دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

خداحافظی پنج ساله پروین بعد از ناکامی بزرگ(عکس)

برگی از تاریخ؛ خداحافظی پنج ساله پروین بعد از ناکامی بزرگ(عکس)؛ دهه 60و اوایل دهه 70صحنه ترکتازی علی پروین در فوتبال ایران بود، مرد شماره یکی که تنهای صدای او در ورزشگاه ها شنیده می شد

به گزارش"ورزش "، کاپیتان تیم ملی ایران در جام جهانی 1978آرژانتین و باشگاه پرسپولیس در دهه 60علاوه بر بازی در این تیم سرمربی و مرد همه کار این باشگاه هم بود. 


شکست این تیم در سال 62در جام باشگاه های تهران برابر استقلال و از دست دادن قهرمانی برابر آبی ها، عدم برگزاری رقابت ها در سال 63،ناکامی در صعود به نیمه نهایی باشگاه های تهران در سال 64به دلیل استفاده از رضا عابدیان مشمول و باخت سه بر صفر در سه بازی این تیم با قهرمان های متوالی این تیم در باشگاه های تهران از سال 65تا 69 جبران شد تا علی پروین با این سبقه خوب به سرمربی گری تیم ملی در سال 68 برسد.


 او ایران را قهرمان بازی های آسیایی سال 69 کرد و با تیم ملی کشورمان در یک رقابت جنجالی در جام ملتهای آسیا 92در سال 71مغلوب ژاپن شد تا برای صعود ایران به جام جهانی 94آمریکا آماده شود. صعود سخت در گروهی آسان  به لطف تفاضل گل برابر سوریه در مقدماتی جام جهانی، ایران را به جمع شش تیمی رساند که از آنها دو تیم جواز صعود به مرحله نهایی جام جهانی را کسب می کردند. سه شکست برابر کره جنوبی، عراق و عربستان و دو پیروزی برابر ژاپن و کره شمالی تیم ملی ایران را در رده پنجم جدول شش تیمی قرار داد تا مسئولان فدراسیون در آبان ماه سال 72علی پروین 47 ساله را از سرمربی گری ایران برکنار کنند.پروین که به طور همزمان سرمربی ایران و پرسپولیس بود ، از سرمربی گری پرسپولیس هم کنار کشید و پنج سال از صحنه اول فوتبال کنار رفت . تصمیمی سخت و دشوار برای مردی که بیش از 12سال صدایش در ورزشگاه ها طنین انداز می شد و همه افتخارات پرسپولیس  در آن سال ها به نام او نوشته می شد.

خداحافظی پنج ساله پروین بعد از ناکامی بزرگ(عکس)

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋