دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بدترین خاطره عمر فرهاد مجیدی اینجا رقم خورد

بدترین خاطره عمر فرهاد مجیدی اینجا رقم خورد

22 سال پیش- حافظیه؛ بدترین خاطره عمر فرهاد مجیدی اینجا رقم خورد!؛ فرهاد مجیدی به دنبال پاک کردن خاطره تلخ خود در حافظیه بعد از 22 سال است.

به گزارش ورزش، فرهاد مجیدی تا این هفته از لیگ برتر با استقلال موفق به کسب تمام امتیازات کامل شده و آبی پوشان بهترین شروع سال های اخیر خود را رقم زده اند. تمرکز تیم فرهاد بر نتیجه گیری و البته ثبت کلین شیت های متوالی باعث شد آبی پوشان از همین ابتدای فصل خود را به عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی معرفی کنند.

اما استقلال در دومین دیدار خارج از خانه خود در این فصل حالا باید بعد از سال ها به شیراز سفر کرده و مقابل فجر قرار بگیرد. فجر سپاسی بعد از سالها به لیگ برتر بازگشته و در سه هفته ابتدایی با ارائه نمایشی قابل قبول موفق به کسب سه امتیاز هم شده است.

بدترین خاطره عمر فرهاد مجیدی اینجا رقم خورد

اما این دیدار شاید یادآور عجیب ترین خاطرات دوران ورزشی فرهاد مجیدی در لیگ ایران در مقابل همین فجر سپاسی و در استادیوم حافظیه رقم خورده باشد. 22 سال پیش و در چنین روزهایی بود که استقلال تحت هدایت سکوموروخوف در تاریخ 17 آبان 78 در شیراز به مصاف فجر رفته و یکی از جنجال ترین دیدارهای تاریخ فوتبال ایران رقم خورد.

چند ماه بعد از ناکامی در فینال جام باشگاهه های آسیا و از دست رفتن فرصت کسب ستاره سوم در تهران و در مقابل چشم 120 هزار تماشاگران در دیدار مقابل جوبیلو ایواتا، استقلال برای دومین بار هدایت خود را گاسپادین یا همان سکوموروخوف سپرد.

فصل برای آبی پوشان با روند خوبی آغاز شد و علیرغم تساوی عجیب برابر پرسپولیس 9 نفره در اوایل فصل، این تیم در ادامه و تا قبل از آن دیدار جنجالی مقابل فجر در در هفت بازی به شش پیروزی و یک تساوی دست یافت، اما آن مسابقه شاید سرنوشت فصل تیم گاسپادین را رقم زد. در ادامه استقلال نتایج پرفراز و نشیبی گرفت و در نهایت باز هم شاهد قهرمانی رقیب دیرینه بود. البته در اواخر فصل منصور پورحیدری هدایت استقلال را به عهده گرفت و آنها با غلبه بر بهمن موفق به فتح جام حذفی شدند.

در اواخر بازی و زمانیکه استقلال برتری خود را با شکست عوض کرده بود، متوقف شدن فرهاد مجیدی در محوطه از دید جلال مرادی تمارض تشخیص داده شده و این ستاره محبوب اخطار گرفت. عصبانیت فرهاد در ادامه منجر شد رنگ کارت از زرد به قرمز تغییر کند و در کنار او مومن زاده هم اخراج شد تا باران سنگ و پرتقال و فحاشی در استادیوم آغاز شد. دیگر کنترل جریان بازی از دست عوامل برگزاری خارج شده بود و با گذشت دقایق کوتاهی چمن حافظیه پر از اشیای پرتاب شده از سوی هواداران شد. فرهاد هنگان خروج از میدان بسیار عصبانی بود و به اشکال مختلف اعتراض خود را به این تصمیم نشان می داد.

بدترین خاطره عمر فرهاد مجیدی اینجا رقم خورد

بدترین خاطره عمر فرهاد مجیدی اینجا رقم خورد


در نهایت این دیدار نیمه کاره مانده، با رای کمیته انضباطی با سه گل به سود فجر اعلام شد و فرهاد مجیدی هم دچار محرومیتی 10 جلسه ای شد. زمان زیادی از تاسیس برنامه 90 نمی گذشت و آن شب یکی از اولین و ماندگارترین شب های تاریخ این برنامه با جدل های لفظی جلال مرادی، کامران منزوی و ... ارکانی از دو تیم رقم خورد. همین محرومیت باعث شد فرهاد تصمیم به جدایی از استقلال گرفته و برای اولین و آخرین بار در دوران ورزشی خود راهی اروپا و تیم راپیدوین اتریش شود.

فرهاد مجیدی در اتریش شروع خوبی داشت و هواداران فوتبال در ایران امیدوار بودند شاهد درخشش یک لژیونر دیگر در این کشور و در ادامه لیگ های بزرگ تر باشند. اما فرهاد تنها در 12 بازی موفق به زدن دو گل شده و خیلی زود به ماجراجویی های خود در قاره سبز پایان داد.

بدترین خاطره عمر فرهاد مجیدی اینجا رقم خورد

دوران حضور مجیدی در قاره سبز شش ماه بیشتر طول نکشید و او در تابستان سال 79 دوباره لباس استقلال را به تن کرد. اما در همان اوایل فصل و در روزهای ابتدایی ماه مهر بود که فرهاد بعد از درخشش خیره کننده مقابل الجزیره در تهران دوباره از استقلال جدا شده و این بار به مدت هفت فصل راهی الوصل امارات شد.

مجیدی در دوره اول حضور خود در استقلال نه در دربی ها و در نه مسابقات بزرگ خیلی درخشان نبود و تنها یک بار و آنهم در فصل کناره گیری پرسپولیس موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. اما شاید محبوب ترین بازیکن بعد از انقلاب استقلال در دوره دوم خود به موفقیت های زیادی دست یافته و "هفت مقدس" هواداران این تیم لقب گرفت.

حالا و بعد از دو دهه پس از آن عصر عجیب در شیراز، فرهاد مجبدی روی نیمکت مربیگری این تیم حضور یافته و می خواهد به طلسم 9 سال ناکامی این تیم در راه فتح لیگ برتر پایان دهد. فرهاد بعد از چند بار رفت و برگشت همانند دوران حضور در مستطیل سبز، حالا برای اولین بار از ابتدای فصل هدایت استقلال را بر عهده داشته و هدفی جز قهرمانی پیش روی خود نمی بیند.

بدترین خاطره عمر فرهاد مجیدی اینجا رقم خورد

شاید یکی از بدترین خاطرات دوران ورزشی فرهاد مجیدی در شیراز و مقابل همین فجر رقم خورده، اما او این بار قصد دارد آن لحظات تلخ را از حافظیه خود پاک کرده و چهارمین برتری متوالی استقلال در لیگ این فصل را رقم بزند.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋