دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

برای این وضعیت لیگ صدرنشین پیش بینی نشده

یک ایراد آیین‌نامه‌ای (عکس)؛ برای این وضعیت لیگ صدرنشین پیش‌بینی نشده!؛ در متن اساسنامه و آیین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر، بندی درخصوص شرایط فعلی استقلال و آلومینیوم و اینکه کدام تیم صدرنشین لیگ برتر است، پیش بینی نشده است.

به گزارش ورزش، نتایج دیدارهای هفته دهم رقابت های لیگ برتر کاملا به سود استقلال رقم خوردند. آبی های پایتخت با یک گل از سد سپاهان عبور کرده و توانستند یکی از رقبای قدرتمند و مستقیم خود در راه قهرمانی را شکست دهند. ضمن اینکه تیم مجیدی به صورت موقت و تا پیش از دیدارهای امروز به صدر جدول رده بندی صعود کرد.

آبی ها برای حفظ این صدرنشینی، نیازمند شکست گل گهر و آلومینیوم دو رقیب خود بودند که نیمی از این اتفاقات در بازی های امروز برای استقلال رخ داد و گل گهر با قبول شکست یک بر صفر برابر فولاد در خانه، به رتبه سوم سقوط کرد ولی آلومینیوم با تک امتیازی که در قائمشهر گرفت، توانست با تیم مجیدی هم امتیاز شود.

هم اکنون در صدر جدول رده بندی، استقلال و آلومینیوم هر دو 20 امتیازی هستند و نکته جالب اینکه این دو تیم گل های زده و خورده یکسانی نیز دارند. این اتفاق باعث شده است تا به درستی مشخص نباشد که چه تیمی در پایان هفته دهم باید صدرنشین لیگ برتر باشد. در نتیجه برای روشن شدن این موضوع باید به اساسنامه سازمان لیگ مراجعه کرد.

در ماده 21 اساسنامه سازمان لیگ برتر که درباره نحوه امتیاز دهی و چیدمان جدول مسابقات است، آمده است:


1- رقابت های لیگ برتر و لیگ یک بصورت رفت و برگشت برگزار می شود.
2- در هر مسابقه سه امتیاز برای برد، یک امتیاز برای تساوی و صفر امتیاز برای شکست در نظر گرفته می شود.
3- رتبه بندی جدول گروهی به شرح زیر خواهد بود:
الف: جمع امتیازهای کسب شده در جدول مسابقات.
ب: در صورت هم امتیاز بودن دو یا چند تیم، تیمی که دارای تفاضل گل بیشتر است در رتبه بالاتر قرار می گیرد.
ج: در صورت تساوی تفاضل گل های دو یا چند تیم مورد مقایسه، تیمی که دارای گل های زده بیشتر است در رتبه بالاتر قرار خواهد گرفت.
د: در صورت تساوی گل های زده بیشتر دو یا چند تیم، بازی رو در رو هر دو تیم مورد مقایسه، با احتساب قانون گل زده در خانه حریف، مبنا قرار می گیرد.
ه: در صورت تساوی کلیه شرایط موجود، برای کسب سهمیه یا صعود و سقوط یک بازی در شهر بی طرف را برای تیم های مورد مقایسه در نظر می گیرد.

نکته جالب اینکه در متن اساسنامه نیز برای وضعیت فعلی، قانونی پیش بینی نشده است. یعنی اینکه دو تیم دارای وضعیت کاملا مشابهی از نظر امتیاز، تفاضل گل گل زده، گل خورده باشند و هنوز به مصاف یکدیگر نیز نرفته باشند که بتوان بازی های رو در رو را در نظر گرفت.

با این حال، در شرایط مشابهی که در کشورهای اروپایی و جام های مختلف رخ می دهد، معمولا کارت های زرد و قرمز دو تیم را با یکدیگر مقایسه می کنند و تیمی که اخطارهای کمتری دریافت کرده باشد، در رتبه بالاتری قرار می گیرد. تاکنون استقلالی ها 17 اخطار دریافت کرده اند ولی شمار کارت زردهای آلومینیوم 18 مورد است و به همین دلیل استقلال صدرنشین لیگ برتر تا پایان هفته دهم است و به نظر می رسد سازمان لیگ نیز به همین موضوع استناد کرده چرا که در جدول رده بندی که بر روی سایت سازمان لیگ وجود دارد، استقلال صدرنشین فعلی لیگ برتر است هر چند که باید به این موضوع اشاره کرد این تبصره مقایسه کارت های زرد و قرمز در آیین نامه مذکور نیامده است.

برای این وضعیت لیگ صدرنشین پیش‌بینی نشده

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋