دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اتهام بازی کردن 12نفره استقلال بدون شاهد ویدئویی

اتهام بازی کردن 12نفره استقلال بدون شاهد ویدئویی

گل مطهری و اصرار سلیمانی به ورود کمیته انضباطی؛ اتهام بازی کردن 12نفره استقلال بدون شاهد ویدئویی؛ حیدر سلیمانی کارشناس داوری اعتقاد دارد که کمیته انضباطی باید به پرونده لحظه به ثمر رسیدن گل دوم استقلال ورود کند.

به گزارش ورزش، صبح امروز بود که ویدیویی از صحنه گل دوم استقلال به هوادار حسابی در فضای مجازی سر و صدا به پا کرد. ثانیه‌هایی قبل از اینکه ارسلان مطهری موفق به زدن گل برتری تیمش شود، امیرحسین حسین زاده از زمین بازی بیرون رفت و جایش را به امیرعلی صادقی داد. اما زمان ارسال کرنر و موقعی که مطهری با ضربه سر دروازه هوادار را باز می کند، حسین زاده کنار زمین ایستاده و با ورود توپ به درون دروازه، به داخل زمین آمده و در جشن پس از گل تیمش شرکت می کند.

هیچ ویدیوی واضحی از اینکه حسین زاده زمان به ثمر رسیدن گل داخل یا بیرون از زمین مسابقه بوده، وجود ندارد و از روی تصاویر تلویزیونی که از شبکه سوم سیما پخش شده، نمی توان با قطعیت در این خصوص اظهارنظر کرد. تنها از روی سایه این بازیکن می توان حدس زد که این مسئله نیز نمی تواند ملاک درستی برای تصمیم گیری باشد. حتی باشگاه هوادار هم که اعتراض کرد، با قطعیت از حضور حسین زاده درون زمین و قبل از گل استقلال صحبت نکرده است و شاید برای بررسی این موضوع باید منتظر ویدیوی برنامه فوتبال برتر ماند البته اگر آنها موفق به ضبط ویدیوی آن شده باشند. با این حال، حیدر سلیمانی کارشناس داوری صبح امروز در گفتگویی، از 12 نفره بازی کردن استقلال در هنگام به ثمر رسیدن گل صحبت کرد. مسئله ای که با واکنش استقلالی ها نیز همراه شد.

محمد نوریفر معاون ارتباطات و مدیررسانه ای استقلال ویدیویی از کنار زمین را در صفحه شخصی خود منتشر و اعلام کرد که حسین زاده در هنگام گل بیرون از زمین مسابقه حضور داشته و فرضیه 12 نفره بازی کردن استقلال به مدت 15 ثانیه کاملا غلط است. در همین رابطه با حیدر سلیمانی کارشناس داوری تماس گرفتیم و او در گفتگو با خبرنگار ورزش، بر ورود کمیته انضباطی به این پرونده تأکید کرد.

سلیمانی درخصوص این صحنه صحبت هایش را اینگونه آغاز کرد: بازیکن استقلال بعد از تعویض، از زمین مسابقه بیرون می رود ولی مجددا وارد زمین می‌شود. یعنی زمانی که آقای حسین‌زاده با صادقی تعویض می شود، از نزدیک‌ترین محل در زمین بازی، خارج می شود ولی در ادامه ورود غیرمجاز دارد. ورود غیرمجاز نیز جریمه دارد. یعنی داور می بایست سوت می زد و بازی را قطع می کرد و این بازیکن را مجددا از زمین خارج می کرد و به ایشان یک کارت زرد نشان می داد منتهی این اتفاق رخ نداد.

کارشناس داوری درباره اینکه وی امروز در گفتگویی از 12 نفره بازی کردن استقلال به مدت 15 ثانیه صحبت کرده است، گفت: من به طور دقیق نگفتم که استقلال 15 ثانیه، دوازده نفره بازی کرده است. از آن لحظه‎‌‌‌ ای که پای حسین زاده مجددا روی خط عرضی دروازه می‌آید و تا زمانی که گل زده می شود و ایشان خوشحالی می کند، چیزی بین 10 تا 15 ثانیه طول می کشد. این غیرمجاز بودن ایشان، طبیعتا 12 نفره بودن استقلال را می رساند.

وی درباره اینکه محمد نوریفر مدیررسانه‌ای استقلال یک ویدیو را منتشر کرده که در آن امیرحسین حسین‌زاده از پشت دروازه خارج می شود و پس از به ثمر رساندن گل، به مانند تمام بازی های فوتبال در شادی پس از گل شرکت می کند، پاسخ داد: تا زمانیکه حسین‌زاده از زمین بازی خارج می شود همه چیز درست است. بعد از اینکه گل زده بشود، زمان خوشحالی است و بازیکنان ذخیره و عوامل فنی وارد زمین می شوند و کسی به این موضوع ایرادی نمی گیرد. 

او ادامه داد: اما اگر شما تصاویر دیگر را نیز ملاحظه کرده باشید، چند تصویر وجود دارد. زمانیکه کرنر در حال ارسال است، پای حسین‌زاده دقیقا روی خط عرضی است. من نمی گویم کار او عمدی است و ممکن است در محاسباتش دچار اشتباه شده باشد ولی در هر صورت آن لحظه ای که کرنر در حال ارسال است، او داخل زمین است. لحظه ای که گل زده می شود، ایشان دو متری در درون محوطه جریمه و در قسمت طولی محوطه جریمه است.

این کارشناس داوری صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: به همین دلیل در صحنه زدن گل استقلال، این تیم 12 نفره است. ما کاری نداریم که ایشان کارشان عمد یا غیرعمد بوده است. ولی قانون به صراحت می گوید بازیکنی که تعویض شده، به داخل زمین ورود غیرمجاز داشته باشد، داور باید بازی را متوقف کرده و بازیکن خاطی را با کارت زرد جریمه کند.

وی درخصوص اینکه در صورت شکایت تیم هوادار، احتمال ارجاع این پرونده به کمیته های تصمیم گیرنده وجود دارد یا خیر، پاسخ داد: من به همین دلیل اعلام کردم که کمیته انضباطی باید به این مسئله ورود کند. مثالی که زدم، بازی پیکان و سایپا بود. آنجا نیز اتفاقی مشابه این صحنه رخ داد. در آن بازی گلی زده نشد و کمیته انضباطی به این پرونده ورود کرد و حتی کمیته استیناف رأی صادره را رد کرد.

سلیمانی در پایان گفت: در صحنه گل 2 اتفاق همزمان رخ داد. ابتدا مهاجم استقلال روی مدافع هوادار مرتکب خطا شد و اجازه نداد که این مدافع موثر واقع شده و در برابر ارسلان مطهری دفاع کند. مورد دوم نیز این است که در لحظه گل، استقلال 12 نفره است که کمیته انضباطی باید به این مسئله ورود کند. حالا اینکه نتیجه را برگردانند، گل را مردود و بازی را یک – یک اعلام کنند یا جریمه نقدی در نظر بگیرند، به جلسه کمیته انضباطی و کمیته داوران بستگی دارد. من اکنون نیز مصر هستم که کمیته انضباطی به این پرونده ورود پیدا کند.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋