دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

رئیس سابق بارسا و افشای چند راز مهم و کلیدی

جوزپ بارتومئو در مصاحبه مفصل با موندو دیپورتیوو؛ رئیس سابق بارسا و افشای چند راز مهم و کلیدی؛ جوزپ بارتومئو، رئیس سابق بارسلونا در مصاحبه ای با موندو دیپورتیوو دفاعیات جدیدی را از خود مطرح کرده است.

رئیس سابق بارسا و افشای چند راز مهم و کلیدی

به گزارش ورزش، تقریباً یک سال بعد از استعفای جوزپ بارتومئو و هیئت مدیره قبلی بارسلونا، رئیس سابق بارسا مصاحبه ای با موندو دیپورتیوو انجام داده و درباره مسائل مختلف و مشکلاتی بزرگی که همچنان باشگاه کاتالانی با آن دست و پنجه نرم می کند صحبت کرده است.

آیا مدیریت شما فاجعه بار بود؟
نه، با این حال من می دانم این جمله ای است که به من گفته می شود. کار جدی و مسئولانه ما در سال 2010 آغاز شد. لالیگا، یوفا و حسابرس ها این گونه می گویند، با 180 میلیون سود. فوربس ما را به عنوان ارزشمندترین باشگاه جهان ارزیابی می کرد. این پروژه و یک برنامه استراتژیک که به ویژه در سال 2015 تنظیم شده بود، بسیار دقیق بوده است. ما بسیاری از پروژه ها را به سرانجام رساندیم و هیئت‌مدیره ای بودیم که بیشترین فعالیت را داشتیم اما از مارس 2020 و با توجه به همه گیری ویروس کرونا ما دچار مشکل شدیم و درآمدهای مان کاهش یافت.
از طرفی سردرگمی زیادی بین بدهی‌های خالص و ناخالص وجود داشت.

رئیس سابق بارسا و افشای چند راز مهم و کلیدی

این بدهی ها به شما نسبت داده می شود. درست است؟
تا ژوئن 2020 بله.  ما در اکتبر 2020 استعفا دادیم اما مسئولیت ما با بسته شدن حسابرسی، ژوئن 2020 است. البته، ما تا اکتبر 2020 نسبت به مدیریت احساس مسئولیت می کردیم.

این بدهی ها برای چیست؟
اینها مربوط به بدهی های بانکی و مسائل مربوط به دیگر بدهی‌های باشگاه است. پرداخت های ما به صورت اقساطی انجام می شود. بدهی ناخالص باشگاه تا ژوئن 2021 حدود 1350 میلیون یورو است اما برای مدیران و بانک ها این بدهی خالص است که قابل قبول واقع می شود.

در مورد تأتیرات ویروس کرونا و اختلاف نظرهایی که بین شما و مدیریت فعلی وجود دارد بگویید؟
ما به وضوح تاثیر ویروس کرونا را توضیح میدهیم. لالیگا بر اساس پارامترهای یوفا می گوید که تا مارس 2020 باشگاه کاملاً به شکل خوبی مدیریت می‌شد.
بین سالهای 2010 تا 2020 ما تقریبا 180 میلیون سود انباشته داشتیم اما در 14 مارس درآمد باشگاه های اروپا کاهش یافت؛ بدون بلیط و با توجه به بسته شدن موزه ها و فروشگاه ها. همین گونه 40 درصد درآمدها کاهش یافت. از مارس 2020 تا ژوئن 2021 تقریبا 500 میلیون کاهش درآمد داشتیم. این باشگاه به خاطر تاثیرات ویروس کرونا پول زیادی را از دست داد.

هیئت مدیره می گوید که مشکل کووید نیست بلکه سوء مدیریت هیئت مدیره بارتومئو است.  شما چه فکری می‌کنید؟
نمی دانم. باید از خودشان بپرسید. مدیریت بدی وجود ندارد، ارث بدی وجود ندارد.  باید برای اعضا توضیح داد که در سال های اخیر لوکوموتیو فوتبال اروپا و جهان، باشگاه های بزرگ بوده اند.  بارسلونا یکی از لوکوموتیوهایی است که رشد زیادی داشته است. بارسا در سال 2020 مهم ترین باشگاه جهان بوده که این حاکی از مدیریت و میراث خوب است و باشگاه اکنون باید از این برای رشد خود استفاده کند.

آیا خطر انحلال باشگاه وجود داشت؟
نه هرگز اما در عین حال گفتن چنین حرفی برای دادن هشدار خوب است. بارسا یک باشگاه ورزشی است و از طرف دیگر مشکلات به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا نمی تواند به انحلال منجر شود. در واقع میزان خسارت ها تا این حد نبود که باشگاه در معرض انحلال قرار بگیرد. در تابستان 2020 ما پیشنهاد بسیار خوبی برای آنسو فاتی داشتیم که می‌توانست بدهی‌های باشگاه را تسویه کند اما ترجیح دادیم که پروژه ورزشی را مهم تر بدانیم و تلاش کنیم که مسائل اقتصادی را خودمان حل کنیم. از طرفی ما می‌دانستیم که بعد از باز شدن نوکمپ در مدت زمان کوتاهی دوباره شرایط بهتر خواهد شد.

رئیس سابق بارسا و افشای چند راز مهم و کلیدی

آیا پیشنهاد برای آنسو فاتی 150 میلیون یورو بود؟
این از یک باشگاه انگلیسی بود. این می‌توانست سود زیادی برای ما داشته باشد اما در باشگاه مسائل ورزشی مهمتر است. همان باشگاه انگلیسی برای دمبله مبلغی را پیشنهاد داد که ما کم تر از آن برای جذب او هزینه کرده بودیم اما باز هم آن را قبول نکردیم. همانطور که گفتم ما در سال 2020 بر اساس آمارهای منتشر شده مهم ترین باشگاه دنیا بودیم و این با مسائلی که علیه مدیریت ما گفته می‌شود در تضاد است. این باشگاه همچنین در یک دهه گذشته بهترین بوده است و این می‌تواند پایه برای پیشرفت در آینده باشد.

در مورد لیونل مسی وضعیت چگونه بود؟
وقتی کسی آخرین بار در سال 2017 قرارداد خود را با ما تمدید کرد، تحقیق کردیم تا ببینیم چه تاثیری روی درآمد باشگاه دارد. ما هزینه زیادی برای او انجام دادیم اما در عین حال درامدزایی مسی برای ما از این هزینه ها بیشتر بود. قبل از این که با او در سال 2017 تمدید قرارداد کنیم می ترسیدبم که جدا شود چراکه بند فسخ او بسیار کم بود. به طور کلی جدایی مسی یک تصمیم بسیار بد بود و ما بدون او باید خیلی چیزها را تغییر دهیم. در مورد نیمار هم ما فکرش را هم نمی کردیم که کسی بتواند بند آزادسازی او را پرداخت کند. من همیشه باور داشتم که صدور اجازه جدایی این بازیکن تصمیم بدی است.

داستان جدایی مسی در سال 2020 چه بود؟

این که چرا خوشحال نبود را باید از خودش بپرسید. آیا پروژه‌ای در کار نبود؟ ما در سال 2019 قهرمان لالیگا شدیم و در بازی شکست خوردم که لیورپول هیچ شانس در آن نداشت. من به او گفتم که اگر می‌خواهد مانند ژاوی یا اینیستا به قاره دیگری برود، من درک می‌کنم و می‌توانیم در این باره حرف بزنیم اما مسی هنوز تیمی را انتخاب نکرده بود و می‌خواست بازیکن آزاد باشد. ما گفتیم که می‌خواهیم بارسا آخرین باشگاه او در اروپا باشد. ما می‌خواستیم به کار با او ادامه دهیم اما او می‌خواست از تیم جدا شود اما نمی‌دانست دوست دارد به کجا برود.

رئیس سابق بارسا و افشای چند راز مهم و کلیدی

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋