دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اتفاقات و تصاویری که هرگز تکرار نشد(عکس)

برگی از تاریخ؛ بی‌سابقه ترین دربی تاریخ؛ اتفاقات و تصاویری که هرگز تکرار نشد(عکس)؛ ورزشگاه آزادی روزی را تجربه کرد که دیگر تکرار نشد،روزی که جای جای ورزشگاه مملو از جمعیت بود و شرایط برای آغاز مسابقه سخت.

به گزارش "ورزش "، رقابت های باشگاه های تهران در سال 62 میزبان یکی از ماندگارترین رقابت های تاریخ باشگاهی در ایران و حتی جهان بود. نبردی که با تاخیر آغاز شد و برگزاری آن به دلیل وقفه های میان بازی بیش از دو ساعت طول کشید. برای ایجاد شرایط مسابقه و پاسداری از جان بازیکنان چندین بار قطع شد و درنهایت با برتری یک بر صفر استقلال برابر پرسپولیس به پایان رسید.


یک هفته قبل از این دیدار استقلال با هفت گل دارایی را از پیش رو برداشته بود و پرسپولیس برابر وحدت با نتیجه دو بریک مغلوب شده بود. هفته قبل از آن قرمزها در زمین مسابقه و در دیداری جنجالی با نتیجه پنج بر دو شاهین را شکست داده بودند و استقلال مغلوب همای تهران شده بود. نتایج دو تیم و کری های زیاد مردم باعث شد تا ورزشگاه بزرگ آزادی در روزگاری که 70 درصد آن سکوهای سیمانی بود در عین ناباوری  شرمنده مردم شود.


در آن روزها که از پخش مستقیم از تلویزیون و حتی رادیو  و یا پخش با تاخیر بازی ها خبری نبوددر سال 62و روز 15مهرماه 120 هزار تماشاگر به ورزشگاه آمده بودند ، نورافکن های ورزشگاه و دیوار دورچین طبقه دوم و محل مشعل و ساعت ورزشگاه مملو از جمعیت بود. هجوم تماشاگرها باعث شده بود تا آنها پیست تارتان دور زمین را هم محل استقرار خود قرار دهند . علیرغم تذکر متعدد مسئولین کسی محل ورزشگاه را ترک نمی کرد. درخواست بزرگان دو تیم هم نتیجه نداد تا بالاخره بعد از یک ساعت تاخیر سوت آغاز بازی توسط حمید خوشخوان زده شود.  بازی در حضور تماشاگران دو تیم در پیست تارتان آغاز شد!

اتفاقات و تصاویری که هرگز تکرار نشد(عکس)


هوا رو به تاریکی می رفت و مسئولین از مردم خواستند تا از نورافکن های ورزشگاه فاصله بگیرند، کسی به درخواستها  گوش نمی داد و بازی قطع شده بود. چاره کار قطعی برق بود تا کابل های فشار قوی جان کسی را به خطر نیاندازد. تصمیمی خطرناک که  باعث شد تا ورزشگاه که با حضور هواداران دو تیم تبدیل به دیگ جوشان شده  بود در تاریکی مطلق فرو برود.


دقایقی سپری شد تا نیروهای امنیتی توانستند مردم را از نورافکن ها به پایین هدایت کنند و جریان بازی دوباره از سرگرفته شود. با ادامه بازی استقلال موفق شد روی حرکت نعلچگر در دروازه شمالی ورزشگاه و سانتر او و  ضربه سر پرویز مظلومی که در دقیقه 58 بازی زده شد، پرسپولیس را با یک گل شکست دهد.

اتفاقات و تصاویری که هرگز تکرار نشد(عکس)


جالب است بدانید قبل از آن روزها و در رقابت های آسیایی دهلی نو سال 82 مطبوعات هندوستان  به بهروز سلطانی دروازه بان پرسپولیس با توجه به درخشش برابر کره جنوبی که با پیروزی یک بر صفر ایران با گل درخشان همراه شده بود لقب عقاب آسیا داده بودند. لقبی که بعد از شکست پرسپولیس برابر استقلال به شدت مورد انتقاد پروین قرار گرفت . هرچند تصاویر تلویزیونی آن گل نشان می دهد سلطانی در گل خورده پرسپولیس به اندازه مدافعان این تیم مقصر نبود و این مدافعان پرسپولیس بودند که نمی بایست اجازه سرزنی به مهاجم گلزن آن سالهای استقلال می دادند.

اتفاقات و تصاویری که هرگز تکرار نشد(عکس)


*برگزاری بازی در آن شرایط به شدت مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفت ولی بعدها حمید خوشخوان داور مسابقه گفت به جهت حفظ جان مردم چاره ای جز زدن سوت مسابقه نداشته است.


*بعد از این بازی و شرایط سخت برگزاری آن و اتفاقات سال 63 در دیدار پرسپولیس و پاس در ورزشگاه شهید شیرودی ،مسولین ورزش تصمیم گرفتند رقابتهای باشگاهی تهران در دو گروه برگزار شود تا حتی المقدور از تقابل دوتیم جلوگیری کنند.


*علیرغم همه این تصمیمات دیدار نیمه نهایی دو تیم در سال 65 بعد از سه سال و با حضور تنها 65 هزار تماشاگر و پیش فروش محدود بلیط ها و پخش با تاخیر  بازی انجام شد.


*این آخرین داربی بود که  ناصر حجازی در آن طعم پیروزی را چشید و علی پروین بعد از این داربی در داربی های دیگر خود رانیمکت نشین کرد.


*شاید باور پذیر نباشد ،ولی عضو جدید هیئت مدیره استقلال پرویز مظلومی علیرغم حضور مهاجمان بزرگ در تاریخ این باشگاه ،مهمترین گل آبی ها را در پرحاشیه ترین بازی دو تیم به ثمر رسانده است.


*سیو تماشایی ناصر حجازی در این دیدار روی شوت تماشایی پروین یکی از صحنه های ناب این دوبازبکن ماندگار دو تیم است که موجب شد این بازی با تساوی به پایان نرسد.


*اینکه تماشاگران تا کنار خط باشند و بازی را بدون هیچ اتفاقی تماشا کنند ،نشان می دهد در آن سالها متن فوتبال به حاشیه های آن می چربید.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋