دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

گزارشی از تنش یک ساعته در فوتبال برتر

گزارشی از تنش یک‌ ساعته در فوتبال برتر

مناظره تند نصیرزاده و سمیعی با حضور میثاقی؛ گزارشی از تنش یک‌ ساعته در فوتبال برتر؛ شب گذشته فرشید سمیعی و هوشنگ نصیرزاده، با یک دیگر مناظره طولانی و پرتنشی را در برنامه فوتبال برتر و درخصوص رأی کمیته انضباطی درباره بازیکن گابنی گل گهر داشتند.

به گزارش ورزش، شب گذشته برنامه فوتبال میزبان هوشنگ نصیرزاده عضو هیئت رئیس فدراسیون و نماینده باشگاه ها بود. او در این برنامه در مخالفت با رأی کمیته انضباطی درخصوص 3 بر صفر شدن دیدارهای گل گهر حضور پیدا کرد و پس از صحبت های اولیه او، فرشید سمیعی معاون حقوقی استقلال نیز روی خط برنامه آمد و پاسخگوی مسائل مختلف بود.

در بخش های زیادی از این برنامه طولانی، سمیعی و نصیرزاده بارها وارد مجادله و درگیری های لفظی شدند به نحوی که محمدحسین میثاقی مجری برنامه مجبور به پادرمیانی برای جلوگیری از افزایش شدت تنش ها شد.

در زیر گزیده ای از صحبت ها و مناظره فرشید سمیعی و هوشنگ نصیرزاده را می خوانیم که با اعتراض معاون حقوقی باشگاه استقلال در رابطه با حضور نصیرزاده در این برنامه آغاز شد چرا که سمیعی اعتقاد داشت حضور نصیرزاده خلاف آیین نامه اخلاق است:

سمیعی: طبق ماده 10 آیین نامه کمیته اخلاق ما دارای یک تضاد منافع هستیم. آقای نصیرزاده که به عنوان نماینده باشگاه ها در هیئت رئیسه سازمان لیگ حضور دارند، با باشگاه تراکتور قرارداد دارند و این مورد در آیین نامه اخلاق به عنوان تخلف ذکر شده است چون باشگاه تراکتور از این رأی متضرر شده و ایشان نمی تواند رابطه قراردادی را انکار کند. زمانی که درباره پرونده اطلاع نداریم چرا می گوییم گل گهر فریب خورده است؟ آیا از جزئیات پرونده اطلاع دارید؟ آیا می دانید برگه ای که گل گهر به عنوان مدرک 4 بازی ملی بازیکن گابنی به امور بین الملل ارائه داده به ایمیل جعلی ارسال شده یا ایمیل اصلی؟ 

نصیرزاده: شما به این برنامه دعوت بودید و نیامدید (در این لحظه سمیعی وارد صحبت های نصیرزاده شد که وی با تکان دادن انگشتان دستش خواستار سکوت سمیعی شد تا اجازه بدهد صحبت هایش را مطرح کند) آداب مناظره را رعایت کنید شما صحبت کردید. شما گفتید من نماینده باشگاه تراکتورم چون ذینفع ام. پس دقیقا تأیید کردید که 13 باشگاه دیگر در این ماجرا ذینفع هستند بخاطر اینکه تراکتور یکی از 13 تیم دیگر است. شما فرمودید ماده 61 بند الف می گوید اگر بازیکنی به خلاف مقررات نقل و انتقالات و ... (در این لحظه نصیرزاده سکوت کرد و ادامه داد) بفرمایید و چی؟ و چی؟ بفرمایید آقای سمیعی و چی؟ 

سمیعی: قرار شد من سکوت کنم و شما صحبت کنید. من جواب شما را می دهم.

نصیرزاده: شما چگونه نشنیده و ندیده غیب می گویید که من با تراکتور قرارداد دارم؟ کو قرارداد؟ شما با استقلال قرارداد دارید من کی با تراکتور قرارداد دارم؟ من عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ و نماینده باشگاه ها هستم. شما خودتان را باشگاه می دانید و 13 تیم دیگر را باشگاه نمی دانید؟ قرار است کسی اینجا می آید از شما دفاع کند و از 13 باشگاه دیگر دفاع نکند؟ مگر آقای سراجی نماینده باشگاه ها نیست و همزمان هم مدیرعامل سایپاست؟ این تضاد منافع است؟ شما اساسنامه و مقررات را بخوانید. من 22 سال است به تلویزیون می آیم و شما 2 روز است. شما مانند گل بهار می مانید و بعد از مدتی به باشگاه دیگری تشریف می برید ولی ما در این فوتبال هستیم و این آرا می ماند و ممکن است آینده فوتبال تحت تأثیر قرار بگیرد. شما موضوع ایمیل ها را ول کنید اصلا مدارک به جای 51 صفحه 510 صفحه، شما در مورد بازیکن خارجی صحبت می کنید که براساس سیستم TMS توانسته ITC بگیرد و بازی می کند. شما میزان تسلطتان را نشان دهید، شما می دانید TMS مخفف چیست؟ شما اصلا می دانید ITC مخفف چیست که من درباره اش صحبت می کنم.

سمیعی: شما خلط مبحث می کنید. شما خلاف ماده 10 آیین نامه اخلاق ...

نصیرزاده: شما این را گرفته اید و با یک آهنگ کنسرت می گذارید. هی ماده 10 آیین نامه می کنید. شما بروید آیین نامه اخلاق را بخوانید. آقا اینجوری نیست و از خودتان در می آورید. شما وجود نداشتید اینجا بیایید صحبت کنید.

سمیعی: شما مگر صنعت نفت را برخلاف آیین نامه فیفا به دادگاه عمومی نبردید؟ مگر آنجا خلاف قانون عمل نکردید؟ آنجا چگونه قانون فیفا را دور زدید؟ 

گزارشی از تنش یک‌ ساعته در فوتبال برتر

نصیرزاده: ما چکاره بودیم اصلا؟ آدرس اشتباه توی جیبتان گذاشته اند و دارید صحبت می کنید. اصلا به موضوع ما چه ربطی دارد؟ همه دعواها را سر 3 امتیاز انجام می دهید.

* در این لحظه میثاقی وارد بحث دو نفر شد و خطاب به سمیعی اعلام کرد او 3 دقیقه زمان دارد تا درباره صحبت های نصیرزاده، سخنانش را بیان کند.

سمیعی: طبق مستنداتی که در آیین نامه جذب بازیکنان خارجی است، کلیه مسئولیت مستندات و مدارک با باشگاه است. براساس مدارکی که ارائه شده و این بازیکن 4 بازی ملی داشته، کارت بازی او صادر شده است. اگر این 4 بازی ملی نباشد، کارت بازی صادر نمی شود. موضوع بسیار ساده است. عزیزان بخاطر منافع باشگاه های خودشان اینگونه صحبت می کنند. 

* پس از این صحبت ها میثاقی وارد گفته های سمیعی شد و گفت: سازمان لیگ کارت بازی این بازیکن را صادر کرده و باشگاه گل گهر می گوید چرا کارت بازی را صادر کردید؟

سمیعی: در قانون آمده است اگر این کارت بازی براساس مدارکی صادر شود که با فریب و جعل صادر ارائه شده است، این بازیکن غیرمجاز تلقی می شود. آیا کارت بازی این بازیکن بدون 4 بازی ملی می توانست صادر شود؟ الان اثبات شده که با ایمیل هایی که به آدرس های جعلی ارسال کرده اند این کارت را صادر کرده اند. به آدرس های جعلی ایمیل زدند، مدرک 4 بازی ملی را گرفتند، آوردند و دادند (به امور بین الملل فدراسیون) و کارت بازی را صادر کردند. اینکه خیلی ساده است! 

گزارشی از تنش یک‌ ساعته در فوتبال برتر

(در این لحظه سمیعی با صدایی سرشار از خشم خطاب به نصیرزارده فریاد زد): چرا حقوق تیم ها را ضایع می کنیم؟ تا کی می خواهند عده محدود و منحصربفرد که هر سال تیم هایشان را عوض می کنند، حقوق فوتبال را ضایع کنند؟ چرا وقتی به حقوق ایران تسلط ندارید اسم کارشناس حقوقی بر روی خودتان می گذارید؟ شما تحصیلات حقوقی داشتید؟ شما کارشناس حقوقی فوتبال هستید؟ شما آمدید خلاف آیین نامه خودتان عمل می کنید. شما بعد از عضویت در هیئت رئیسه لیگ، به تراکتور مشاوره می دهید. بارها و بارها در جراید و روزنامه ها به عنوان مشاور باشگاه تراکتور مصاحبه کرده اید، الان رابطه تان را انکار می کنید؟

نصیرزاده با قطع صحبت های سمیعی گفت: نه من انکار نکردم من گفتم قرارداد نداریم. شما گفتید قرارداد دارید. الان چرا عصبانی هستید؟

* محمدحسین میثاقی در این لحظه به میان بحث آمد و با قصد آرام سازی فضا گفت: آقای سمیعی شما آرام تر هم صحبت کنید ما می شنویم. 

گزارشی از تنش یک‌ ساعته در فوتبال برتر

دقایق زیادی از این مناظره به تقابل با وکیل استقلال گذشت.سمیعی فریاد می‌زد، نصیرزاده  او را منع می‌کرد و میثاقی به دنبال میانجی‌گری بود.

سمیعی: در آیین نامه آمده بازیکنی که 4 بازی ملی داشته باشد می تواند در ایران بازی کند. آنها به دنبال ایمیل هایی بودند که اثبات کند او 4 بازی ملی داشته است. چرا این ایمیل ها به ایمیل اصلی فدراسیون گابن ارسال نشده و به ایمیل هایی ارسال شده که پلیس فتا هم تایید می کند که این ها جعلی هستند. آنها پاسخ این ایمیل های جعلی را به فدراسیون داده اند و فدراسیون برحسب ظاهرسازی کارت بازی را صادر کرده است.

* میثاقی با قطع صحبت های سمیعی از معاون حقوقی استقلال پرسید: یعنی کمیته انضباطی به این نتیجه رسیده که باشگاه گل گهر در ارسال و گرفتن این ایمیل های جعلی سهیم و شریک بوده است؟

سمیعی: این 2 ایمیل را گل گهر برده داده دیگه! آنگونه که عزیزان در کمیته انضباطی گفتند، ایمیل اولی را دستی گرفته اند و به فدراسیون داده اند و در ایمیل دومی هم ذکر شده که در پاسخ به ایمیل اول جواب شما را می دهیم.

نصیرزاده: بند 2 ماده 22 آیین نامه انضباطی می گوید باید درجه تقصیر مشخص شود و نشده است. 2 بار در رأی صادره آمده که شائبه و تردید است که ایشان 4 بازی ملی دارد. یعنی هنوز آنها احراز نکرده اند چون خیلی پیچیدگی دارد.

سمیعی: خیلی جالب است. خیلی جالب است!

نصیرزاده: شما به اندازه فیدل کاسترو مصاحبه کردید و ما چیزی نگفتیم. شما 3 دقیقه به صحرای کربلا زدید. وقتی در موضوعی جریانی پیش می آید که تنبیهش در دستورالعمل وجود ندارد، قانونگذار به شما اجازه می دهد که به موضوعات دیگر مراجعه کنید. قبلا قانون 4 بازی ملی برای بازیکن خارجی لحاظ شده بود و در آن تنبیه هم داشتیم. حالا اینکه کسی قبل از صدور کارت ایمیل جعلی داده پس تخلف کرده است. در  قوانین مجموعه فدراسیون آمده است که باید کارت بازیکن ابطال شود. نتیجه 3 بر صفر کجا داریم؟ همانطور که در بازی سایپا و پیکان به ماده 38 قدیم مراجعه کردند، به معنی این است که هنوز از آن آیین نامه قدیم استفاده می کنند. 

سمیعی: ما انتظار داشتیم که ایشان وقتی به عنوان نماینده باشگاه ها حضور پیدا کرده، منصفانه عمل کند و تأیید کند که بازیکن گابنی 4 بازی ملی ندارد.

گزارشی از تنش یک‌ ساعته در فوتبال برتر

نصیرزاده: کمیته انضباطی به این نرسیده، من برسم؟ من اصلا خبر ندارم.

میثاقی: من مطمئنم 4 بازی ملی ندارد و تعجب کردم که چرا در حکم کمیته انضباطی کلمه شائبه آمده است.

سمیعی: این کارت بازی به شکل فریبکارانه صادر شده است. شما اطمینان دارید که کمیته انضباطی مطمئن نشده اند که آقایان به کدام آدرس ایمیل جعلی ایمیل ارسال کرده اند؟ شما می دانید حکم استفاده از سند مجهول چیست؟ وقتی به ایمیل جعلی نامه می زنیم و پاسخ دلخواه خودمان را می گیریم و آن سند را برمیداریم و از آن عامدانه و آگاهانه استفاده می کنیم حکمش چیست؟ این خیلی واضح است ولی می خواهیم موضوع را بپیچانیم، خلط مبحث کنیم و موضوع را گم کنیم. این اسناد با عملکرد فریبکارانه تهیه شده و عامدانه استفاده شده و کارت بازی صادر شده و بازیکن نیز در زمین موثر بوده است. طبق قوانین موجود رأی صادر شده است. نص صریح قانون می گوید که کارت بازی این بازیکن به نحوه فریبکارانه و با اسناد جعلی صادر شده و غیرمجاز است. می شود این قانون را تغییر داد ولی در حال حاضر قوانین فوتبال ایران می گوید این بازیکن غیرمجاز است و حکم استفاده از بازیکن غیرمجاز نیز 3 بر صفر است.

نصیرزاده: ماده 61 اشاره می کند اگر بازیکنی به خلاف مقررات نقل و انتقالات ثبت نام شده باشد غیرمجاز است. این همان بحث ITC است. وقتی بازیکن خارجی ثبت می شود، رجیستر او در سیستم TMS است. ماده 61 درباره ثبت نام و رجیستر و ITC است.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋