دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

چرا قطر جام عربی برگزار می کند؟

چرا قطر جام عربی برگزار می‌کند؟

تورنمنتی که سروصدا به پا کرد؛ چرا قطر جام عربی برگزار می‌کند؟؛ در فاصله 140 کیلومتری از جنوب ایران، کشورهای عربی در مهمانی مجللی به میزبانی قطر شرکت کردهاند.

به گزارش ورزش، قطر در فاصله یک سال تا برگزاری جام جهانی، این روزها میزبان جام اعراب (فیفا عرب کاپ) است. جامی که این روزها بیشتراز هر دوره ای مورد توجه رسانه هاست.این مسابقات اگر چه در ایامی خارج از فیفادی برگزار می‌شود اما به دلیل تعطیلی لیگ های داخلی کشورها، اکثر تیم ها با نفرات اصلی خود به میدان آمده‌اند.

1-تاریخچه
اولین دوره این مسابقات در سال 58 سال پیش و در لبنان برگزار شد. در این دوره که با مشارکت 5 کشور برگزار و تونس با 4 پیروزی قهرمان این رقابت ها شد. این مسابقات که این روزها دهمین دوره آن در حال برگزاری است، زمانبندی درستی ندارد. سه دوره ابتدایی در 4 سال برگزار شد و دوره بعدی پس از 19 سال!
تعداد تیم های شرکت کننده نیز در هردوره متفاوت است. کمترین تعداد تیم های حاضر 5 و بیشترین تعداد تیم های حاضر نیز همین دوره است که 16 کشور عربی در مسابقات حاضر شدند. مسابقات این دوره در دو مرحله برگزار شد و با احتساب کشورهای حاضر در مرحله مقدماتی این تعداد به 22 میرسد.  عراق با 4 قهرمانی پر افتخارترین تیم این رقابت هاست و عربستان با 2 قهرمانی در رده دوم قرار دارد. مراکش، مصر و تونس نیز با یک قهرمانی مشترکاَ سوم هستند.
 

چرا قطر جام عربی برگزار می‌کند؟


 
 
2-تیم های حاضر در این دوره
16 تیم در قالب 4 گروه با هم رقابت می‌کنند؛ 10 تیم از آسیا و 6 تیم از آفریقا حضور داشتند. از کشورهای آفریقایی حاضر در این رقابت ها میتوان به الجزایر، مراکش، تونس و مصر اشاره کرد.
 
عراق، امارات، سوریه و لبنان همگروه های تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی در این دوره از رقابت ها  حضور دارند که از این بین فقط امارات به مرحله بعد مسابقات راه یافت که روز گذشته مقابل میزبان با 5 گل نیمه اول تحقیر شد. لبنان و سوریه با یک برد و عراق با دو تساوی از دور گروهی کنار رفتند.
 
 
3- حق پخش و اسپانسرها
حق بخش این رقابتها توسط  beIN sport و Alkass خریداری شده است و توسط این دو شبکه بخش میگردد. Fox sport آمریکا به همراه دو شبکه از شرق آسیا نیز بعد از توافقات، مسابقات را پوشش می‌دهند.   در این دوره کمپانی هایی نظیر آدیداس، کوکاکولا، هیوندای، کیا و هواپیمایی قطر ایرلاین به عنوان اسپانسر حضور پیدا کردند.

چرا قطر جام عربی برگزار می‌کند؟

4-هدف از برگزاری
قطر با میزبانی از رقابت های مختلف در چندسال اخیر از جمله مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و فیفا عرب کاپ، به دنبال  نشان دادن توانایی خود برای برگزاری جام جهانی 2022 است و به نقدهایی که در توانایی قطر برای برگزاری این مسابقات مطرح بود، پاسخ دهد. مسابقاتی که بازخورد خوبی در رسانه‌های ورزشی جهان پیدا کرده است و بسیاری به برگزاری یک جام‌جهانی موفق خوشبین هستند.

از نکات حائز اهمیت این رقابتها میتوان به برگزاری مسابقات در 7 استادیوم و 4 شهر قطر اشاره کرد. استادیوم های شهرهای دوحه، الخور، الریان و الوکره میزبان این رقابت ها هستند.

 حضور تیم های داوری از 5 قاره نیز به جذابیت این رقابتها اضافه کرد. علیرضا فغانی به همراه محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری، نمایندگان ایران در این دوره از رقابت ها بودند. کارلوس کیروش و برانکو ایوانکویچ، سرمربیان سابق تیم ملی به عنوان سرمربیان مصر و عمان در این رقابتها حضور دارند. عمان در مرحله یک چهارم نهایی بعد از شکست در مقابل تونس از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماند. مصر هم با پیروزی مقابل اردن به  نیمه‌نهایی این مسابقات رسید و حریف تونس در یکی از دو بازی روز چهارشنبه شد.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋