دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

سرباز یک و نیم میلیاردی رفت دکترا بگیرد

کلانتری:از این گل نزدن‌ها دق می‌کنم؛ سرباز یک و نیم میلیاردی رفت دکترا بگیرد؛ کلانتری می‌گوید کنار زمین مدام استرس این را داشته که با توجه به وضعیت چمن حافظیه مصدومیت شدیدی برای کسی پیش بیاید.

سرباز یک و نیم میلیاردی رفت دکترا بگیرد

به گزارش ورزش، علی اصغر کلانتری سرمربی فجرسپاسی شیراز برای هفتمین هفته متوالی نتوانست طعم پیروزی را بچشد و مقابل هوادار در خانه متوقف شد. صحبت‌های این سرمربی در کنفرانس خبری پس از این بازی را در این صفحه می‌خوانید.

*رشادت مدافع هوادار اجازه نداد برنده شویم
در مورد بازی باید بگویم بارندگی مزید بر علت شد تا یک بازی سختی برای دو تیم اتفاق بیفتد. بازی سخت و جنگجویانه بود و خیلی از دقایق مسابقه، بازی روی هوا بود و در این شرایط بازی بسیار خطرناک و سخت است. می‌دانستیم هوادار در بیست دقیقه اول پرس شدیدی می‌کند و بچه‌های ما زیر پرس آنها بودند. بازیکنانم یارگیری خوبی روی کرنرها داشتند و در نیمه اول توانستیم فشار حریف را بگیریم و بین دو نیمه شرح وظایف یکی، دوتا از بچه‌ها را تغییر دادیم چراکه دیدیم می‌شود از یک خلا در خط دفاعی هوادار استفاده کنیم. بهترین موقعیت بازی هم برای حسین مهربان بود که خیلی خوب دروازه‌بان را دریبل و ضربه‌اش را زد ولی رشادت مدافع تیم حریف بود که توپ را از دروازه در آورد. بچه‌هامان بازهم دست بردار نبودند و یک موقعیت خوب را شهرام گودرزی به دست آورد. در نیمه دوم بازی دست ما بود و فقط هوادار در دو سه دقیقه آخر توانست روی ضربات ایستگاهی به ما فشار بیاورد.

*می‌ترسیدم مصدومیت‌های شدیدی رخ دهد
ممنونم از بازیکنانم که در این شرایط بارندگی و زمین بازی کردند.(ناراحت نشوند اسم زمین را آوردم!) این مسابقه جنگ گلادیاتورها بود و من لب خط برای بازیکنان دو تیم استرس داشتم که خدایی نکرده مصدومیت وحشتناکی پیش نیاید ولی واقعا بازیکنانم از اول تا آخر جنگیدند. در این زمین موقعیت ساختن سخت است. ما جلوی سپاهان و فولاد هم در این زمین موقعیت ساختیم و گل زدیم. دنبال مساوی نبودیم؛ شاید برای حریف در این شرایط، مساوی خوب بود ولی با همین شرایط زمین دنبال به گل رسیدن بودیم. در یک قدمی گل بودیم ولی در نهایت از تلاش و کوشش بازیکنانم ممنونم.

*پنج اشتباه مهلک داوری علیه فجر رخ داده
 ما روز به روز در حال پیشرفت هستیم. در این زمین حریف از ارسال بلند استفاده می‌کرد. تیم ما صدمه‌ای از این مسئله ندید و طی دو جلسه‌ای که داشتیم در حال کار هستیم. در ضربات ایستگاهی حتی در تیم‌های مربیان بزرگ هر چقدر کار کنید ضعف‌هایی در حریف‌گیری است که آن هم برطرف می‌شود. در خط حمله اگر یک حساب یا کتاب دو دوتا چهارتا کنید، کارشناسان محترم در برنامه فوتبال برتر اعلام کردند دو پنالتی صددرصد مقابل فولاد را اینجا و یک پنالتی با استقلال که آن را هفتاد درصد کارشناسان گفتند را به نفع ما اعلام نکردند. گل آفساید نساجی و توپی که بازی گل گهر در دقیقه 95 برای ما اشتباه گرفتند رفت به روی دروازه مان و گل شد. همچنین پنالتی بازی با سپاهان، از جمله اشتباهات علیه ما بوده است. تیمی مثل فجر سپاسی که سال اولش است در پنج بازی تاثیرات شدید داوری در بازی‌هایش رخ داد که ‌کارشناسان این را گفتند و علی کلانتری نمی‌گوید.

*برخی می‌گویند کلانتری ایراد می‌گیرد
اگر از این چهار پنالتی، سه یا دو تا از آن‌ها را برای ما گرفته بودند و عدالت در حق ما رعایت شده بود؛ الان شانزده یا هفده امتیاز داشتیم ولی ما سرخورده نشدیم و صحبت‌مان را کردیم و اعتراضِ به حق مان را انجام می‌دهیم. ما وقتی اعتراض می‌کنیم و پی‌گیر هستیم به دلیل تیم، شهر و استان‌مان است. بعضی‌ها می‌گویند پنالتی را رها کن یا دارد ایراد می‌گیرد و یا بحث زمین را رها کن و فقط ایراد می‌گیری! این‌ها واقعیت هستند. یک پنالتی را برای یک تیم در هفته قبل کم یا زیاد گرفتند همه‌ی دنیا را به آتش کشیدند! ولی برای تیم مظلوم شهید سپاسی اینطور نبوده است. این مسائل را حساب کنید. این مسائل دو دوتا چهارتاست و مسئله سختی نیست و واقعیت است. اگر گل آفساید نساجی را گرفته بودند یک امتیاز، دوتا پنالتی فولاد را گرفته بودند دو امتیاز، پنالتی استقلال را برای‌مان گرفته بودند دو امتیاز بیشتر داشتیم. دو هیچ از سپاهان عقب بودیم و یک پنالتی می‌گرفتند، بازی دو یک می‌شد و بعد از آن چه اتفاقی می‌افتاد؟



* شاگردانم کارهای بزرگی انجام می‌دهند
همه باید در کنار هم باشیم. ما نه ناله داریم و نه دست‌مان را بالا بردیم و فقط کار می‌کنیم. جوانان ما را ببینید شاید میانگین سنی ما بیست چهار سال باشد. همه چیز مثل نوع بازی ما را ببینید. اینکه یک عده دنبال منافعی هستند کاری به آن‌ها ندارم. این را کنارهم بگذارند و ببینند تیم ما داشت رشد می‌کرد و یک باره چهار مصدوم دادیم و الان کلا سعید زارع و آقابابایی را در پیستون استفاده می‌کنم. شهرام را در خط حمله استفاده می‌کنم. اگر واقعا کارشناسی شود معلوم است که بچه‌های ما کار سنگین و بزرگی می‌کنند. .به سعید می‌گویم به پیستون راست برو، می‌رود و مثل شیر بازی می‌کند. در پست های غیرتخصصی کار می‌کنند. ما چیزی عقب نماندیم. ما را عقب انداختند. ما باز هم تلاش می‌کنیم و تلاش می‌کنیم. هنوز هم روی حرفم هستم و داد می‌زنم که این تیم راهش را می‌رود و جایگاهم خوبی گیرش می‌آید. الان همه به این تیم احترام می‌گذارند و بیشتر از این هم احترام خواهند گذاشت‌. هیچکس نمی‌تواند بگوید راحت فجر را می‌زنیم. ما ثبات داریم و جایگاه خوبی هم به دست می‌آوریم و انشاالله وقتی مصدومان تیممان هم برگردند دستمان پر تر می‌شود و بهتر می‌توانیم کار کنیم.

* اگر بی انصاف بودم به بازیکن مصدوم بازی می‌‌دادم
 دو مهاجم ما با هم مصدوم شدند‌. یکی در تیم ملی و یکی هم در همینجا. فرزان دانا و آقای کاظمی. وقتی شما دو بازیکن اصلی تیمت را از دست بدهی مشکل ساز می‌شود. خدا را شکر امروز فرزان دانا را روی نیمکت گذاشتم اما جرات نکردم به او بازی بدهم‌؛ فقط بخاطر سلامتی او. اگر یک مربی بی انصاف بودم و به فکر خودم بودم می‌گفتم دقیقه ۷۰ وارد زمین شود. ترسیدم که زانویش در زمین خراب بپیچد. محمد کاظمی رو به بهبود است و احتمالا هفته دیگر در لیست ما باشد. حدود چهار ماه است ما این بازیکنان را نداریم و خیلی سخت است. کارشناسان عزیز کاملا ببینند؛ من وقتی حرف می‌ز‌نم طور دیگری برداشت می‌شود. ما همه با هم هستیم. من از خارج نیامدم و همه کنار هم هستیم. الان اینجا لیگ برتر برگزار می‌شود.

* دیگر درباره زمین صحبت نمی‌کنم
من صحبتی درباره زمین کردم خیلی ها ناراحت شدند‌. هر کسی ناراحت شده من از او عذرخواهی می‌کنم. من دیگر حرفی درباره زمین و هر چیزی که کسی ارتباط دارد نمی‌زنم و کار خودم را انجام می‌دهم ولی باید کنار هم باشیم. اگر این تیم بعد از ۸-۹ سال نباشد چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ باید کنار هم کمک کنیم که شرایط بهتر شود و ما هم همه جوره کار می‌کنیم.

* با بودجه ۱۲ میلیاردی بازیکن ۵۰۰ هزار دلاری جذب کنیم؟
ما یک تغییر کوچک در شرح وظایف دادیم و دو تک به تک گیر آوردیم‌. به بازی با فولاد برگردیم. اول می‌گفتند این تیم موقعیت نمی‌سازد. گفتیم چشم کار می‌کنیم که موقعیت بسازد. رفتیم و موقعیت ساختیم و در هجده قدم دو پنالتی نگرفتند و باز پنالتی نگرفتند. تیم ما در هجده قدم است. تیم ما جوان است‌. در بازی گذشته یک بازی ۲۱ ساله را در بازی گذاشتم. چند بازی به او بازی دادم. عادت من است و همیشه هم این کار را کردم. یک بازیکن ۲۰-۲۱ ساله به زمین رفته. به من پیام می‌دادند که یک فوروارد مثل منشا یا شیمبا بگیر. اینها ۴۰۰-۵۰۰ هزار دلار پولشان است‌. این مبلغ حدود ۱۲ میلیارد می‌شود. تیم ما با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰-۸۰۰ میلیون بسته شده است‌. من می‌توانم بگویم شیمبا بگیریم؟ ما همیشه همینطور بودیم‌. انتقاد کنید که ما درست کنیم اما گاهی چیزهایی می‌گویند. من ۴۰۰ هزار دلار از کجا بیاورم؟ ما با همین جوان ها پله پله جلو رفتیم. این فصل هم رفتیم. من با ۴-۵ مهاجم صحبت کردم. من سرباز آوردم که گفته سربازم و ۱.۵ میلیارد به من بدهید. ما از این پول ها نداریم. می‌گوید پس می‌روم دکترا می‌گیریم. تا نیم فصل می‌رویم و انشاالله اگر اتفاقی افتاد که بتوانیم بازیکن جذب کنین و تیم را قوی تر کنیم می‌کنیم و هر اتفاقی رخ بدهد که تیم قوی تر شود و کسی دلواپسی نداشته باشد این کار را انجام می‌دهیم.

* ۱۴ بازیکن از تیم امید به بزرگسالان آوردم
یک بار امیدهای تیم ما قهرمان شد و قبل از دو بازی که می‌خواست قهرمان شود به رختکن آنها رفتم و گفتم اگر قهرمان شوید یک تعدادی از شما را به بزرگسالان می‌آورم که باور نمی‌کنید. تیم قهرمان شد و سال بعد هم ما در لیگ دسته اول کار می‌کردیم. در هیچ کجا پیدا نمی‌کنید که ۱۴ بازیکن امید سال بعد بازیکن زیر ۲۱ سال می‌شوند را به تیم بزرگسالان بیاورند و از ۱۴ تا هم حدود ۱۰ بازیکن بازی کردند و یک بازیکن هم الان آقای سید محمد حسینی دفاع وسط هستند. همه بازی کردند‌. ما هم نگاه می‌کنیم و تیم امیدمان چسبیده به دل ماست. همینطور که الان چنین بازیکنانی داریم، اگر خوب باشند همین کار را می‌کنیم. فجر همیشه اینطور بوده. در چند سال اخیر هر مدیری که آمده ما نمی‌توانیم وارد قضایای مالی به آن شکل شویم. سازندگی صبر می‌خواهد.


من دق می‌کنم که بازیکن جوانمان سر می‌زند و از کنار گل خالی به بیرون می‌رود ولی باید صبر کنیم و دلداری بدهیم و کار کنیم که انشاالله قوی شوند‌.

* سیاوش یزدانی؟ صحبتی نکردیم
در خصوص سیاوش یزدانی پیشنهادی به ما نشده است.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋