دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

قاسمی: اشتباهات متولی سبب صدور بیانیه می شود

عزیزی‌خادم می‌خواهد ماندگار شود VAR بیاورد؛ قاسمی: اشتباهات متولی سبب صدور بیانیه می‌شود؛ کاپیتان تیم فوتبال ذوب آهن معتقد است نباید با بیانیه صادر کردن روی داوران فشار گذاشت، اما تاکید می کند که اشتباهات متوالی چاره ای جز این برای باشگاه باقی نگذاشته است.

قاسمی: اشتباهات متولی سبب صدور بیانیه می‌شود

به گزارش ورزش، روز گذشته یکی از دیدارهای هفته نهم رقابت های لیگ برتر در ورزشگاه بهنام محمدی مسجد سلیمان برگزار شد و دو تیم ذوب آهن و نفت مسجد سلیمان در یک مسابقه جذاب و سریع به تساوی یک بر یک دست یافتند.


یک روز پس از پایان این مسابقه باشگاه نفت مسجد سلیمان با انتشار بیانیه ای نسبت به اتفاقات داوری اعتراض کرد و حالا آرمان قاسمی کاپیتان تیم فوتبال ذوب آهن نیز معتقد است تیمش در هفته های اخیر به شدت از قضاوت داوران ضرر کرده و گرنه سبزپوشان اصفهانی در حال حاضر می‌توانستند 16 امتیازی باشند و فقط 3 امتیاز از صدر دور باشند.
*در ادامه حرف های کاپیتان ذوب آهن در رابطه با شرایط داوری برای این تیم و همینطور مسائل فنی دیدار برابر نفت مسجد سلیمان را می خوانید:

*امتیاز گرفتن در مسجد سلیمان آسان نیست


هم ما و هم نفت مسجد سلیمان با توجه به شرایط جدول و نتایج هفته های اخیر مساوی به دردمان نمی خورد. به هر حال مساوی برای ما با توجه به اینکه بازی در مسجد سلیمان برگزار می‌شد، بهتر بود. چون خودم نیم فصل آنجا بازی کرده ام و می‌دانم چقدر بازی کر و امتیاز گرفتن در این شهر سخت است.

*باید این رویه را تغییر بدهیم و موقعیت از دست ندهیم


دو تا تیم برای برد آمده بودند ولی ما از ابتدای بازی تا انتهای بازی توپ و میدان را در اختیار داشتیم و موقعیت بیشتری هم ایجاد کردیم. با این حال روی یک غفلت روی یک ایستگاهی گل خوردیم و بعد سعی کردیم جبران کنیم. نیمه دوم با صحبت های حاج مهدی و تعویض هایی که انجام شد، بهتر عمل کردیم. اگر یک مقدار خوش شانس تر بودیم و دقت می کردیم می توانستیم برنده باشیم. موقعیت زیاد داشتیم ولی متاسفانه بی دقت بودیم. ان شاالله بتوانیم این رویه را تغییر بدهیم، چون زیاد موقعیت از دست می دهیم. این بازی از 5 ، 6 موقعیت یکی را استفاده کردیم ولی به طور کلی در مسجد سلیمان یک امتیاز هم کار بزرگی است.


*یک پنالتی مسلم روی مرتضی خراسانی گرفته نشد


در مورد داوری اگر کلی بگویم آقای خورشیدی همه می دانیم که یک داور با تجربه است و عملکرد خوبی داشته است و اسم تیم‌ها هم برایش فرقی نمی‌کند. این داور سعی کرده در بازی های بزرگ هم عادلانه قضاوت کند، ولی  یک صحنه توپ از زیر پای بازیکن نفت مسجد سلیمان رد شد و پای بازیکن ما مرتضی خراسانی را زدند و همه معتقد بودیم پنالتی است. ولی آقای خورشیدی می گفت برگشتم و صحنه را ندیدم و ما هم زیاد اعتراض نکردیم. حتی دقیقه 6 بازی روی یک کرنر به من پشت پا زدند که من درست ندیدم ولی فکر می کنم بازیکنان نفت من را زدند. صحنه من هیچی ولی مرتضی خراسانی دلیلی نداشت که در موقعیت تک به تک خودش را زمین بیندازد.

*اگر در بازی مس پنالتی برایمان می‌گرفتند، شرایط تغییر می‌کرد


در بازی ما با مس رفسنجان بعد از پنالتی‌‌ای که برای مس گرفته شد، سه صحنه برای ما رخ داد که اولی به قطع پنالتی بود. نیازی به مرور صحنه هم نبود. یکی هم در ادامه اتفاق افتاد و برخورد توپ به دست بود که می گفتند توپ به پا خورده و بعد به دست خورده؛ ما هم قبول کردیم. اتفاقی که روی عارف رستمی رخ داد، بازی یک هیچ بود و قطعا اگر گرفته می شد، شرایط تغییر می‌کرد. ولی این اتفاقاتی است که طی دو سال اخیر برای ذوب آهن تکرار شده. سال قبل ما در پیکان 40 امتیاز گرفتیم ولی طبق نظر کارشناسان 16 امتیاز را داوران از ذوب آهن گرفتند و اگر اینطور نمی شد، حتی آنها می توانستند بالاتر از پیکان قرار بگیرند.

*باید مشخص شود چرا تیم ها به داوری اعتراض دارند


در شروع این فصل هم در بازی اول پنالتی روی خدابنده لو را نگرفتند. در بازی هوادار و فولاد خوزستان یک بازیکن تیم هوادار را مستقیم با کارت قرمز اخراج کردند؛ همین اتفاق پنج روز بعد در فولادشهر رخ داد و مدافع فولاد روی عارف رستمی خطا کرد، ولی داور کارت زرد هم نداد ! مگر می شود؟! بالاخره یا در بازی قبلی اشتباه شده بود یا در بازی ما. البته ناظر بازی هم از داور دیدار ما با فولاد خوزستان رضایت نداشت. در مجموع باید بگویم در بازی گاهی یک صحنه هایی رخ می‌دهد که می شود با تکنولوژی آنها را تشخیص داد، اما کارشناسان بعضی اوقات حرف هایی می زنند که عجیب است. باید علت این اتفاقات بررسی شود. مثلا ما اگر سه هیچ به مس باختیم باید برویم و از نظر فنی ببینیم دلیلش چه بوده است؛ در مورد داوری هم باید همینطور باشد و باید مشخص شود که چرا در حال حاضر بسیاری از تیم ها نسبت به عملکرد داوران اعتراض دارند.


*اشتباهات متوالی سبب صادر کردن بیانیه می‌شود


واقعیت این است که وضعیت داوری به هیچ وجه مناسب نیست. هنوز به هفته دهم نرسیدیم، اما سه چهار پنالتی و اخراج برای تیم ما گرفته نشده است. همین اتفاقات و اشتباهات متوالی سبب می‌شود که تیم ها برای احقاق حق‌شان بیانیه بدهند و همین بیانیه‌ها روی داوران فشار می‌آورند و عملکرد داور را به صورت منفی تحت تاثیر قرار می دهند. واقعا اگر داوران ما در بازی های اخیر تصمیمات درستی می گرفتند، الان به جای 11 امتیاز باید حداقل 16 امتیاز داشتیم و در سه امتیازی صدر جدول قرار می گرفتیم.

*پول VAR را از باشگاه ها بگیرید


حالا دستمزد داوران بیشتر شده ولی باز هم باید بیشتر بشود. اگر در هر کسی در کارش تمرکز لازم را داشته باشد و دغدغه مسائل مالی نباشد، بهتر کار خواهد کرد. علاوه بر این باید آموزش داوران هم بهتر شود تا مانند گذشته داوران خوبی داشته باشیم.  در بیست دوره قبلی هم تیم های سقوط کرده و هم تیم هایی که قهرمان نشده اند، همواره به شرایط داوری معترض بوده اند. به نظرم وجود کمک داور ویدئویی خیلی لازم است. حالا اگر ندارند پولش را از باشگاه ها بگیرند. با این شرایط داوری در ایران، که داور پشت دروازه هم برداشته شده است، تنها راه حل که از این شرایط بیرون بیاییم این است که VAR را بیاوریم. آن وقت دیگر کسی نمی تواند اعتراض کند. فکر می کنم یک داور در یک بازی کوپا آمریکا باید بازیکنی را اخراج می کرد و چون اینکار را انجام نداد به صورت مادام العمر محروم شد.  آقای عزیزی خادم اگر می خواهند کاری ماندگار بکنند، آوردن کمک داور ویدوئویی است. سال گذشته گفتند نیم فصل دوم هم می آید، اما حال می گویند ممکن نیست؛ این واقعا جای نگرانی دارد و افتضاح است. با این روش مطمئن باشید در پایان فصل و همینطور در طول فصل اعتراضات به تصمیمات داوری همینطور ادامه خواهد داشت.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋