دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

درخشان: برنده شدیم چون تهاجمی بازی کردیم

بازیکنان تیم ملی باید هماهنگ تر شوند؛ درخشان: برنده شدیم چون تهاجمی بازی کردیم؛ حمید درخشان از نقاط قوت و ضعف تیم ملی در بازی ایران مقابل امارات می‌گوید.

درخشان: برنده شدیم چون تهاجمی بازی کردیم

به گزارش ورزش، تیم ملی ایران موفق شد سومین گام در مرحله نهایی مقدماتی را نیز محکم بردارد و به سومین برد پیاپی خود در این مرحله برسد. این پیشکسوت فوتبال ایران که سابقه گل‌زنی به کره جنوبی را نیز دارد در خصوص بازی ایران با خبرنگار ورزش گفت و گو کرد.


*نیمه دوم عملکرد بهتری داشتیم
بازی نسبتا خوبی بود. نه خیلی ایده‌آل و نه خیلی بد بود. هفت دقیقه اول خوب بازی نکردیم و بازی در اختیار آن‌ها بود. کنترل بازی، حفظ، حرکت و کنترل توپ همه چیز در اختیار آن‌ها بود اما ما به آن‌ها فرصت آنچنانی ندادیم تا بتوانند از در اختیار داشتن توپ استفاده کنند. 45 دقیقه به همین صورت گذشت اما در نیمه دوم ما تغییراتی کردیم و با تعویضی که انجام دادیم که تهاجمی تر شدیم. ضمن اینکه تهاجمی تر شدیم تیم بالاتر بازی کرد، تیم یک خط جلوتر رفت و خیلی عقب نکشید. همین موضوع باعث شد بتوانیم فشار بیاوریم و از جلو تقریبا تیم حریف را ببندیم تا نتواند بازیسازی کند و مجبور شود مستقیم بازی کند تا بتوانیم مالکیت توپ را در نیمه دوم بیشتر داشته باشیم.

*بازی با کره جنوبی بهتر خواهیم بود
 بازیکنان باتجربه‌ای که داشتیم در بازی خیلی به ما کمک کردند به خصوص زمانی که با کار خوب آزمون و طارمی به گل اول رسیدیم‌. کار ترکیبی دونفره‌ای بود که توانست به ما کمک کند تا بتوانیم به گل برسیم. در مجموع در نیمه دوم، روی تجربه و خلاقیت بازیکنان توانستیم مقداری تاثیر گذار باشیم تا بتوانیم به گل برسیم. حتی می‌توانستیم گل دوم را بزنیم که نشد. در مجموع نیمه دوم به مراتب بهتر از نیمه اول بود. ولی باید گفت با آن آمادگی تیمی فاصله زیادی داشتیم و خیلی ایده‌آل نبودیم. همین که توانستیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم قابل احترام است. با نه امتیاز در صدر جدول قرار گرفتیم. بازی بعدی با کره جنوبی مقداری سخت است. اما فکر ‌می‌کنم نسبت به بازی با امارات بهتر خواهیم بود چون در آن زمان فرصتی برای هماهنگی مناسب نداشتیم؛ لژیونر‌ها آنجا به ما اضافه شدند و این زمان بسیار کمی برای هماهنگی بهتر و روان تر بود و باعث شد که مقداری در نیمه اول سردرگم باشیم.

*ایران نیاز به هماهنگی بیشتر دارد
خط حمله ما قدرت خوبی دارد ولی خط هافبک باید بیشتر تغذیه کند. همچنین در خط دفاعی هم باید مقداری هماهنگ تر باشیم که این نقاط را بپوشانیم. با تیم‌های خیلی قدرتمند بازی نداشتیم تا بتوانیم محک جدی بخوریم به همین دلیل در این نقاط باید بیشتر کار کنیم و هماهنگ تر باشیم. مهره‌های ارزشمندی داریم اما برای اینکه بهتر باشیم و این مهره‌ها را هماهنگ‌تر کنیم نیاز به تمرینات بیشتر و بازی تدارکاتی داریم تا بتوانیم بهتر و روان‌تر و با خیالی آسوده‌تر بازی کنیم.

*کمک داور ویدئویی به تیم‌های شایسته کمک می‌کند
اگر VAR نبودحتما صدمه می‌خوردیم. داور اشتباه می‌کرد و این اشتباه به ضرر ما تمام می‌شد. خوشبختانه VAR اینجا کمک کرد به ما تا حداقل اشتباه داوری باعث صدمه زدن به ما نشود. VAR به تیمی که برتر است و می‌تواند حقش را بگیرد کمک می‌کند. اگر عکس این اتفاق هم می افتاد همینطور می‌شد و هیچ تفاوتی ندارد اما همین که به ما کمک کرد تا یک بازیکنان‌مان را از دست ندهیم و درنهایت آن چیزی که حق‌مان بود به آن برسیم خوشحالیم. این اتفاق به فوتبال و تیم‌های برتری که حق‌شان است کمک می‌کند و هیچ تیمی به ناحق حذف نمی‌شود و گل نمی‌خورد و در نهایت به فوتبال کمک زیادی می‌کند.

*خط حمله ما باید بهتر تغذیه شود
باید هماهنگی‌ها بین خطوط دفاع و هافبک بیشتر باشد تا بتوانند بیشتر یکدیگر را پیدا کنند و صاحب توپ شوند و توپ بگیرند. دو فوروارد خوب در زمین داریم و دو فوروارد بیرون از زمین داریم که از بهترین‌ها هستند و می‌توانند هر تیمی را از پا دربیاورند اما باید بتوانی خوب آن‌ها را تغذیه کنی و به آن‌ها توپ برسانی. الان ما نمی‌توانیم این کار را خوب انجام دهیم. برنامه‌ای  برای رساندن به خط حمله نداریم. نیاز دارد کار کنیم و بیشتر بحث تکنیکی، تاکتیکی و استراتژی را روی زمین پیاده کنیم و با کار بیشتر بتوانیم این افراد را خوب تغذیه کنیم تا موقعیت‌های بیشتری ایجاد کنیم. در این بازی و با این کیفیت نتوانستیم آن‌ها را در شرایط گل زدن قرار دهیم.

*طارمی بازیکن کاملی است
یکی از تاثیر گذار ترین بازیکنان ما که در تیم ملی بازی می‌کند مهدی طارمی است که در باشگاهی که بازی می‌کند همینطور می‌باشد. او جزو کسانی است که بسیار در تیم ملی تاثیر گذار است. درکار تیمی و در گل زنی بسیار خوب است و کار درستی را انجام می‌دهد. یک بازیکن بسیار کاملی است. در مورد پنالتی آزمون هم باید بگویم اشکالی ندارد و این اتفاقات پیش می‌آید. برای بازیکنان بزرگ دنیا هم این اتفاق می‌افتد و پنالتی را اشتباه می‌کنند. هیچ چیزی از ارزش‌های آزمون کم نشد و کم نمی‌کند. او نیز بسیار بازیکن خوب و توانمندی است و جزو بازیکنان تاثیر گذاری در تیم ملی است.  در نهایت آرزوی موفقیت برای تیم ملی دارم. امیدوارم در بازی بعدی بهتر بازی کنیم.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋