دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

تلاش بی وقفه چفرین برای مقابله با پرز و سوپرلیگ

تلاش بی‌وقفه چفرین برای مقابله با پرز و سوپرلیگ

الکساندر چفرین، رییس یوفا، همچنان در تلاش است تا از فوتبال اروپا در برابر پروژه سوپرلیگ محافظت کند.

به گزارش ورزش، چفرین به تلاشش برای محافظت از فوتبال اروپا در برابر فلورنتینو پرز، بانک آمریکایی جی پی مورگان و پروژه سوپرلیگ سرعت بخشیده است. 


وکلای رییس اسلوونیایی یوفا در حال نهایی کردن برنامه بهبود شرایط مالی باشگاه‌ها از یک سال قبل هستند که پیش نویسی از آن در هفته جاری منتشر شد. 


مذاکرات منجر به انتخاب بانک آمریکایی سیتی بانک به عنوان ارائه دهنده کلی وام‌های احتمالی شد که رقیب جی پی مورگان است. 


هدف یوفا این است که این برنامه نهایتا تا بهار 2022 کاملا آمده باشد. رقم اولیه پیش بینی شده در این برنامه حدود دو میلیارد یورو است (پرز پیش از این چهار میلیارد یورو برای 12 باشگاه فراهم کرده بود) اما مقدار بودجه کلی از این میزان بیشتر خواهد بود. 


فایننشال تایمز روز سه‌شنبه خبر داد که مجموع کل این بودجه ممکن است تا شش یا هفت میلیارد یورو نیز برسد. 


گفته می‌شود یوفا به دنبال دریافت وام پنج میلیاردی برای یک سال است که قرار است به 36 تیم حاضر در لیگ قهرمانان فصل 25-2024  اهدا شود و مزایایی نیز برای تیم‌های بزرگ اروپایی در نظر گرفته خواهد شد. 

تلاش بی‌وقفه چفرین برای مقابله با پرز و سوپرلیگ


یوفا سعی کرده مذاکراتی را با بعضی از متحدان پرز پیش ببرد اما این صحبت‌ها در نهایت به نتیجه‌ای نرسیده و این دوازده تیم که آوریل گذشته حضورشان در پروژه سوپرلیگ را اعلام کرده بودند نیز از یکدیگر جدا شدند. 


مذاکرات درباره حق پخش تلویزیونی نیز که از سال 2024 انجام خواهد شد. فلورنتینو پرز در این زمینه حمایت بیشتری از بارسلونا و یوونتوس دارد. یکی از باشگاه‌های متحد یوفا نیز اعلام کرده که حاضر به دست کشیدن از بیش از 50 درصد درآمدش در این زمینه نیست. 


علاوه بر این، رییس رئال ماد رید مذاکراتش با جانی اینفانتینو، رییس فیفا، را آغاز کرده که علایق و پرژه‌های آینده‌اش مانند برگزاری دو سال یک بار جام جهانی شباهت زیادی به سوپرلیگ و برگزاری دیدارهای بیشتر بین تیم‌های بزرگ دارد. 


از سوی دیگر، یوفا با دعوت از تیم‌های آمریکای جنوبی برای حضور در لیگ ملت‌های اروپا از سال 2024 سعی در مخالفت با این طرح دارد. 


نبرد بین چفرین و پرز برای کسب سود بیشتر و پیشبرد اهدافشان در رقابت‌های باشگاهی به مراحل پایانی خود رسیده است. 


بازه زمانی اعلام شده از سوی یوفا درست پیش از تاریخی است که انتظار می‌رود اولین رای اعلام شده به سود سوپرلیگ از سوی دادگاه اعلام شد. وکلای پرز معتقد هستند که این رای در تابستان 2022 اعلام می‌شود اما منبعی نزدیک به رئال مادرید دارد که خبر این رای ممکن است زودتر منتشر شود. 


توافق مالی که چفرین در بهار سال آینده اعلام خواهد کرد ممکن است به همراه حق پخش تلویزیونی باشگاه‌ها در رقابت‌های اروپایی به عنوان تضمین باشد که نشان می‌دهد باشگاه‌هایی که در این طرح حضور داشته باشند به سختی می‌توانند در طرح دیگری وارد شوند.


هرچند، مبلغ مدنظر چفرین ممکن است در اسپانیا و با توجه به قرارداد دو میلیارد یورویی لالیگا و شرکت سی وی سی افزایش پیدا کند. 


توافق با سی وی سی به معنای ارائه 10 درصد از سود خالص باشگاه به این شرکت تا 50 سال آینده است و حق تغییر شرایط برای سوپرلیگ بر اساس موفقیت یا ایجاد شرایط غیرمنتظره  در روند قضایی رسیدگی به پرونده‌ای که از سوی فلورنتینو پرز با حمایت خوان لاپورتا (بارسا) و آیتور الیزگی (اتلتیک بیلبائو) باز شده را دارد.

منبع: Vozpopuli

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋