دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

تعدد داوران و خداحافظی اجباری از فوتبال

اشاره درست خسروی؛ دستمزد زیاد اما سوت کم؛ تعدد داوران و خداحافظی اجباری از فوتبال؛ محمد‌رضا اکبریان یکی از داوران سرشناس فوتبال کشور تصمیم گرفته است فردا بعد از پایان سوپر جام برای همیشه از دنیای داوری فوتبال خداحافظی کند.

تعدد داوران و خداحافظی اجباری از فوتبال

به گزارش ورزش، علی خسروی یکی از اعضای کمیته داوران در خصوص دلیل خداحافظی محمد‌رضا اکبریان نکته جالبی را در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مطرح کرده است. او می‌گوید: « اطلاع دقیقی ندارم و بهتر است خودش در این مورد حرف بزند اما احساس می‌‌کنم داوران به دلیل فرسایشی شدن مسابقات خسته شده‌اند. از طرفی تعداد قضاوت‌های‌شان کم شده و اکبریان در 15 هفته فقط پنج بازی را سوت زد. به دلیل زیاد شدن تعداد داوران، انگیزه داوران قدیمی‌تر کمتر شده است. یادم است خود من یک سال از 30 هفته در 28 هفته سوت زدم. در این حالت انگیزه زیادی داشتم. 45 داور برای لیگ برتر زیاد است. در این حالت داوری مثل اکبریان خسته شده و می‌گوید چه قدر تمرین کنم، رژیم بگیرم و از وقت خانواده‌‌ام بزنم. مهرم حلال و جانم آزاد. به همین دلیل از داوری خداحافظی می‌کنم.»

نکته ای که علی خسروی بدان اشاره کرد نکته ظریفی است؛ دستمزد داوران در لیگ برتر این فصل افزایش  خوبی داشته است. البته نه اینکه داوران بابت سوت در هر بازی از لیگ برتر دستمزد کلانی می گیرند اما افزایش دستمزد آنها جالب توجه بوده است. در حالی که داور وسط قبلا برای سوت زدن در لیگ برتر 1 میلیون و 200 هزار تومان می گرفته در این فصل بابت هر قضاوت عددی نزدیک به 5 میلیون تومان دریافتی خواهد داشت. اما متاسفانه متناسب با افزایش دستمزد داوران در لیگ برتر تعدائئ قضاوت های آنها بسیار کاهش پیدا کرده است به این خاطر که تعداد داوران در لیگ برتر زیاد شده است. با این شرایط به نظر می رسد با کم شدن قضاوت ها افزایش دستمزدها اصلا در درآمد داوران پیدا نیست. در گذشته داوران بیشتر سوت می زند و دستمزد کم می گرفتند اما اکنون کمتر سوت می زنند اما دستمزد بیشتر می گیرند. 

تعدد داوران و خداحافظی اجباری از فوتبال

45 داور وسط برای بازی های لیگ برتر به زعم علی خسروی؛ این تعداد خیلی زیاد است به این خاطر که هر هفته تنها 8 بازی لیگ برتر برگزار می شود و طبیعی است داوران هر چند هفته یک بار شانس پیدا کنند که بازی های لیگ برتر را سوت بزنند. این موضوع جدا از کاهش دستمزد داوران منجر به دور شدن آنها از شرایط آرمانی و آمادگی خواهد شد. تصور کنید داور هر 5 هفته یک بار سوت بزند. طبیعتا در 4 هفته دیگر چون بازی ندارد طبیعی است که استراحت کند. 

افزایش ناگهانی تعداد داوران وسط در فوتبال ایران ما را به یاد روزهایی انداخت که به یکباره تعداد تیم های حاضر در لیگ یک زیاد شد و حتی از دسته سوم هم تیم به لیگ یک آورده شد و بازی ها دو گروهه شد. در ادامه به خاطر این تصمیم غلط سال ها زمان برد که تعداد تیم های حاضر در لیگ یک کم و بازی ها همانند گذشته در یک گروه برگزار شود.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋