دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

توضیحات دستیار رئیس فدراسیون درباره ابهامات مختلف

تغییرات در اساسنامه تضمین شده‌ است؛ توضیحات دستیار رئیس فدراسیون درباره ابهامات مختلف؛ دستیار عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال توضیحات مفصلی در رابطه با ابهامات پیرامون فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگاران ارائه کرده است.

توضیحات دستیار رئیس فدراسیون درباره ابهامات مختلف

به گزارش ورزش، علی عالی که یک  از مشاوران عزیزی خادم پس از نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال به شمار می‌رود، در حاشیه مراسم انتخابات هئیت رئیسه فدراسیون فوتبال گفتگوی نسبتا بلندی با خبرنگاران در رابطه با موضوعات مختلف داشت. او که سابقه زیادی در رسانه‌های کشور دارد و خود را دستیار شهاب الدین عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال معرفی کرد، در مورد موضوعات و ابهامات مختلف پیرامون فدراسیون فوتبال صحبت کرده که در ادامه می خوانید.

*اعتراض مهرداد سراجی به عدم شفافیت مالی در فدراسیون؟
چنین چیزی به این شکل نیست چون آقای سراجی قبل درباره این موضوع با من صحبت کرده بودند. بخش خیلی مهمی از ماجرا این است که تفویض اختیار شده و رییس نمی‌تواند تمام جزییات را خودش جلو ببرد و سعی می‌کند در ساختار اداری بخشی را دبیرکل، بخشی را دفتر و بخشی را افراد دیگر انجام بدهند و آنجا مشاور اجرایی دارد و در کنار آن مشاور فرهنگی دارد و مشاورهای مختلفی هستند که این کار را انجام می‌دهند. رییس فدراسیون بر اساس چارتی که در ذهنش است و اجرایی می‌کند و روی برگه می‌آورد سعی می‌کند بخش های مختلف را به گروه های مختلف بسپارد و این کار را انجام بدهند. بخشی را آقای قنبرزاده بودند و بعد هم آقای کامرانی فر آمدند و خیلی از موضوعات از طریق مشاور اجرایی پیگیری می‌شود و موضوع خاصی نیست.

*در بحش ساختار فدراسیون سیکل درستی وجود نداشت
یک‌ نکته مهم که ما در فدراسیون فوتبال با آن مواجه هستیم در بخش ساختار اداری ما سیکل درستی برای ارجاعات نداشتیم و این نقص را در شرایط مختلف دیدیم و تصمیم بر این شد که خیلی از موضوعات از دفتر ریاست و مشاور اجرایی جلو برود و قدم و قدم دپارتمان ها و کمیته ها توضیحانشان را درباره این مساله بدهند تا به یک فرآیند درست برسند. فرآیند مشکل داشت. همچنان که کارمند ها خیلی خوب کارها را انجام می‌دادند مشاورها هم در کنارشان کارها را پیگیری می‌کردند ولی همه چیز با هماهنگی رییس و دبیرکل بود و خارج از این موضوع قطعا موضوع دیگری مدنظر نبود.

*آقای سراجی می‌دانند چقدر کار سخت است
تمام تلاش بر این است که مشکلات برداشته شود و آقای سراجی خودشان مدیرعامل یک باشگاه هستند و می‌دانند کار کردن در ساختار باشگاه و ورزش سخت است. خودشان حتما کمبود بودجه و کمبود امکانات را حس می‌کنند. فدراسیون فوتبال و آقای عزیزی خادم که آمده بودند با انبوهی از بدهی ها مواجه بودند و سعی کردند همه این کار ها را انجام بدهند، شخصیت و شان تیم های ملی را حفظ کنند و در کنار آن باشگاه ها را به یک نقطه درست برسانند و تمام تلاش به این شکل جلو رفت که کارها درست انجام شود و ممکن است نقدی هم انجام شود ولی تمام سعی ما این است تمام موضوعات در خانواده فوتبال و فدراسیون و هیات رییسه حل شود و کار به فضای بیرون نرسد. رسانه ها هم قطعا دنبال این هستند که سوژه ای پیدا کنند اما مشکلات خیلی در حوزه فوتبال زیاد است و سعی می‌کنیم که با موصوعاتی که طرح می‌شود و موضوعاتی که مدنظر آقای عزیزی خادم است و تلاش هایی که در این حوزه انجام می‌شود ما به نقطه ای برسیم که کسی در این فضا متضرر نشود.


*موضع گیری یک نماینده علیه عزیزی خادم درباره بند یک اساسنامه؟

معمولا علیه همدیگر صحبت نمی‌کنند. موضوعاتی هست که افراد نسبت به شرایطی که دارند سعی می‌کنند موضع گیری کنند. بند یک اساسنامه که مربوط به این فدراسیون فوتبال نبود، فدراسیون گذشته در کنار دولت تضمین کرد که این موضوع در دولت و مجلس مصوب شود؛ در دولت به یک شکلی کارش انجام شد و الان در مرحله مجلس است. مجلس هم کمیسیون مربوطه دارد و به صحن می‌آید و شاید رای گیری شود و به یک نقطه درست برسد.

*فدراسیون قبلی تغییر اساسنامه را تضمین کرده است نه ما !
فدارسیون قبلی تضمین کرده بود که نهاد غیرعمومی و غیردولتی و مستقل باشد. ما هم در فضایی که وجود داشت این را در مسیر قانونی جلو بردیم و دولت کارش را انجام داد و الان هم مجلس است اما اینکه فکر کنیم مخالفتی وجود دارد من به شخصه مخالفتی نمی‌بینم و ممکن است بحث کارشناسی درباره عنوانش باشد چون بهرحال آنها هم یک بخشی از قوانین مجلس را مدنظر دارند و سعی می‌کنند براساس آن قوانین بالادستی تصمیم بگیرند اما این موضوع تضمین شده و در خود اساسنامه فدارسیون فوتبال آمده؛ به مدت یک سال بعد از مجمع فدراسیون فوتبال که ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ می‌شود.

*ما به تنهایی نمی‌توانیم این موضوع را پیش ببریم
این فشاری است که از بیرون روی فدراسیون می‌آید. ما که مسئول انجام شدن یا نشدن آن بعنوان یک فرد مفرد نیستیم، یک جمع باید به این تصمیم برسد و این کار را انجام بدهد. مثل موضوع آقای ویلموتس؛ مگر ما با آقای ویلموتس قرارداد بستیم و این اتفاقات برای فدراسیون آقای عزیزی خادم بود؟ برای گذشته بود و ما پیگیری می‌کنیم. وکلای حقوقی با ما صحبت می‌کنند و ما هم نقطه نظراتمان را می‌گوییم. اگر از رییس فدراسیون سابق بپرسید کاری انجام نداده و فدراسیون فعلی است که پیگیری می‌کند چون این فدراسیون مدام با مجامع بین المللی در ارتباط است.

*فوتبال ما یکبار چوب تعلیق را خورده است
ما یکبار چوب تعلیق را خوردیم اما این موضوع چیزی نیست که ما بخواهیم روی منافع شخصی خودمان صحبت کنیم. من هم بعنوان یکی از اعضای فدراسیون می‌گویم که همه چیز با خواست عمومی انجام می‌شود و دعوا نداریم و سعی می‌کنیم مشکل فوتبال حل شود و هر کسی در جایی که هست این کار را درست انجام بدهد. اگر این مشکل حل شود مشکل فوتبال حل می‌شود. دوستان می‌گویند به ما ربطی ندارد؛ اگر این مشکل حل نشود چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟ یکی می‌گوید تعلیق و یکی می‌گوید کمیته عادی سازی. اگر کمیته عادی سازی بیاید دوباره می‌خواهد همین کار را انجام بدهد، پس این چه اتفاقی است که ما برای آن برنامه ریزی می‌کنیم؟

*قبل از VAR مشکل اصلی داشتن سرتیفیکیت است
من در جلسات VAR حضور نداشتم چون یک کارگروهی دارد و کارها را پیگیری می‌کند. بخش مهمی از کار این بود که قرار بود VAR وارد ایران شود که مشکلات داوران حل شود. خیلی ها برای بحث تیم ملی صحبت می‌کردند که آن هم یکی از موارد بود ولی مشکل بزرگ ما مشکل داوران است. اگر شما با داورها صحبت کنید متوجه می‌شوید که چون سرتیفیکیت VAR را ندارند نمی‌توانند در مقدماتی جام جهانی حضور داشته باشند و این یک مشکل است و باید حل شود.

*چرا فقط فغانی و قربانی سرتیفیکیت دارند؟
یک بخشی از کار این بود که قرار بود این دستگاه سرتیفیکیت را از طریق فردی که از فیفا یا کمیته داوران می‌آید به آنها بدهد. اینکه به هر دلیلی این قضیه به جای درستی نرسید یک بخشی از ماجرا است اما تلاش ما این است که این مشکل حل شود حتی اگر نهادهای نظارتی همین امروز هم بگویند دنبال یک VAR دیگر می‌رویم یا مشکل را به یک شکل دیگر حل می‌کنیم اما باید مشکل را حل کنیم که داورهای ما بتوانند در مسابقات بین المللی حضور داشته باشند آن هم در عنفوان جوانی و سنی که هرکدام دوست دارند که در فضای بین المللی سوت بزنند. چرا ما فقط علیرضا فعانی و خانم قربانی را داریم که این بخش را دارند؟ بقیه این سرتیفیکیت را ندارند و امیدوارم که ما به جایی برسیم که این مشکل هم حل شود.

*ماجراهای مربوط به جادوگری در فدراسیون فوتبال؟
چنین چیزی مسخره است. واقعا می‌توانم بگویم خنده دار است. فدراسیون فوتبال با جادو و جادوگری به شدت مقابله می‌کند و کمیته اخلاق وجود دارد که با این موضوع برخورد کند که ما با این موضوع برخورد می‌کنیم همچنان که با تبانی برخورد کردیم، با این بخش هم برخورد خواهیم کرد و قویا نسبت به این موضوع موضع داریم. قویا با بحث جادو و جادوگری مخالفت داریم و اصلا چنین چیزی صحت ندارد.  رسانه ها اینجا ترجمه می‌شود و برای آنطرف فرستاده می‌شود. چرا اصرار یه موضوعی دارید که دروغ است و فدراسیون فوتبال هم این موضوع را تکذیب می‌کند؟ این موضوع صحت ندارد و کاملا تکذیب می‌شود و با آن هم برخورد می‌شود. جادو و جادوگری نداریم.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋