وزنه پل فلز

وزنه پل فلز

مقایسه کنتاکتور و رله در جرثقیل

 

 

در این مقاله در مورد کنتاکتورهای برق صنعتی صحبت خواهیم کرد. درباره کنتاکتور چگونه کار می کند و تفاوت بین کنتاکتور و رله را بیاموزید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش خرید کنتاکتور مورد نظر خود را کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمائید.

راه های ارتباطی با کارشناسان ما 👈🏻 02146063707 02146063708 🖨 02146063709 📲 09126386708 📩 mmmp@vaznehpolfelez.co

کنتاکتور یک وسیله الکتریکی است که به طور گسترده برای روشن و خاموش کردن مدارها در تابلو برق استفاده می شود. به این ترتیب، کنتاکتورهای الکتریکی زیرمجموعه ای از کلیدهای الکترومغناطیسی را تشکیل می دهند که به عنوان گاهی اوقات با رله نیز شناخته می شوند.

رله یک دستگاه سوئیچینگ الکتریکی است که از یک سیم پیچ الکترومغناطیسی برای باز و بسته کردن مجموعه ای از کنتاکت ها استفاده می کند. این عمل منجر به روشن یا خاموش شدن مدار (برقراری یا قطع شدن مدار) می شود. کنتاکتور نوع خاصی از رله است، اگرچه تفاوت‌های مهمی بین رله و کنتاکتور وجود دارد.

اکنون که می دانید چرا از کنتاکتور استفاده می کنیم، ممکن است بخواهید بدانید که کنتاکتور چه تفاوتی با رله دارد.

ممکن است بگویید ... یک رله نیز به همین روش کار می کند. آیا نمی توانیم به جای کنتاکتور از رله برای روشن کردن موتور در اینجا استفاده کنیم؟

پاسخ این سوال خیر است! یک رله مانند کنتاکتور کار می کند ولی یک رله یک سیم پیچ و مقداری تماس نیز دارد. هنگامی که سیم پیچ برق می شود، کنتاکت ها بسته می شوند. این همان روشی است که کنتاکتور نیز کار می کند، درست است؟

مقایسه کنتاکتور و رله

اما تفاوت اینجاست... معمولاً از رله برای دستگاه های کوچکتر با نرخ جریان و ولتاژ کمتر استفاده می شود. با این حال، یک کنتاکتور برای دستگاه های بزرگتر با نرخ جریان و ولتاژ بالاتر استفاده می شود.

بسیار ساده است، بنابراین از رله برای روشن و خاموش کردن دستگاه های کوچک و کنتاکتورها برای روشن و خاموش کردن دستگاه های بزرگتر و پیچیده تر استفاده می شود!

 

وزنه پل فلز
وزنه پل فلز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋