دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اکران فیلمی درباره قهرمانی یونان در یورو؛ شاه اوتو

فیلم جدیدی به نام « شاه اوتو » روز چهارشنبه این هفته برای اولین بار در شهر اسن به اکران درمی‌آید که روایت زندگی جذاب اوتو ری‌هاگل است.

اکران فیلمی درباره قهرمانی یونان در یورو؛ شاه اوتو

به گزارش ورزش، حالا بیش از 17 سال از زمانی که این اسطوره مربیگری آلمانی موفق شد یونان را به یکی از جذاب‌ترین جام‌های قهرمانی در دنیای فوتبال برساند، می‌گذرد. این اتفاق در حالی رخ داد که صعود به جام ملت‌های اروپا به خودی خود موفقیتی بزرگ برای یونان به حساب می‌آمد. 


این واقعیت که آنها نه تنها به این رقابت‌ها صعود کردند، بلکه موفق شدند در زمین پرتغال فاتح این جام شوند یک معجزه به حساب می‌آید. ری‌هاگل در بخشی از این فیلم می‌گوید:« اگر کسی به من گفته بود که یک روز در اینجا چه اتفاقی رخ می‌دهد، هیچکس آن را باور نمی‌کرد. تمام دنیای فوتبال به ما به چشم بیگانه نگاه می‌کردند.»


این فیلم به کارگردانی کریستوفر آندره مارکز نشان می‌دهد که چطور این بیگانه‌ها موفق شدند به چنین دستاورد خاصی برسند. اگر به تصاویر این فیلم نگاه کنید، فورا خاطرات تابستان فوتبالی باورنکردنی 2004 برای شما زنده می‌شود. 


در حالی که تیم ملی آلمان در مرحله گروهی این رقابت‌ها در خاک پرتغال حذف شد، یونان موفق شد تمامی قاره را مبهوت درخشش خود کند. تیم ری‌هاگل در اولین بازی با نتیجه 1-2 برابر پرتغال میزبان پیروز شد تا اشک به چشم رونالدوی جوان بیاورد. آنها در دیدار فینال نیز بار دیگر برابر پرتغال به برتری رسیدند. همه مردم این کشور در خیابان‌ها می‌رقصیدند و رونالدو باز هم گریه می‌کرد. 

اکران فیلمی درباره قهرمانی یونان در یورو؛ شاه اوتو


واسیلیس گاگاتسیس، رییس وقت فدراسیون فوتبال یونان، می‌گوید:« اوتو ری‌هاگل را به خدمت گرفتم چون آلمانی بود. اما هرگز فکر نمی‌کردم که این مربی آلمانی، قلبی یونانی داشته باشد.»


وقتی این مربی اولین بار در تابستان 2001 به یونان آمد، هرگز این تصور وجود نداشت که رابطه گرم و عمیقی بین او و مدیران فوتبال این کشور شکل بگیرد. گاگاتسیس ویلایی را برای او اجاره کرد اما ری‌هاگل ترجیح می‌داد به زندگی در شهر محل زادگاهش ادامه دهد. او یونانی هم بلد نبود. اولین بازی تحت هدایت این مربی نیز با شکست 1-5 برابر فنلاند به پایان رسید. همه این اتفاقات باعث شده بود که رسانه‌های یونانی خواهان جدایی او باشند. 
یکی از مربیان حاضر در کادر فنی این مربی به نام توپالیدیس به هر دو زبان یونانی و آلمانی مسلط بود و همین رابطه بسیار خوبی را بین آنها شکل داد. یکی از ویژگی‌های او این بود که اگر ری‌هاگل انتقاد تندی از بازیکنی مطرح می‌کرد، او این جملات را با زبان خودش و با آرامش بیشتری مطرح می‌کرد. 


این آغاز رابطه‌ای خوب بود که به دستاوری بی‌نظیر در تاریخ چهارم جولای 2004 در لیسبون منجر شد. تصاویر به جای مانده از این فینال بسیار جذاب و تماشایی هستند. 


بسیاری از افراد حاضر در این بازی که نقش مهمی در قهرمانی یونان ایفا کردند در این فیلم حضور دارند و درباره اتفاقاتی که در خاطرشان مانده صحبت می‌کنند. آنها در واقع از چیزی حرف می‌زنند که تا به امروز توضیحی برای آن پیدا نشده: قهرمانی یونان در جام ملت‌های اروپا.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋