دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

VAR در بازی ایران – کره به داور وسط گزارش نمی دهد

VAR در بازی ایران – کره به داور وسط گزارش نمی‌دهد

توضیح افشاریان در مورد سیستم آفلاین؛ VAR در بازی ایران – کره به داور وسط گزارش نمی‌دهد؛ در بازی ایران – کره جنوبی برای اولین بار در فوتبال ایران از سیستم کمک داور وید ئویی استفاده می شود اما اعلام شده در این بازی سیستم آفلاین خواهد بود.

به گزارش ورزش، خداداد افشاریان – رییس کمیته داوران در مصاحبه با رادیو تهران در این باره توضیح داد وگفت:  اکنون کشور بزرگ ایران هیچ مشکلی برای استفاده از VAR  ندارد و از هر لحاظ مانند مسائل فنی، جایگاه، اتاق VAR، تجهیزات ... آماده این امر هستیم.  اکنون مشکل ما در مورد  AFC و فیفا است و توپ در زمین ما نیست بلکه در زمین کنفدراسیون آسیا است. منظور از سیستم آنلاین این است که مانند بازی با امارات داورانی که در اتاق VAR نشسته‌اند بتوانند پس از آنالیز صحنه‌ها چنانچه اتفاقی در بازی می‌افتد که نیاز به استفاده از سیستم مذکور دارد، در همان لحظه به داور گزارش داده تا داور وسط تصمیم نهایی را درباره وی‌ای‌آر بگیرد. در سیستم آفلاین همان کارها انجام می‌شود اما هیچ‌گونه گزارشی به داور بازی نخواهیم داد. اگر قرار باشد فردی هم در جایگاه یا اتاق VAR  بنشیند، داوران خود ما می‌نشینند و فیلم‌ها را ضبط می‌کنند اما هیچ‌گونه تصمیمی درباره گزارش آنی و فوری به داور اعلام نمی‌کنند.

او هم چنین این توضیحات را ارایه داد: آمادگی استفاده از VAR  را داریم، اما تاکنون نامه‌نگاری با AFC و فیفا نکرده‌ایم. داوران VAR  در AFC و فیفا مشخص هستند و اگر قرار باشد به ایران اعزام شوند، باید ابلاغ قبلی برای اعزام آنها وجود داشته باشد تا برای آنها ویزا بگیریم. شرکتی که اکنون با آن قرارداد بسته‌ایم یکی از معتبرترین شرکت‌ها در این زمینه است. اما شرکتی که AFC با آنها برای مسابقات جام جهانی قرارداد بسته شرکت دیگری است که به خاطر مسائل تحریم نمی‌توانیم با آن قرارداد ببندیم.این مشکل حقوقی را باید AFC و فیفا حل کنند، اما آمادگی استفاده VAR   از را داریم. یکی از مدیران شرکت تحت قرارداد ما چهار پنج روز دیگر برای رسیدگی به استفاده از سیستم مذکور در مسابقات لیگ ما به ایران می‌آید و ان‌شاءالله بتوانیم در برخی از ورزشگاه‌های دیگرمان هم این کار را انجام بدهیم.

خداداد افشاریان در پاسخ به این سوال که آیا بعد از بازی با کره جنوبی تجهیزات VAR از استادیوم آزادی خارج خواهد شد یا نه؟ گفت: این سیستم تا آخرین بازی تیم ملی در ورزشگاه آزادی در مقدماتی جام جهانی در ایران می‌ماند، سپس امیدواریم با همین تجهیزات با کیفیت لیگ را هم برگزار کنیم. اگر با سازمان لیگ به توافق نهایی برسیم این تجهیزات در کشورمان می‌ماند.

او در خصوص استفاده از این سیستم در بازی های لیگ برتر هم توضیح داد و گفت: به هیچ وجه نمی‌توان این کار را انجام داد. بازی‌هایی که قرار است سیستم VAR  در آن انجام شود بازی‌هایی است که گزارش‌شان را به فیفا ارسال کرده و درباره آن قرارداد می‌بندیم. وقتی در بازی‌های تیم ملی از این سیستم استفاده می‌کنیم، بدون مجوز فیفا نمی‌توان در یک بازی پرسپولیس یا استقلال سیستم را در ورزشگاه آزادی اجرا کرد. حتی اگر درباره بازی‌ای لیگ برتر برای استفاده از VAR   قرارداد ببندیم باید درباره بازی‌های حذفی هم این کار را انجام بدهیم. پروسه خاص و مشخص قانونی وجود دارد و فقط می‌توان در بازی‌هایی که با فیفا و شرکت مذکور قرارداد بسته‌ایم از این سیستم استفاده کرد. در سایر مسابقات نمی‌توان این کار را انجام داد.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋