دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بازوبند را هرگز از بازوی جهانبخش در نیاورید

بازوبند را هرگز از بازوی جهانبخش در نیاورید

ملوان زبل و اسفناج!؛ بازوبند را هرگز از بازوی جهانبخش در نیاورید؛ دقایقی پیش از جشن سومین صعود جهانبخش به جام جهانی، او شاید بهترین نمایش ملی خود را ارائه کرد.

به گزارش ورزش، در روزی که مهدی طارمی گل صعود را به ثمر رساند، بهترین بازیکن زمین بی‌تردید علیرضا جهانبخش بود. بازیکنی که لحظاتی پیش از کنترل فوق العاده طارمی و ضربه آخر او به فهد طالب، پاسی استادانه را برای گلزن تیم ملی ارسال کرد اما این تنها اثر کاپیتان جهانبخش در نمایش تیم ملی نبود.


او که در دوران دراگان اسکوچیچ روی به ثمر رسیدن 6 گل تاثیر مستقیم داشته‌، از شروع بازی فرمی آماده و باانگیزه را از خود نشان داد؛ جهانبخش در کنار سامان قدوس و مهدی طارمی، بار اصلی خط حمله را بر دوش می‌کشید و اگر خوش شانس بود، می‌توانست در گلسازی و گلزنی عملکرد بهتری هم داشته باشد.


جهانبخش در این بازی سه شوت در چارچوب دروازه عراق داشت که همگی را فهد طالب که یک تنه جور مدافعانش را می‌کشید، دفع کرد. دو شوت در نیمه اول و در حالی زده شد که کسی فکرش را نمی‌کرد جهانبخش از پشت محوطه جریمه اقدام به زدن ضربه کند اما هر دو بار با ضرباتی سنگین، طرفداران داخل ورزشگاه را نیم‌خیز کرد. نکته جالب اینکه شوت دوم جهانبخش که با دفع از سوی گلر عراقی همراه شد، می‌توانست در ریباند با گل طارمی همراه شود اما ضربه مهاجم تیم ملی در درون دروازه قرار نگرفت.

بازوبند را هرگز از بازوی جهانبخش در نیاورید


با این حال شاید آنچه که نمایش جهانبخش در این مسابقه را برجسته و او را تبدیل به مرد اول میدان در شب صعود شاگردان اسکوچیچ کرد، دو پاسی است که یکی تبدیل به گل شد و دیگری به حسرت کاپیتان تیم ملی. در دقیقه 38 بازی جهانبخش با قطع توپ و توپ‌ربایی از بازیکن عراق در نزدیکی خط میانه میدان صاحب توپ شد و در حالتی نامتعادل توپ را برای علی قلی ‌زاده سریع و تکنیکی فرستاد و این پاس استثنایی به او رسید تا ستاره شارلروا در موقعیت تک به تک قرار بگیرد اما در حالی‌که همه به هوای شکستن قفل دروازه فهد طالب نیم‌خیز شده بودند، ضربه قلی زاده را فهد به کرنر فرستاد تا دو ستاره لژیونر تیم ملی برای ساخت اولین گل بازی ناکام بمانند.

بازوبند را هرگز از بازوی جهانبخش در نیاورید


در ادامه دوباره جهانبخش با ارسال پاس‌های کلیدی و موقعیت‌‌سازی برای مهاجمان تیم ملی درخشان ظاهر شد تا اینکه سرانجام پاس بعدی او به مهدی طارمی رسید و مهاجم پورتو گل سه امتیازی را زد. او در این صحنه مسلط به توپ بود و طارمی را از بین مدافعان عراقی دید و جالب اینکه خود طارمی اندکی شک داشت که توپ در جای مناسب به او می‌رسد یا نه که این اتفاق رخ داد تا سهم جهانبخش شادی اختصاصی با گلزن اول ایران در بازی صعود به قطر باشد.


نکته مهم درباره علیرضا جهانبخش این است که حالا می‌توان گفت او با ارائه نمایشی فعالانه و موثر در تیم ملی به‌عنوان بازیکنی باتجربه، شاید حتی بهترین دوران ملی خود را هم تجربه می‌کند. او توپگیر و مسئول‌؛ مهاجم و پرتحرک است و با بازوبند انگار معجونی نوشیده که مثل اسفناج انیمه ملوان زبل او را بالاتر از حد معمول به میدان رقبا می‌فرستد.

حالا بسیاری از طرفداران فوتبال تصور می‌کنند، شاید مسئله جهانبخش نیز شباهت‌هایی که به آنچه وحید امیری درباره تیم ملی گفت، دارد. اینکه او در تیم ملی اختیار عمل بیشتری دارد و با شرایطی آزادتر در خط حمله بازی می‌کند و نتیجه‌اش هم خلق 6موقعیت، ثبت 5 پاس کلیدی، ارسال یک پاس گل و البته شوت‌هایی خطرناک بوده که تنوع موقعیت‌های تیم ملی را بالاتر برده و ایران را به تیمی خطرناک‌تر تبدیل کرده است.

بازوبند را هرگز از بازوی جهانبخش در نیاورید


اغراق نیست اگر بگوییم پس از دوران نه چندان خوب در برایتون، حالا علیرضا دوباره متولد شده و این بهترین خبر برای تیمی است که جهانبخش را احتمالا به‌عنوان کاپیتان در جام جهانی قطر، همراه خواهد داشت.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋