دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

افشاریان: سال هاست منتظر مساعدت صدا و سیما هستیم

افشاریان: سال‌هاست منتظر مساعدت صدا و سیما هستیم

سال‌هاست منتظر مساعدت صدا و سیما هستیم؛ افشاریان:هر داوری اشتباه داشته باشد، تاوانش را می‌دهد؛ عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال توضیحاتی در مورد حق فوتبال به خصوص حق پخش تلویزیونی ارائه کرد و ابراز امیدواری داشت حق فوتبال داده شود.

خداداد افشاریان عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزش پیرامون جلسه باشگاه ها برای دریافت حق تبلیغات محیطی گفت:  از باشگاه هایی که دعوت سازمان لیگ و فدراسیون رابابت تبلیغات محیطی ورزشگاه ها اجابت کردند، تشکر میکنم. مدیرعاملان محترم آمدند و حرف هایشان را زدند. جلسه خوب و‌پر باری بود‌. به هر صورت همه مدیرعاملان یک حرف واحد را نداشتند و هر کس نقطه نظر خودش را بابت تبلیغات محیطی داشتند. ولی هم سازمان لیگ و هم فدراسیون فوتبال نسبت به این موضوع موافق بودند و علاقه مند بودند این اتفاق رخ دهد. چون اگر اتفاق خوبی رخ دهد و رقم درشت تری به تبلیغات محیطی اضافه شود، بدون شک سازمان لیگ و فدراسیون متنفع خواهند شد. چرا که راه همه آنها در یک راستاست. آقایان عزیزی خادم و بهاروند هر دو نظر مساعدی داشتند ولی اعلام کردند با یک راهکار قانونی و کارگروهی مسلط این بحث را نهادینه کنند تا اتفاقات خوش یمنی برای همه تیم ها و سازمان لیگ رخ دهد. این کار باید آزمون و خطا نباشد و با یک کار کارشناسی، حقوقی، حسابداری، فنی و فوتبالی وپخته  انجام بگیرد تا در آینده شاهد اتفاقات بهتری باشیم و دچار مشکل نشویم. بعد از  حق تبلیغات محیطی عمده مشکل تیم ها و‌فدراسیون فوتبال حق پخش تلوزیونی است‌.


وی ادامه داد: بابت حق پخش تلویزیونی هیچ سودی عاید ما نمی شود. در تمام کشورهای دنیا و حتی فیفا و AFC اکثر بودجه ها و حساب هایشان را با حق پخش تلویزیونی اداره می کنند. وشما نخواهید دید کشوری و باشگاهی بدون این مهم بتواند بدرستی در فوتبال نفس بکشد ولی متأسفانه در کشور ما این اتفاق رخ نداده است. حتی ما به بخشی از این حق پخش قانع هستیم ولی سال هاست منتظر مساعدت عزیزان صدا و سیما هستیم. که هنوز این اتفاق نیز رخ نداده ما فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و خط قرمز مان نظام و پیرو ولایت فقیه هستیم و زیرپرچم همین نظام  و ولی فقیه در حال خدمت هستیم. اگر قرار است ما فوتبال پویایی داشته باشیم، باید حق ما داده شود. این مسئله باید اتفاق بیفتد.

افشاریان ادامه داد: ما تحت تحریم های ظالمانه آمریکا هستیم و حتی دارو برای سلامتی بیماران به ایران ارسال نمی شود. شما اشراف دارید که فیفا پس از کرونا به هر کشوری 2 میلیون دلار داده ولی یک ریالش به ما نرسیده است. بابت توسعه  اموزش پول های ما در AFC  و فیفابلوکه شده و حق برداشت نداریم. این ظلمی است که بر ما روا شده است. ما فدراسیون سرمایه دار و پر پولی هستیم ولی در حال حاضر هیچ پولی نداریم. با ادامه این روند، ما به بیراهه می رویم و چیزی که از فوتبال می خواهیم، به دست نمی آوریم.


او ادامه داد: همین باشگاه های دولتی اگر یک ماه به آنها تزریق مالی نشود، تعطیل می شوند. باشگاه های خصوصی زیر فشار هستند و با مشقت کارشان را ادامه می دهند. ما هیچ راهی نداریم جز اینکه حق فوتبال را بگیریم. حق فوتبال پخش اینترنتی و کپی رایت است. ولی متأسفانه اینها در حال حاضر وجود ندارد. ما نمی توانیم حق خودمان را از فیفا بگیریم و اینجا نیز هم مورد بی مهری هستیم‌.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ادامه داد: در جایی که حتی ما به صورت رایگان خدمات می دهیم، و با فوتبال نمایشگاهی باشکوه در تلوزیون و رادیو برای علاقه مندان به پا میکنند گاها  باز علیه ما برنامه می سازند و ساختار فوتبال را به چالش میکشند که بی انصافی است.. این حلقه گمشده باید با دستور دولتمردان و رئیس سازمان صدا و سیما حل شود. اگر قرار است ما با کشورهای پیشرفته در یک راستا باشیم، هیچ راهی جز این نداریم و نخواهیم داشت. شما میدانید هزینه تیم ملی سر سام اور و بسیار درشت است حتی هزینه ایاب و ذهاب بازیکنان خارجی و‌ رساندن آنها به  هر بازی رقم درشت چندین میلیارد تومانی در پی دارد‌. پس می طلبد دولت خیلی پررنگ کنار جامعه فوتبال و فدراسیون فوتبال باشد.هر چقدر برای شادابی این ملت هزینه شود باز بدهکار این ملت غیور هستیم‌.


وی گفت: من نه به عنوان عضو هییت ریسه بلکه بعنوان فردی که سی سال است در فوتبال حضور دارد عرض می کنم، اگر دو بال یک پرنده را بگیرید، فقط درجا می زند و توان پرواز و اوج گرفتن ندارد. ما نمی توانیم مطالباتمان را از فیفا بگیریم و حتی قادر نیستیم حقمان را در فوتبال کشور بگیریم. بی شک هیچ کس از ما توقع نخواهد داشت تا کارهای بزرگ انجام دهیم. پس هر کاری انجام میدهیم فقط می توانیم هزینه های خودمان را دربیاوریم.

افشاریان: سال‌هاست منتظر مساعدت صدا و سیما هستیم

افشاریان در مورد اینکه آیا کاری برای دریافت حق پخش انجام داده اند یا خیر، گفت: رایزنی هایی را انجام می دهیم ولی خودم شخصا ناامید هستم. باز هم ما تلاشمان را می کنیم. شما می دانید تمام تیم های ملی در اوج هستند. ما در آینده حرفهای خوبی برای گفتن خواهیم داشت. ما باز هم گام های بلندی بر می داریم ولی توقع داریم که حداقل حق خودمان را بدهند تا ما بتوانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. برای عزیزی خادم واقعا من  بعضی مواقع دلم می‌سوزد که با رایزنی و جلسات متعد  و ارتباط موثر  و پشتکار  صادقانه سعی برا هدایت درست کشتی فوتبال دارد. تشکر میکنم و به همه ارکان مجموعه فدراسیون و سازمان لیگ خسته نباشید می گوییم و ان شالله آینده در مورد ما قضاوت خوبی داشته باشند‌. در جلسه با مدیران عامل هم اکثریت آنها به فدراسیون بابت کارهای بزرگ و رفتار حرفه‌ای تبریک می‌گفتند و این ها کمک می کند خستگی در تن هیچ کسی نماند.


وی در مورد داوری های لیگ برتر در هفته های گذشته و مسائل پیش آمده ودرباره مسائل پشت پرده داوری ها گفت: نزدیک به 14 تا 15 کلاس داوری را برگزار کردیم تا داوران را با بدن های آماده و آرامش خاصی به مسابقات اعزام کنیم. من نمی خواهم به این بحث ورود کنم. شاید با تصمیم داور نتیجه دیداری عوض شده باشد ولی همه داوران ما آدم های سالم و پاک دستی هستند. اشتباهات داوری جزو بازی است. ما با آرامش کار را جلو می بریم. امسال خیلی بهتر از پارسال هستیم. تعداد داوران را کاهش دادیم و خدمات و دستمزد بیشتری به آنها می دهیم و توقع داریم با آرامش قضاوت کنند. داوری جزو ارکان اصلی فوتبال است. اشتباه نیز دارند ولی خدا کند این اشتباهات عمدی نباشد و در نهایت همه تیم ها از داوری ضرر نبینند و داوران با آرامش به کارشان ادامه دهند.


عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره قضاوت ها در لیگ دسته یک گفت: ما سعی می کنیم با برنامه ریزی دقیق تری پیش برویم. سعی می کنیم حواسمان جمع باشد. ما در لیگ یک نیز داوران و ناظران خوبی داریم. ما همه بازی ها را رصد می کنیم. روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته در دپارتمان داوری همه بازی ها را می بینیم. هر کسی اشتباهی کرده باید تاوانش را پس بدهد و دیگر در کنار ما نخواهد بود.


افشاریان در پایان نیز با اشاره به صعود تیم فوتبال ساحلی به فینال که البته با شکست در این مرحله همراه شد، گفت: راهیابی تیم ملی فوتبال ساحلی را به آنها تبریک می گویم و از کادرفنی، بازیکنان و سایر اعضای تیم بابت زحماتشان تشکر می کنم. این تیم لیاقت قهرمانی را داشت، ولی خب در فینال اتفاقات بازی با ما همراه نبود و سعی می کنیم در تورنمت های بعدی تیم را با فراهم کردن تمام ابزار کامل راهی مسابقات کنیم.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋