دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مدیرعامل سایپا:قرار بود کریمی سرمربی سایپا شود

مدیرعامل سایپا:قرار بود کریمی سرمربی سایپا شود

انتقادهای تند و مفصل سراجی از فدراسیون فوتبال؛ مدیرعامل سایپا:قرار بود کریمی سرمربی سایپا شود؛ عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال موضع‌گیری تندی را علیه فدراسیون در برنامه زنده تلویزیونی داشت

به گزارش ورزش صبح امروز (جمعه) در برنامه "ورزشگاه" شبکه پنج سیما، مهرداد سراجی مدیرعامل باشگاه سایپا و عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال میهمان برنامه بود و درباره موضوعات مختلفی از جمله عملکرد ضعیف خودروسازان در این فصل لیگ یک و شکایت از پیکان در دادگاه CAS و هم‌چنین حواشی مرتبط با شفافیت مالی فدراسیون فوتبال صحبت‌های جنجالی را مطرح کرد.

مشروح صحبت‌های مهرداد سراجی را در ادامه می‌خوانید:

لیگ نوزدهم با یک تفاضل ماندیم، لیگ بیستم با یک تفاضل سقوط کردیم!

سراجی در بخش ابتدایی درباره عملکرد این تیم گفت: وضعیت تیم بزرگسال سایپا در حال حاضر در لیگ یک رده یازدهم است؛ ما اگر بخواهیم وضعیت باشگاه سایپا را از دو سال قبل مرور کنیم، در دو فصل قبل این تیم با تفاضل گل در لیگ برتر می‌ماند و سال گذشته با یک تفاضل گل در جدول دوام نمی‌آورد و به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کند. این را اگر عیب‌یابی و آسیب‌شناسی کنیم، به نکاتی خواهیم رسید که باید آن‌ها را بررسی کنیم.

باشگاه‌مان در رفتار صحیح مدیریتی عملکرد قابل‌قبولی دارد

وی افزود: الحمدالله رسانه‌ها و منتقدین فوتبال به این موضوعات به خوبی توجه می‌کنند و من هم می‌خواهم مختصراً توضیحاتی را بدهم؛ عملکرد باشگاه سایپا در کلیات شرکت، یعنی در واقع در رفتار صحیح مدیریتی، نظم مالی، پرداختن به سایر رشته‌ها از جمله فوتبال پایه عملکرد قابل‌قبولی دارد، در حال حاضر در فوتبال پایه تیم امید سایپا با اختلاف صدرنشین جدول است و تیم نوجوانان هم صدرنشین است و دو تیم دیگر (نونهالان و جوانان) در کورس صدرنشینی هستند.

سعی کردیم نسبت به رقبا کم هزینه‌تر باشیم

سراجی ادامه داد: عملکرد تیم‌های پایه سایپا نشان می‌دهد که رفتار صحیح مدیریتی در باشگاه حاکم است و این هم مختص به کلیه ارکان باشگاه سایپاست که جا دارد از همکاران خوبم در باشگاه و گروه خودروسازی سایپا تشکر کنم که این قوام و این اقتدار مدیریتی را حفظ کردند، اما چرا تیم بزرگسال سایپا در دو سال گذشته نتیجه نگرفته است؟ علت این است که در حال حاضر مبالغ بالایی به بازیکنان حرفه‌ای پرداخت می‌شود و باشگاه سایپا در چند سال گذشته تصمیم بر این داشته که مبالغ مختصرتری را به این بخش اختصاص دهد.

جزو پایین‌جدولی‌ها به لحاظ ارزان بودن تیم هستیم

مدیرعامل باشگاه سایپا با اشاره به وضعیت تیم بزرگسالان گفت: ما مدعی صعود به لیگ برتر هستیم، علی‌رغم این‌که بودجه باشگاه سایپا، بودجه قابل‌توجهی نیست و در مقابل تیم‌های متمولی که در لیگ وجود دارند، مبالغ بسیار کمتری را پرداخت می‌کند؛ براساس آماری که من در اختیار دارم، چه سال گذشته و چه امسال در لیگ یک، مبالغی که ما به بازیکنان‌مان پرداخت کردیم، سر جمع جزو تیم‌های پایین جدول بودیم، هم در فصل گذشته و هم در این فصل.

نتایجی که گرفتیم با هزینه‌هایمان همسان است!

او با تحلیل رفتار باشگاه سایپا توضیح داد: مورد انتقاد بسیاری از بزرگان فوتبال هم قرار گرفتیم که ما هم از این مسئله استقبال می‌کنیم، فصل گذشته نکات دیگری هم مطرح بوده که موضوعات مربوط به CAS و شکایت از پیکان هم مطرح است؛ به هر صورت خلاصه می‌گویم، آن‌جایی که باید مبالغ هنگفت به بازیکنان پرداخت شود، ما به اندازه بضاعت‌مان پرداخت کردیم و نتایج‌مان هم در این اندازه باید ارزیابی شود. ارتباطی هم با افراد ندارد و نمی‌خواهم کسی را نقد کنم و این رفتار باشگاه سایپا در دو فصل گذشته بوده است. ما در تیم‌های پایه فکر می‌کنم بی‌نظیر بودیم.

من فکر می‌کنم برنده دادگاه CAS می‌شویم

مهرداد سراجی در ادامه صحبت‌های خود درباره شکایت به دادگاه CAS پاسخ داد: ما لوایح تبادل کردیم و آخرین جلسه استماع هم به صورت ویدئوکنفرانسی با قاضی CAS برگزار شد و منتظر صدور رأی هستیم و به نظرم رأی به سود سایپا صادر خواهد شد، چون استدلال و منطقی که ما به کار بردیم، براساس قوانین فیفا به آن استناد کردیم. فدراسیون فوتبال و باشگاه پیکان مواردی را مطرح کردند که غیرقابل دفاع است، من در صحبتی هم اشاره کردم که رأی کمیته انضباطی فاقد پشتیبانی حقوقی بوده و به قانون قدیمی اشاره کرده است.

مدیرعامل سایپا ادامه داد: مشخص نیست رأی چه زمانی صادر می‌شود.



قرار بود کریمی سرمربی سایپا شود اما نشد

مهرداد سراجی در پاسخ به استوری انتقادی علی کریمی توضیح داد: من برای ایشان احترام زیادی قائلم و از بزرگان فوتبال ایران هستند و حتماً انتقادشان، انتقاد از سر دلسوزی است و من برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم؛ این‌که چرا باشگاه سایپا موفق نبوده را توضیح دادم و مبالغی که هزینه کردیم در حد بضاعت‌مان بوده است و عملکرد کلی باشگاه سایپا به نظرم عملکرد قابل‌دفاعی است. در انتخابات فدراسیون فوتبال، ایشان کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال بودند، بعد از انتخابات جزو مربیان مدنظر بنده برای سرمربیگری در سایپا بودند و مذاکرات اولیه انجام شد اما به توافق نرسیدیم.

او ادامه داد: آقای علی کریمی فکر می‌کنم دیگر با خیبر خرم آباد همکاری ندارند، توییتی که من کرده بودم و آقای علی کریمی براساس آن به من انتقاد کردند، ارتباطی با باشگاه سایپا ندارد؛ انتقاد کاملاً مدیریتی از رفتار مالی فدراسیون بوده و خودِ ایشان منتقد از فرآیند مدیریتی فدراسیون است.

فدراسیون برنامه بودجه سالیانه ندارد!

عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در توضیح انتقاد خود از عدم شفافیت مالی فدراسیون گفت: فدراسیون فوتبال طبق قانون باید محلی را برای درآمدهای خود پیش‌بینی کند، این باید در بودجه سالیانه فدراسیون دیده شود؛ یکی از انتقادات من در حال حاضر همین است، این‌که ما از اسفند پارسال جلسات هیات‌رئیسه متعددی برگزار کردیم اما چیزی به نام برنامه بودجه‌ای نداریم. در این برنامه، درآمدها و هزینه‌ها می‌آید و مشخص می‌شود که فدراسیون از کجا چه منابعی به دست می‌آورد و کجا باید هزینه شود. مصارف و درآمدها در برنامه بودجه دیده می‌شود.

از چگونه هزینه شدن بودجه سازمان برنامه و بودجه بی‌خبرم!

سراجی در تکمیل صحبت‌هایش در این‌باره گفت: این‌که می‌گوییم مثلا حقوق داوران را افزایش دهیم، آیا در برنامه دیده شده است یا خیر؟ میزان آن چقدر بوده است؟ یا مثلا جام جهانی در پیش است، این‌که از کدام محل قرار است هزینه‌های جام جهانی تامین شود. اما ما این برنامه بودجه را نداریم. متاسفانه مشخص نیست بودجه‌ای که سازمان برنامه و بودجه داده کجا هزینه شده و من اطلاعی ندارم و در جلسه هیات‌رئیسه هم مطرح نشده است! انتقاد من هم از این جهت است که در واقع ما باید صورت‌های مالی‌مان را شفاف کنیم. وقتی برنامه بودجه نداریم، عملاً صحبتی هم از بودجه در هیات‌رئیسه نمی‌شود.

از عزیزی‌خادم درخواست گزارش عملکرد کردم

او در واکنش به درخواست مجری برای اضافه شدن حسابرس خارج از فدراسیون توضیح داد: حسابرس قانونی باید فدراسیون داشته باشد و صورت‌های مالی را حسابرسی کند و در انتها هم اظهارنظر می‌کند؛ این‌ها مفاهیم مدیریتی است که در پایان حسابرس صورت‌های مالی را تایید کند یا خیر، که ما این را نداریم. من 6 روز قبل نامه‌ای به آقای عزیزی‌خادم دادم که ایشان در هیات‌رئیسه گزارش عملکرد بدهند تا ما در هیات‌رئیسه بدانیم این میزان درآمدها که عددهای متفاوتی هم می‌گویند چقدر بوده است و چگونه هزینه شده است. همه ما تلاش کردیم که فدراسیون نظم مالی بگیرد اما در حال حاضر این صورت‌های مالی شفاف نیست و تهیه نشده و حداقل در اختیار هیات‌رئیسه قرار نگرفته است.

مشکل از سخت‌افزار نیست، از مغزافزار است

مهرداد سراجی در ادامه انتقادات خود گفت: اگه حضور ذهن داشته باشید، در مجمع گذشته صورت‌های مالی به صورت مردود اعلام شد و مجمع هم به آن رأی داد؛ نباید به این سمت برویم که خدای ناکرده هر چه به مجمع سالیانه یا فوق‌العاده ببریم، رأی خواهد آورد. بدنه فدراسیون، کمیته‌ها و دپارتمان‌ها که سخت‌افزار فدراسیون هستند به خوبی مشغول به کارند و آن بخشی که من مورد انتقاد قرار دادم، بخش مغزافزار و هیات‌رئیسه است که باید ریل‌گذاری درست انجام شود. بسیاری از انتقادات و سوالات درباره VAR، تبلیغات محیطی و ... به تصمیمات هیات‌رئیسه بر می‌گردد که بتواند ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری کند.

گزارش درستی از VAR در هیات‌رئیسه مطرح نشده است

عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال درباره سرنوشت قرارداد VAR پاسخ داد: در جلسه هیات‌رئیسه جزئیات آن مطرح نشده و من در جریان جزئیات قرارداد نیستم؛ من در کلیت مطالب را دنبال می‌کنم و در جریان هستم اما نکاتی را باید مطرح کنم که در جلسات هیات‌رئیسه فوتبال مطرح شده و در مورد آن تصمیم‌گیری شده است. من در تمامی جلسات هیات‌رئیسه بودم و در تمامی تصمیمات مشارکت داشتم، توضیحاتی را کارگروه VAR ارائه کرده که من نسبت به شکل‌گیری همان کارگروه هم نقد داشتم. فردی در آن مجموعه مسئولیت گرفته که تجربه مدیریتی قابل‌قبولی ندارد و ما رفتار دیپلماتیک را در این کارگروه نمی‌بینیم.



من هم نمی‌دانم شرکت VAR مال کجاست!

سراجی با تایید این مسئله که برخی نامه‌نگاری‌های بین‌المللی در حوزه VAR بدون پاسخ مانده، گفت: بله، ما علاوه بر این شرکت که مالکیت آن مخدوش است و مشخص نیست هنگ‌کنگی است یا مربوط رژیم صهیونیستی است و این ابهام برای من هم وجود دارد، دو شرکت دیگر هم آمادگی همکاری داشتند و حتی بحث اسپانسرینگ و درآمدزایی در این بُعد مطرح بود که در هیات‌رئیسه مسائل کامل کلی مورد بحث قرار گرفت و تا آن‌جایی که من در جریان هستم، این جزئیات مطرح نشد.

تعجب می‌کنم چرا صورت‌های مالی ارائه نشده است

سراجی درباره بودجه دریافتی از سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: عددهایی که من در جریان هستم، غیررسمی است و برای همین من از بازگو کردن آن خودداری می‌کنم؛ آن‌چیزی که قابل استناد است، در صورت‌های مالی دیده می‌شود. من درباره سال مالی فدراسیون بگویم، بخش 5 ماده 70 سال مالی را شرح می‌دهد، از تیرماه آغاز و در مرداد سال آینده تمام می‌شود و در واقع این سال مالی است. در زمانی که ما وارد هیات‌رئیسه شدیم 31 تیر را پشت سر گذاشته بودیم و باید امسال صورت‌های مالی را ارائه می‌کردیم. این اتفاقی است که من تعجب می‌کنم چرا ارائه نشده است.

وقتی اظهارنامه رد نشود، همه ما مسئولیم

مهرداد سراجی در ادامه اظهارات انتقاداتی خود گفت: بعد از ارائه صورت‌های مالی، ما باید اظهارنامه مالیاتی رد کنیم که فقط 4 ماه مهلت دارد؛ البته شرکت‌های خصوصی 3 ماه اما دولتی‌ها 4 ماه. ما 31 آبان پایان مهلت فدراسیون برای ارائه اظهارنامه بوده، من بارها به دوستان در هیات‌رئیسه گفتم و شاید دانش مالی در این حوزه ندارند. ما اگر اظهارنامه ندهیم، همه ما مسئولیم و مسئولیت‌های تضامنی داریم. ممکن است مورد محکومیت‌های مالیاتی شویم.

صورت‌های مالی را ارائه نکردند، چه باید کنیم؟

او با توضیح این‌که مکاتباتی با رئیس فدراسیون داشته، گفت: من مکاتباتی با آقای عزیزی‌خادم داشتم که می‌خواستم گردش و روند آن را برای شما اسلاید بدهم، اما نشد؛ بعد از این چرخش‌های متعدد نامه‌های من، پاسخ‌های عجیبی داده شد. این‌که ما صورت‌های مالی 6 ماهه نداریم، من تعجب می‌کنم آن کسی که نامه را نوشته احتمالا فکر کرده مثل برخی وزارت‌خانه‌ها سال مالی برج 12 است، اما من درخواست این بود که صورت‌های مالی به هیات‌رئیسه بیاید و سپس به مجمع برود و مسائل مالیاتی و ... انجام شود اما این اتفاقات نیفتاده است، چه باید کنیم؟

توییت من برای کمک گرفتن از نخبگان بود

سراجی درباره توییت انتقادی‌اش هم گفت: توییت من برای کمک گرفتن از بزرگان و نخبگان فوتبال مثل علی کریمی بود؛ حالا ایشان هم انتقاداتی دارند، اینجا در واقع ما باید به اصل موضوع بپردازیم. صورت‌های مالی هنوز ارائه نشده و هیات‌رئیسه تایید نکرده و اظهارنامه مالیاتی انجام نشده، نمی‌توانیم بگوییم بدون مصوبه هیات‌رئیسه ممکن است این کارها انجام شده، اما این‌چنین نیست.

می‌خواستیم فدراسیون مدرنی بسازیم اما ...

عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این‌که در انتخابات فدراسیون تیم آن‌ها کامل پیروز شده اما الان اختلافاتی است، گفت: در انتخابات هیات‌رئیسه که سال گذشته برگزار شد، مدت طولانی در اختیار همه افراد قرار داشت که لابی کنند و ما هم کردیم؛ ما قراری با دوستان‌مان داشتیم که کارهایی انجام دهیم، ما می‌خواستیم فدراسیون مدرنی را اجرایی کنیم. آیا این فدراسیون مدرن است که صورت‌های مالی آن در تیرماه به اظهار هیات‌رئیسه نمی‌رسد؟!

آقای سخنگو، مطالعه‌ای نداری لطفا وقت برنامه را نگیر!

سراجی در ادامه برنامه با توجه به صحبت‌های شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال، به او این‌چنین گفت: آقای شریفی درخواست من است که شما لطفا درباره مسائل مالی مطالعه داشته باشید و اگر هم ندارید، وقت این برنامه را نگیرید و اجازه بدهید ما به موضوعات‌مان بپردازیم؛ اگر آمدید که وقت جلسه را در واقع به انتهای برنامه برسانید، بحث دیگری است. ما در فدراسیون فوتبال افرادی را داریم که مسئولیت مشخصی ندارند اما تصمیم گیرند!

جان، دست، پا و بدن فدراسیون خوب کار می‌کند اما ...

مهرداد سراجی ادامه داد: من نام نمی‌برم اما تعداد زیادی هستند، آیا این‌ها رئیس دپارتمان هستند؟ آیا این رئیس کمیته‌اند؟ تصمیم‌گیران اصلی این‌ها هستند و تصمیم‌سازی می‌کنند بدون آن‌که مسئولیتی داشته باشند. من زمانی‌که کمیته فوتسال بودم، دو رویداد بین‌المللی برگزار کردم و با بدنه فدراسیون تعامل داشتم که دیدم آن‌ها به خوبی کارشان را انجام می‌دهند. جان، دست، پا و بدن فدراسیون خوب کار می‌کند اما برخی در سطح بالای فدراسیون حضور دارند که اول باید با آن‌ها جلسه گذاشت که من هیچگاه به جلسه با آن‌ها نمی‌رود.

او در ادامه افشاگری‌های خود گفت: شما مشاوری یا دوست هستی، من دپارتمان و کمیته را به رسمیت می‌شناسم؛ آقای عبایی الان تشریف دارند و رئیس کمیته و دپارتمان نیستند.



دوست ندارم به بحث خوبان عالم ورود کنم

سراجی در بخش پایانی صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی درباره خوبان عالم گفت: به هر حال من براساس شنیده‌ها نکاتی را به ذهنم می‌رسد که تصمیم دارم به این حوزه ورود نکنم، احساس می‌کنم مشکلات و مسائل متعددی در فدراسیون وجود دارد و بهتر است به آن بپردازیم. من فکر می‌کنم الان از اعضای مجمع باید بخواهم که واقعیت در اختیارمان قرار دارد، باید مورد توجه قرار دهیم که اتفاقی برای فدراسیون رخ ندهد و دردسرساز برای همه‌مان شود.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋