با 83 درصد از رای مخاطبان در نظرسنجی AFC؛ پرسپولیس صاحب پرطرفدارترین لوگوی فوتبال آسیا؛ با رای 83 درصدی مخاطبان وبسایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، لوگوی باشگاه پرسپولیس به عنوان پرطرفدارترین لوگو بین تیم های آسیایی انتخاب شد.
به گزارش ورزش، چند روز پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا یک نظرسنجی را با عنوان پرطرفدارین لوگوی باشگاهی فوتبال در آسیا برگزار کرد و حالا نتیجه آن مشخص شده است. در این نظرخواهی بیش از 100 هزار نفر شرکت کردند که 83 درصد آن ها به لوگوی باشگاه پرسپولیس رای دادند.
در بین گزینه ها القادسیه کویت، ججو یونایتد کره جنوبی، ناگویا گرامپس ژاپن، پارسیپورای اندونزی و بنگال غربی هند نیز در کنار پرسپولیس حضور داشتند که تیم هندی با 13 درصد از آرا در رتبه دوم جای گرفت. این در حالی است که البته نبود گزینه های بیشتر سبب اعتراض طرفداران دیگر تیم ها شده بود.
در توضیح AFC برای لوگوی پرسپولیس به این مورد اشاره شده که این نام، پایتخت هخامنشیان را تشکیل میداد و یک عنصر تاریخی در ایران به شمار میرود. همچنین آمده که پرسپولیس در این سال ها لوگوی خود را بارها تغییر داده اما از سال 2012 لوگوی این تیم به همین شکل باقی مانده و همچنین نام پرسپولیس در انگلیسی و فارسی به همین شکل تلفظ میشود.
پاسخ ها