دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

پیغام ستاره فوتبال زنان: هوای ما را داشته باشید

پیغام ستاره فوتبال زنان: هوای ما را داشته باشید

بعد از 47 سال این اولین تجربه ما بود؛ پیغام ستاره فوتبال زنان: هوای ما را داشته باشید؛ هافبک جوان تیم ملی فوتبال زنان ایران معتقد است که علی‌رغم حذف از جام ملت‌ها، فوتبال ملی زنان ایران دوباره تاریخ‌ساز خواهد شد.

به گزارش ورزش یکی از چهره‌های کلیدی ترکیب تیم ملی فوتبال زنان ایران در جام ملت‌های آسیا، یک هافبک 21 ساله بود؛ ثنا صادقی. پدیده جوانی که در مسابقه مقابل هند نمایش فوق‌العاده خوبی را از خود به جای گذاشت و در میانه میدان توانست در نبرد با هافبک‌های باتجربه هندی، روز خوبی را پشت سر بگذارد.

صادقی سپس در مقابل چین، یک نیمه در ترکیب تیم بود و ابتلای به کرونا باعث شد تا این هافبک کلیدی بازی حساس با چین‌تایپه را از دست بدهد و غیبت او نیز در بازی سوم نمایان بود و خلأ یک هافبک جنگنده در میانه زمین احساس می‌شد.

به بهانه نمایش خوب ثنا صادقی در جام ملت‌ها، به سراغ این هافبک تیم ملی فوتبال زنان و تیم فوتبال زنان سپاهان رفتیم و با این گفتگویی را داشتیم که مشروح صحبت‌های صادقی را در ادامه می‌خوانید:

* به عنوان یک بازیکن 21 ساله، اولین تجربه حضور در جام ملت‌ها را چطور می‌بینید؟

صادقی: اولین تجربه بازی در جام ملت‌ها، فوق‌العاده خوب بود چرا که تیم‌های خیلی خوبی در آنجا بودند و تیم‌های شرق آسیا فوق‌العاده قوی بودند و خیلی خیلی از آن‌ها توانستیم یاد بگیریم؛ تجربه خیلی خوب بود، تجربه‌ای که بعد از 47 سال ما به دست آوردیم و در مجموع همه چیز عالی بود.

پیغام ستاره فوتبال زنان: هوای ما را داشته باشید

* در مقابل هند در بازی اول، نمایش فوق‌العاده خوبی داشتید و جزو بهترین‌های تیم بودین.

صادقی: بازی خیلی سنگینی بود، هم از لحاظ این‌که آن‌ها بازی‌های تدارکاتی خوبی مقابل ونزوئلا، شیلی، برزیل و ... داشتند و هم این‌که هندی‌ها کمپ یک ماهه‌ای در برزیل گذراندند و 17 بازی دوستانه و رسمی انجام داده بود، با همه این تفاسیر ما مقابل هند ایستادیم و حتی می‌توانستیم آن بازی را ببریم. بازی پایاپایی بود و هم تیم ما 5 تعویض خود را انجام داده بود و هم هندی‌ها، این مسئله نشان داد که به تیم هند هم فشار آمده است و مربی‌شان در قبل از بازی هم گفته بود که با یک تیم سختکوش بازی دارند که واقعا هم این اتفاق افتاد.

* مبتلا به کرونا شدید و بازی حساس مقابل چین‌تایپه یکی از غایبان بزرگ تیم به شمار می‌رفتید.

صادقی: ما خیلی رعایت می‌کردیم، هم کادرفنی خیلی مراقب ما بودند و هم کادر پزشکی‌مان؛ ما حتی در اتاق همدیگر هم می‌رفتیم سعی می‌کردیم با ماسک رفت و آمد کنیم. از همه لحاظ پروتکل‌های تیم پزشکی را انجام دادیم، اما از آن‌جا که ما با تیم هند بازی کردیم و قبل بازی با ما 2 کرونایی داشتند، در بازی صددرصد برخوردهای نزدیکی داشتیم و به همین واسطه متاسفانه این اتفاق برای ما افتاد و کرونا به ما منتقل شد.

پیغام ستاره فوتبال زنان: هوای ما را داشته باشید

* پاسخ‌تون نسبت به انتقاداتی که علیه تیم مطرح شده، چی هست؛ چون بعد از اتمام بازی‌ها، نکات و صحبت‌هایی درباره عملکرد فنی تیم در جام ملت‌ها بیان شده بود.

صادقی: کسانی که از ما توقع زیادی داشتند، باید بگویم که ما با بهترین تیم‌های شرق آسیا بازی کردیم و گروه سختی داشتیم و تیم‌هایی که حرفی برای گفتن نه تنها در آسیا بلکه جهان داشتند، در گروه ما بودند؛ نداشتن بازی تدارکاتی بی‌تاثیر برای ما نبود. ما خودمان انتظار داریم همانطور که تاریخ‌سازی کردیم و در ایران پیچید و نتایج خوبی داشتیم، می‌خواهیم که همچنان هوای‌مان را داشته باشند. کسی که فوتبال را بفهمد و فوتبالدوست باشد، متوجه این تفاوت می‌شود که تیم ملی ایران تا 8 ماه قبل از رنکینگ خارج شده بود و این‌که ما دوباره به رنکینگ برگشتیم و سعی کردیم با نتایج‌مان مردم را خوشحال کنیم اما سطح بازی‌ها واقعا خیلی بالا بود و نمی‌شد آن را کاری کرد.

* شما به عنوان یک بازیکن جوان تجربه همکاری با مریم ایراندوست را به دست آوردید؛ نظرتان راجع به ایشان چی هست؟

صادقی: مریم ایراندوست می‌توانم بگویم که بهترین مربی بود که با او کار کردم، چون هم از لحاظ فنی بار فنی خوبی داشتند و هم از لحاظ ذهنی ما را آماده کردند چون خودشان ذهن برنده داشتند و این باور را به همه ما دادند که ما هم می‌توانیم؛ فکر می‌کنم او کاری را کرد که هیچکس تا الان نکرده بود، ما بعد از 47 سال به جام ملت‌های آسیا صعود کردیم و مقتدرانه هم صعود کردیم. مریم ایراندوست فوق‌العاده‌ست و خیلی دوست دارم که دوباره با او کار کنم و مطمئنم که این اتفاق می‌افتد.

پیغام ستاره فوتبال زنان: هوای ما را داشته باشید

* درباره لیگ صحبت کنیم؛ از جمعه مجدداً مسابقات شروع می‌شود، با توجه به ابتلا به کرونا، شما از هفته جدید می‌توانید به سپاهان کمک کنید یا در هفته‌های آینده به تیم اضافه خواهید شد.

صادقی: به خاطر این‌که تست ما مثبت شد، فعلا نمی‌توانیم متاسفانه باشگاه‌مان را همراهی کنیم؛ باید یک تا دو هفته در قرنطینه باشیم، به خاطر این‌که سلامتی دیگر بازیکنان‌مان مهم است و متاسفانه نمی‌توانیم فعلاً همراه تیم باشگاهی باشیم.

* سوال پایانی را متفاوت بپرسم؛ قبل جام ملت‌ها، به گلنوش خسروی که به دلیل مصدومیت همراه تیم نبود، قول دادید که به جام جهانی صعود می‌کنید و حتی در بازی اول لباس گلنوش رو در دست‌تان گرفته بودید؛ راجع به این موضوع صحبت می‌کنید.

صادقی: بله ما قول صعود به جام جهانی را داده بودیم، اما به خاطر شرایطی که پیش آمد نشد؛ ما می‌توانستیم به مرحله یک هشتم نهایی هم صعود کنیم اما به دلایلی که پیش آمد و 4 بازیکن فیکس‌مان کرونا گرفتند، این اتفاقات بی‌تاثیر در نتیجه پایانی نبودند. ما همین الان هم قول می‌دهیم که دوباره با تمام توان شروع می‌کنیم و دوباره تاریخ‌سازی می‌کنیم چون تاریخ‌سازی کردن را بلد شده‌ایم.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋