دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

نامجو مطلق: کی روش در فوتبال ایران معماری کرد

نامجو مطلق: کی‌روش در فوتبال ایران معماری کرد

این بازیکن ها لژیونر خشک و خالی نیستند؛ نامجو مطلق: کی‌روش در فوتبال ایران معماری کرد؛ بازیکن اسبق تیم ملی می‌گوید باید اسکوچیچ و شاگردانش کمک کرد تا در تورنمنت مهم و حساس جام جهانی موفق باشند.

به گزارش ورزش، مجید نامجو مطلق که همیشه خوب و فنی صحبت می کند و اطلاعاتی دقیق می دهد در مورد توازن در فوتبال بحث هایی را مطرح می کند.

سطح توقعات از تیم ملی بالا رفته

قبل از هر چیزی صعود به جام جهانی را به مردم ایران تبریک می‌گویم. ما در این دوره راحت‌ترین صعود را داشتیم و باعث خوشحالی است و در مورد بازی هم باید بگویم در ۲۰ دقیقه ابتدایی تیم ما کمی سردرگم بود و شاید ما حریف را دست کم گرفته بودیم و به این فکر میکردم که ما داریم سه بازی زودتر به جام جهانی صعود می کنیم و کمی تمرکز بچه های ما به هم ریخته بود و بازی آسانی را متصور بودند اما رفته رفته با توجه به شرایط بازی و اینکه بازیکنان ما با تجربه هستند و دارند در تیم های مطرح اروپایی بازی می کنند شرایط را درک کردند و بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و موقعیت های خیلی خوبی را چه در اواخر نیمه دوم و چه در ۲۰ دقیقه پایانی نیمه اول موقعیت هایی به دست آوردیم که درخشش دروازه بان عراق مانع از این شد که ما تعداد گل‌های بیشتری بزنیم ولی از موقعیت هایی که داشتیم به گل رسیدیم و توانستیم بازی را ببریم صعودمان به جام حذفی را قطعی کنیم و این جای خوشحالی دارد. من فکر می‌کنم اولین بار است که به این راحتی به جام جهانی صعود می کنیم و این یک مقدار سطح توقعات را از تیم ملی بالا میبرد.

بر خلاف گذشته لژیونر های مطرح داریم 

شما اگر توجه کرده باشید بعد از هر پیروزی تیم ملی جشن‌های بزرگ به راه می‌افتد و بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی بعد از بازی با عراق آن طور که باید و شاید مردم شادی  نکردند و این نوید این موضوع را می‌دهد که توقعات آنها بالا رفته حداقلش این است که ما از مرحله گروهی صعود کنیم و برای رسیدن به آن مرحله باید برنامه ریزی خوبی داشته باشیم. هزینه کنیم، بازی‌های تدارکاتی خوبی برگزار  و امکاناتی را فراهم کنیم که در جام جهانی هم به عنوان تیم خوبی ظاهر شویم. با  پتانسیلی که الان داریم و بازیکنان لژیونر می توانیم اتفاقات بزرگی رقم بزنیم. تفاوتی که ما با گذشته داریم این است که صرفاً بازیکن لژیونر نداریم بلکه بازیکنان لژیونر در تیم های خود مطرح و تاثیرگذار هستند. ما تیم ملی خیلی خوبی داریم و می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی به موفقیت برسیم.

باید با حداکثر امتیازات به جام جهانی برویم 

ما نباید به بازی ایران و امارات به عنوان بازی تدارکاتی نگاه کنیم ما سه بازی دیگر داریم و باید قدرتمان را تا انتها اثبات کنیم. به دو دلیل اول اینکه فوتبال مان را به درستی عرضه کنیم و با حداکثر امتیازات به جام جهانی صعود کنیم و دوم آنطور که من شنیدم و نمیدانم صحت دارد یا نه ولی رنکینگ می‌تواند در گروه بندی جام جهانی تاثیر گذار باشد یعنی هرچه ما با امتیاز بیشتری برویم شاید بتواند در سیدبندی های جامعه جهانی تاثیرگذار باشد. اگر اینطور باشد  می توانیم با تمام قدرت سه بازی دیگر را هم انجام بدهیم و با یک شرایط خوب به جام جهانی صعود کنیم.

باید توازن برقرار باشد 

ما در بدترین شرایط مربی صاحب نام یعنی آقای ویلموتس را آوردیم ولی آخرش مشاهده کردید چه اتفاقی افتاد. شما برای موفق شدن در یک مسابقه نیاز به توازن بین کادر فنی فدراسیون و بازیکنان داری و اگر بهترین تیم دنیا را هم داشته باشی ولی کادر فنی مجربی رو در اختیار نداشته باشید به نتیجه نمی رسی برعکسش هم وجود دارد اگر بهترین مربیان دنیا را داشته باشی و بازیکنان خوبی نداشته باشی باز هم به موفقیت نمی رسی همه عوامل تیم باید در سطح ایده‌آل باشند.

نامجو مطلق: کی‌روش در فوتبال ایران معماری کرد

شناخت خوب اسکوچیچ به ما کمک کرد 

شاید اسکوچیچ نام بزرگی نداشت ولی مهمترین فاکتور که دارد این است طی چند سال حضور در فوتبال ایران در واقع  شناختی که از بازیکنان داشت خیلی کمک و به خوبی مدیریت کرد و وقتی یک مربی در تمام بازی هایش به پیروزی می‌رسد و از نظر روحی روانی به خوبی با تیم هماهنگ می‌شود و در برنامه‌های فنی عملکردش مثبت بود نشان می‌دهد آقای اسکوچیچ موفق بوده است.

نمی توانیم به اسکوچیچ ایراد بگیریم 

به نظر من باید آقای اسکوچیچ که خیلی خوب کار کرده و شرایط این را می‌گوید. نکته مهم دیگر این است که باید در این شرایط کمکش کرد این کمک می تواند فنی یا امکاناتی باشد.ما نمی‌توانیم به مربی که همه بازی هایش را برده ایراد بگیریم. درست است سطح رقابتی که در جام جهانی داریم قابل قیاس نیست ولی فکر می‌کنم در این شرایطی که داریم بهترین گزینه انتخاب شده و در ادامه بازی ها در جام جهانی ایشان می تواند کنار ما باشد و باید دید تفکر فدراسیون چه چیزی خواهد بود؟

تجربه لژیونر ها به ما کمک می کند

ما واقعا با کی‌روش هیچ جامی را به دست نیاوردیم ولی ایشان ساختار فوتبال ما را ساخت. یعنی شرایطی به وجود آورد که همانند یک معمار فوتبال ما را ساخت. اول اینکه موفقیت یک ساله یا دو ساله به دست نمی‌آید. در سالهایی که آقای کی‌روش حضور داشت به نوعی برای ما معماری کرد و تاکیدش این بود که بازیکنان باید در آن سال‌ها در خارج از کشور و تیم‌های مطرح بازی کنند و نتیجه آن تفکرات الان دارد خودش را نشان می دهد. اگر دقت کرده باشید که گزینه های آقای کی‌روش بازیکنانی بود که بیشتر در تیم های خارجی بازی می کردند این فرهنگ را جا انداخت و ما داریم حاصل آن  تفکرات را میبینیم. الان بازیکنانی داریم که در تیم های مطرح بازی می کنند و در گذشته هم بازیکنان لژیونر زیادی داشتیم ولی بازیکنانی که به آن صورت بازی نمی‌کردند و در تیم‌هایشان تاثیر‌گذار نبودند ولی الان بازیکنان لژیونر ما در تیم‌های خود مطرح هستند و این تجربیات به ما کمک می‌کند.

استقلال نیاز به تقویت دارد 

صرفاً به خاطر این که استقلال صدر جدول است اگر بگوییم به  بازیکن نیاز ندارد یک تفکر غلط است چون نیم فصل دوم نسبت به نیم فصل اول کاملا متفاوت است و هرچه زمان می‌گذرد تیم ها دنبال این هستند که سقوط نکنند و بعضی تیم ها به دنبال کسب سهمیه هستند به به همین دلیل بازی ها سخت تر می شود و شما باید توان و انرژی بیشتری بگذارید و بازیکنان بیشتری داشته باشی و من فکر می‌کنم در همین شرایط فعلی هم ما نیاز به تقویت داریم و من اعتقاد دارم هنوز هم یک بازیکن پلی میکر نیاز داریم البته بستگی به سلیقه سرمربی و کادر فنی دارد ولی فکر می‌کنم در ۲,۳ پست نیاز به تقویت داریم. امیدوارم این اتفاق بیفتد و ما نیم‌فصل دوم را همانند نیم فصل اول با قدرت ادامه دهیم.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋