حمل و جابجایی بار را بر عهده دارد. جرثقیل سقفی، یکی از تجهیزاتی است که بارهای سنگین و در تناژ بالا را در امتداد یک محورعمودی به طور ایمنی بلند و پایین می آورد و آنها را از طریق پل وراهبر در امتداد سایر محورها حرکت می دهد. این کیفیت امکان تحرک چند جهته را در یک محل کار فراهم می کند. به عنوان مثال، یک کارگر می تواند از سیستم جرثقیل سقفی برای برداشتن بار در یک منطقه از محل کار استفاده کند، و بار را در امتداد یک سیستم ریلی ثابت حرکت دهد تا آن را در بالای منطقه دیگری از محل کار قرار دهد، و بار را در قسمت پایین قرار دهد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

 

 

وزنه پل فلز
وزنه پل فلز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋