دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

سوت بزرگترین دیدار هفته در دستان بیژن حیدری

سوت بزرگترین دیدار هفته در دستان بیژن حیدری

بیژن حیدری به عنوان داور حساس ترین دیدار هفته دهم رقابت های لیگ برتر میان استقلال و سپاهان انتخاب شد.

به گزارش ورزش، سوت دیدار حساس استقلال و سپاهان از هفته دهم رقابت های لیگ برتر به بیژن حیدری سپرده شد. داوری که کار قضاوتش را از سال ۱۳۷۸ استارت زد و از سال ۱۳۸۵ درجه ملی اش را گرفت و در لیگ برتر هم سوت زد. او حالا قرار است برای دومین بار دیدار مهم میان آبی های پایتخت و زردپوشان دیار زاینده رود را سوت بزند. سعید علی نژادیان و علی میرزابیگی نیز در این بازی او را همراهی می کنند.

در حالیکه در فضای مجازی هواداران استقلال از سال های قبل نسبت به قضاوت بیژن حیدری در دیدارهای تیمشان معترض بوده اند، اما جالب اینجاست که آبی های پایتخت با دیدارهای که این داور سوت زده، بردهای بیشتری کسب کرده اند.

البته استقلالی ها از آخرین قضاوت حیدری برای تیمشان خاطره خوبی ندارند. این قاضی با تجربه دیدار فینال جام حذفی میان استقلال و فولاد را سوت زد که با برتری شاگردان نکونام در ضربات پنالتی به پایان رسید و جام از دست آبی ها پرکشید. در آن بازی، حیدری در تصمیمی جنجالی، ضربه پنالتی نخست فولاد که توسط مظاهری مهار شده بود را تکرار داد البته در ادامه خود مظاهری و کارشناسان داوری تصمیم حیدری را تأیید کردند.

پیش از آن، حیدری در هفته 29 لیگ بیستم، دیدار استقلال و نساجی در قائمشهر را سوت زد که آبی ها با نتیجه 3 بر یک برنده از زمین خارج شدند. وریا غفوری در آن دیدار دوباره موفق به گلزنی شد که یکی از روی نقطه پنالتی در نیمه اول بود. گل سوم را هم متین کریم زاده به ثمر رساند. در همان دیدار بابک مرادی پس از تعویض و خروج از زمین از روی نیمکت در دقیقه ۷۱ با کارت قرمز بیژن حیدری از زمین بازی اخراج شد و بازی هفته پایانی لیگ برتر مقابل سپاهان را از دست داد.

سوت بزرگترین دیدار هفته در دستان بیژن حیدری

استقلال قبل از آن و در هفته یازدهم لیگ برتر بیستم با هدایت محمود فکری موفق شد تراکتور تبریز را در یادگار امام تبریز با قضاوت بیژن حیدری با سه گل شکست بدهد. در آن دیدار که تنها بازی همراه با گلزنی شیخ دیاباته در فصل گذشته بود، او دو بار در دقایق ۳۸ و ۶۵ برای آبی‌پوشان گلزنی کرد. مهدی قایدی دیگر گل استقلال در آن بازی که ۱-۳ شد را به ثمر رساند.

چهارمین بازی استقلال در این یک سال گذشته که با قضاوت بیژن حیدری برگزار کرده و در آن برنده شد بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر نوزدهم مقابل سپاهان در تهران بود. دیداری که شیخ دیاباته در دقیقه ۵۲ از روی نقطه پنالتی زننده گل اول استقلال بود و شایان مصلح در دقیقه ۶۶ دروازه سپاهان را به اشتباه باز کرد تا شاگردان امیر قلعه‌نویی دو بر یک مغلوب بازیکنان فرهاد مجیدی شوند. آرش رضا وند در همان دیدار در دقیقه ۴۴ و با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.

بیژن حیدری در هفته نوزدهم لیگ برتر نوزدهم هم قضاوت دربی برگشت را برعهده داشت. بازی که ارسلان مطهری هر دو گل استقلال را به ثمر رساند تا مسابقه حساس دو تیم در پایان بازی با تساوی دو بر دو به پایان رسیده و فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در آن دیدار طعم شکست به پرسپولیس را نچشد.

اما ششمین قضاوت بیژن حیدری در طول یکی دو سال گذشته برای تیم استقلال دیدار هفته نهم لیگ نوزدهم در تبریز مقابل تراکتور بود. بازی که شیخ دیاباته هت تریک کرد و علی کریمی زننده آخرین گل استقلال به تراکتور بود. در آن دیدار استقلال با هدایت استراماچونی به میدان رفت.

البته حیدری در جام حذفی نیز دیدارهایی را برای استقلال سوت زده که می توان به جدال با سایپا در زمان مربیگری وینفرد شفر اشاره کرد که در آن بازی حیدری دو پنالتی برای آبی ها اعلام کرد و حتی سارفو مدافع سایپا را نیز از زمین بازی اخراج کرد اما در نهایت تیم شفر در ضربات پنالتی مغلوب تیم علی دایی شد و از دور رقابت ها کنار رفت. باید این نکته را نیز متذکر شد که به گواه کارشناسان داوری در آن بازی حیدری یک پنالتی دیگر برای استقلال اعلام نکرد.

به طور کلی بیژن حیدری تاکنون و فقط در لیگ برتر 14 بار دیدارهای استقلال را سوت زده که حاصل آن 8 برد برای آبی ها، 4 تساوی و 2 شکست بوده است که البته با احتساب دیدارهای جام حذفی این آمار افزایش پیدا می کند و باید 2 شکست برابر سایپا و فولاد در ضربات پنالتی را نیز به این آمار افزود.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋