دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

آلیو سیسه جذاب تر و موفق تر از برونو متسو

آلیو سیسه جذاب‌تر و موفق‌تر از برونو متسو

این تیم شکست نمی‌خورد؛ آلیو سیسه جذاب‌تر و موفق‌تر از برونو متسو؛ تیم ملی سنگال در حالی موفق شد با هدایت یکی از ستاره‌های سابقش به قهرمانی آفریقا برسد که این موفقیت برایش رویایی دوردست بود.

به گزارش ورزش، این تصویری ماندگار برای همیشه است: خلیلو فادیگا با خوشحالی آلیو سیسه را در آغوش گرفته که موفق شده اولین جام قهرمانی را برای سنگال به ارمغان بیاورد. این لحظه بسیار مقدسی است. 


سیسه در مارس 2015 هدایت سنگال را برعهده گرفت، بارها مورد انتقاد بود، به سخره گرفته شد و اعتراض‌های بسیاری به انتخاب‌های تاکتیکی او به گوش می‌رسید. اما این مدافع سابق پی اس جی همیشه با ایده‌ها و نظرات خودش پیش رفت. 


اولین قهرمانی سنگال در جام ملت‌های آفریقا انتقام کوچکی برای این مربی بود. او امروز می‌تواند در کنار حسن شحتا، قهرمان سه دوره این مسابقات با مصر (2006،2008 و 2010)، استفن کشی با نیجریه در سال 2013، جامل بلمدی در سال 2019 بنشیند... آنها معدود مربیان آفریقایی هستند که موفق به فتح این جام در این قاره شده‌اند. 

آلیو سیسه جذاب‌تر و موفق‌تر از برونو متسو


 سیسه در جایگاهی موفق به کسب قهرمانی شد که پیش از این هیچ یک از «جادوگران سفید پوست» موفق نشده بودند. برونو متسو، گای استفان، هنری کسپرچک یا آلن ژیرس هیچکدام نتوانستند سنگال را به قله افتخار آفریقا برسانند. این کاری است که این مربی که در 24 مارس 46 ساله خواهد شد انجام داد. 


وقتی سیسه هدایت سنگال را برعهده گرفت، توانست منابع ذهنی لازم برای انگیزه دادن به کشوری را پیدا کند که بار دیگر در اولین دوره جام ملت‌های آفریقا با حضور آلن ژیرس ناموفق ظاهر شده بود.


فوتبال سنگال در شرایط بحرانی قرار داشت. او توانست کالیدو کولیبالی را متقاعد کند که پیراهن تیم ملی این کشور را به تن کند. او در اولین حضورش در جام ملت‌های آفریقا توانست سنگال را از مرحله اول عبور دهد و این اتفاق برای اولین‌بار پس از سال 2006 رخ می‌داد! 


هرچند این تیم در مرحله یک چهارم توسط کامرون در ضربات پنالتی از دور مسابقات حذف شد، حریفی که در نهایت توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد. 


سنگال تحت هدایت سیسه برای اولین بار پس از سال 2002 توانست به جام جهانی 2018 روسیه راه پیدا کند اما شیرهای او در همان دور اول حذف شدند.

آلیو سیسه جذاب‌تر و موفق‌تر از برونو متسو


در جام ملت‌های آفریقای 2019 مصر که دومین حضور او در این رقابت‌ها به حساب می‌آمد، سیسه توانست به فینال برسد اما با یک گل برابر الجزایر شکست خورد. 


او با قرار گرفتن برابر بورکینا فاسو در رقابت‌های امسال در کامرون در واقع توانسته بود سنگال را برای دو دوره پیاپی به مرحله نیمه نهایی برساند و در نهایت این آمار را به دو فینال پیاپی ارتقا داد. 


سیسه در تاریخ ششم فوریه توانست رکورد جذابی را به ثبت برساند. تیم این مربی از زمان شکست در فینال جام ملت‌های آفریقای 2019 تا به حال در هیچ دیدار رسمی‌ای شکست نخورده است. 


او روز یکشنبه این هفته توانست انتقامش را از کسانی که مدام در حال اعتراض به او و بدگویی از سیستم او بودند بگیرد. 
منبع: Quotidien

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋