دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

سلفی با تاریخ؛ اگه می تونی رکوردم رو بزن

سلفی با تاریخ؛ اگه می‌تونی رکوردم رو بزن

آمار افسانه‌ای تیم اسکوچیچ؛ سلفی با تاریخ؛ اگه می‌تونی رکوردم رو بزن!؛ ایران پس از 7 بازی به جام جهانی صعود کرد تا سریع‌ترین صعود تاریخ فوتبال آسیا را رقم بزند و به اولین تیمی تبدیل شود که در فاصله سه هفته تا پایان، بلیت جام جهانی را به‌دست آورده است.

به گزارش ورزش، تک‌گل مهدی طارمی کافی بود تا ایران صعودش به جام جهانی قطر را قطعی کند و برای ششمین بار جواز حضور در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال جهان را به دست آورد. نکته جالب درباره عملکرد درخشان تیم ملی این است که هرگز هیچ تیم آسیایی به این سرعت بلیت جام جهانی را کسب نکرده بود اما شاگردان اسکوچیچ با 6 برد و تنها یک تساوی، این طلسم را شکستند و چه بسا اگر در بازی با کره جنوبی به پیروزی می‌رسید، صعود سریع‌تری را هم رقم می‌زد.

در تاریخ، تیم‌های آسیایی 15 مرتبه موفق شده‌اند صعودی سریع به جام جهانی را رقم بزنند و سایر صعودهای تیم‌های آسیایی پس از پایان مسابقات نهایی انتخابی جام جهانی یا پلی‌آف بوده که ۱۰۰ درصد مسابقات انجام شده است. در این بین پس از ایران که با گذشت 70% از مسابقات مرحله نهایی صعودش را قطعی کرد، نام استرالیا، چین و کره جنوبی دیده می‌شود که پس از گذشت 75% بازی‌ها راهی جام جهانی شدند.

* ایران سریع‌تر از بهترین تیم‌های تاریخ آسیا
تیم ملی استرالیا در چارچوب مقدماتی جام جهانی 2010 موفق شد در حالی‌که برای اولین بار زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی می‌کرد، پس از گذشت 6 بازی از 10 مسابقه، صعود خود را مسجل کند. آنها با تساوی مقابل قطر در دوحه صعود را قطعی کردند و نکته جالب اینکه در دو بازی پایانی بحرین و ژاپن را هم با دو گل شکست دادند.

در مقدماتی جام جهانی 2002 و زمانی که کره جنوبی و ژاپن به دلیل میزبانی، صعودشان را قطعی کرده بودند، این چین بود که در گروهی به مراتب راحت‌تر، بالاتر از امارات قرار گرفت و در فاصله دو هفته تا پایان، صعودش را به جام جهانی رقم زد. یک دوره پیش از این و در حالی‌که ایران برای صعود تا مرحله پلی‌آف و دیدار با نماینده اقیانوسیه (استرالیا) پیش رفت، کره جنوبی خیلی سریع و پس از گذشت 75% بازی‌ها صعودش را قطعی کرد.

نکته جالب اینکه سریع‌ترین صعود ژاپن به جام جهانی، پس از گذش 83.3% از بازیها بوده است؛ زمانی که سامورایی‌ها همگام با تیم برانکو ایوانکوویچ به جام جهانی صعود کردند تا تقابل آخر هفته این دو تیم تشریفاتی باشد.

نکته جالب این‌که تیم‌های آسیایی در مقاطع مختلف تیم‌های پرستاره و قدرتمندی را در اختیار داشت و بعضا از مزیت گروه‌بندی با حریفان مناسب هم بهره مند بودند اما هرگز نتوانستند سه هفته مانده به پایان مسابقات، راهی جام جهانی شوند.

سلفی با تاریخ؛ اگه می‌تونی رکوردم رو بزن

* بالاتر از تیم برانکو، بهتر از تیم کی‌روش
ایران پیش از این 5 بار به جام جهانی فوتبال صعود کرده بود که یک‌بار با هدایت سرمربی ایرانی، حشمت مهاجرانی بود و چهار بار دیگر با سرمربیان خارجی. نکته جالب اینکه مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه، با 8 بازی همراه بود اما تیم ملی ایران پس از انجام 11 بازی (سه بازی پلی‌آف) راهی این رقابت‌ها شد.

تیم ملی ایران دو بار و در جام جهانی 2006 و 2014 موفق شد صعودی پیش از موعد را رقم بزند. در جام جهانی 2006 یک هفته مانده به پایان بازی‌ها، تیم برانکو ایوانکوویچ با پیروزی یک بر صفر برابر بحرین جواز صعود به این رقابت‌ها را به‌دست آورد و بلیت آلمان را در جیب خود دید. سه دوره بعد این بار تیم کارلوس کی‌روش بود که با پیروزی 2-0 برابر ازبکستان و در فاصله دو هفته تا پایان، به جام جهانی صعود کرد.

ایران در جام جهانی 2014 پس از گذشت تمام بازی‌ها و در حالی‌که کره جنوبی را 1-0 شکست داده بود، راهی مهم‌ترین مسابقات فوتبال دنیا شد و صعودی خاطره انگیز را رقم زد.

اگرچه حالا تیم اسکوچیچ بالاتر از شاگردان برانکو و کی‌روش، صعودی سریع‌تر را رقم زده اما تیم ملی احتمالا برای صدرنشینی باید تا هفته پایانی با کره جنوبی رقابتی نزدیک را تجربه کند.

سلفی با تاریخ؛ اگه می‌تونی رکوردم رو بزن

در سه دوره قبلی صعود ایران به جام جهانی، تیم کی‌روش بعد از گذشت 80% بازی‌ها صعود کرد و تیم برانکو پس از 83.3% مسابقات.

* ایران پشت سر بزریل و سریع‌تر از رقبا
در این دوره از مسابقات انتخابی جام جهانی در تمام کنفدراسیون‌ها نیز فقط برزیل توانسته سریع‌تر از ایران صعودش را به جام جهانی قطر قطعی کند. تیم ملی برزیل پس از برگزاری 67% مسابقات (بازی دوازدهم از 18 بازی انتخابی) صعودش را قطعی کرد و ایران پس از برگزاری 70% مسابقات (بازی هفتم از 10 بازی انتخابی) این کار را انجام داد.

آرژانتین در رده سوم این رده‌بندی قرار دارد که پس از برگزاری 78% مسابقات (بازی چهاردهم از 18 بازی انتخابی) به جام جهانی صعود کرده است. با توجه به رو به پایان بودن مسابقات در تمام قاره‌ها هیچ تیمی نمی‌تواند صعودی سریع‌تر از این سه تیم به جام جهانی 2022 قطر داشته باشد.

آلمان و دانمارک نیز دو تیمی هستند که پس از برگزاری 80% بازی‌ها (هشتمین بازی از 10 بازی انتخابی) توانستند میان تیم‌های اروپایی صعودی سریع را به جام جهانی 2022 قطر رقم بزنند.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋