دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

لالیگا 22 2021؛ از مدعیان قهرمانی تا جاه طلب ها

جذابیت‌های یک فصل تاریخی؛ لالیگا 22-2021؛ از مدعیان قهرمانی تا جاه طلب‌ها؛ لالیگای 22-2021 از بسیاری جهات می تواند جالب توجه باشد. چندین تیم مدعی قهرمانی هستند و تیم های دیگر نیز قصد به چالش کشیدن مدعیان را دارند.

لالیگا 22 2021؛ از مدعیان قهرمانی تا جاه طلب‌ها

به گزارش ورزش، به نظر می رسد فصل 2021-22 لالیگا سانتاندر یکی از جذاب ترین، غیرقابل پیش بینی ترین و فراموش نشدنی ترین فصل ها در سالیان اخیر باشد. با انبوهی از داستان ها و اتفاقات جذابی که در راهند.

بارسلونا در آغاز دوران پس از لیونل مسی چگونه خواهد بود؟ آیا اتلتیکو می تواند عنوان قهرمانی لالیگا را که چند ماه پیش به آن شکل شگفت انگیز کسب کرده بود را حفظ کند؟ آیا گل های کریم بنزما ، نبوغ و خلاقیت لوکا مودریچ و تزریق استعداد و تجربه داوید آلابا می توانند رئال مادرید را در صدر قرار دهند؟

آیا تیم هایی مانند سویا ، رئال سوسیداد و ویارئال می توانند قدم بعدی را بردارند و قهرمانی را به چالش بکشند؟

لالیگا 22 2021؛ از مدعیان قهرمانی تا جاه طلب‌ها

لالیگا سانتاندر لیگ است که هر سال سطح آن بالاتر می رود. فصل گذشته بار دیگر جذاب ترین رقابت قهرمانی را در میان 5 لیگ معتبر اروپا داشت و همه نگاه ها به تکرار همان سناریو در فصل جاری است، به خصوص که باشگاه های اسپانیایی همچنان از توزیع برابرتر درآمدهای حق پخش و تقویت زیرساخت ها سود می برند.

لالیگا 22 2021؛ از مدعیان قهرمانی تا جاه طلب‌ها

اتلتیکو


اتلتیکوی دیه گو سیمئونه پس از یازدهمین قهرمانی خود در لالیگا سانتاندر در فصل گذشته، به دنبال تکرار قهرمانی است. با داشتن گلزنی چون لوئیس سوارز، موتورهای میان زمین یعنی کوکه و مارکوس یورنته و غول های دفاعی یان اوبلاک-گلر برتر فصل گذشته لالیگا سانتاندر-استفان ساویچ و خوزه ماریا خیمنز، تیم پایتخت نشین دلایلی منطقی برای خوش بینی دارد و برای قهرمانی دوباره آماده است.

 اضافه شدن رودریگو دی پائول، هافبک ملی پوش آرژانتینی، ماتئوس کونیا پدیده برزیل در المپیک و با بازگشت آنتوان گریزمان، اسطوره باشگاه به اتلتیکو قدرتی مضاعف برای تکرار قهرمانی بخشیده اند.

لالیگا 22 2021؛ از مدعیان قهرمانی تا جاه طلب‌ها

رئال

نایب قهرمان فصل گذشته یعنی رئال مادرید، یک رقیب سرسخت خواهد بود. اکنون تحت مربیگری کارلو آنچلوتی که در تابستان جانشین زین الدین زیدان شده، لوس بلانکوس تمام تلاش خود را می کنند تا با ترکیبی از تجربه و جوانی، عنوان قهرمانی خود را در سال 2020 تکرار کنند. با داوید آلابا ستاره ملی پوش اتریشی که هنوز به 30 سالگی نرسیده، تقریباً 30 عنوان قهرمانی در ویترین افتخاراتش دارد و بازیکنان برجسته قدیمی مانند لوکا مودریچ، تونی کروس و کریم بنزما و ستاره 18 ساله فرانسوی تازه به خمت گرفته شده یعنی ادواردو کاماوینگا و جوانانی چون وینیسینوس، رودریگو و فده والورده که حالا باتجربه تر شده اند، رئال خوشبین به فصل جاری است.

لالیگا 22 2021؛ از مدعیان قهرمانی تا جاه طلب‌ها

بارسلونا

بسیاری از کارشناسان این فصل را یک فصل انتقالی برای باشگاه بارسلونا می دانند؛ باشگاهی که فصل را در موقعیتی ناآشنا و بدون لئو مسی آغاز کرده است.

با ستاره های جوانی مانند فرانکی دی یونگ و پدری و خریدهایی چون ممفیس دیپای، سرخیو آگوئرو، اریک گارسیا و .... بارسا می تواند یک فصل خوب را سپری کند.

لالیگا 22 2021؛ از مدعیان قهرمانی تا جاه طلب‌ها

سویا

البته ممکن است بیشتر توجه رسانه ها به "سه بزرگ" سنتی باشد، اما تعدادی از باشگاه ها به دنبال امتحان کردن شانس خود هستند و شاید امسال سال آنها باشد.

سویا قهرمان لیگ اروپا در سال 2020 که در لیگ قهرمانان فصل گذشته نیز حضور موفقی داشت، تنها چهار بازی قبل از پایان فصل بود که شانس فتح لالیگا را از دست داد.  سویا رکورد کسب امتیاز تاریخ خود در لالیگا را هم شکست(77). با اضافه شدن خریدهای کلیدی از جمله اریک لاملا بازیکن ملی پوش آرژانتینی و رافا میر ستاره جوان اسپانیا می توانید روی سویا هم برای قهرمانی حساب کنید.

لالیگا 22 2021؛ از مدعیان قهرمانی تا جاه طلب‌ها

سایر مدعیان

ویارئال قهرمان فعلی لیگ اروپا  با داشتن جرارد مورنو شماره 9 تیم ملی اسپانیا و مدافع میانی پائو تورس، دو بازیکنی که بسیاری از باشگاه های سطح بالا اروپا به دنبال شان بودند و همچنین مربی با کیفلیت و ثابت شده ای چون اونای امری که در حال حاضر مربی با بیشترین قهرمانی در لیگ اروپاست(4) یکی از شانس ها خواهد بود.

با میکل اویارزابال، الکساندر ایساک و داوید سیلوا رئال سوسیداد قهرمان کوپا دل ری 2020 نیز همچنان قالب مدعی خود را حفظ کرده است. این تیم ها با حفظ شالکبه اصلی خود، مطمئن هستند که می توانند شگفتی ساز باشند و به جمع مدعیان برسند.

رئال بتیس را هم فراموش نکنید. یکی از قوی ترین تیم های نیم فصل دوم  فصل قبل که در نهایت ششم شد و به لیگ اروپا رسید، امسال به دنبال ورود ویلیان ژوزه و هکتور بیرین و مربیگری مانوئل پیگرینی به دنبال رسیدن به رده های بالاتر است.

لالیگا 22 2021؛ از مدعیان قهرمانی تا جاه طلب‌ها

برخی دیگر از تیم های قدیمی اسپانیا نیز به دنبال بهبود عملکرد فصل گذشته هستند. باشگاه های اتلتیک بیلبائو، والنسیا و سلتا که همگی در فصول اخیر فوتبال اروپایی بازی کرده اند، استعداد و پتانسیل بالاتری نسبت به فصل گذشته دارند.

سپس سه تیم تازه صعود کرده اسپانیول، مایورکا و رایو والکانو می رسیم.  باشگاه هایی که به حضور در لالیگا عادت دارند و پس از سقوط، خیلی زود بازگشتند.

این تنوع و نزدیکی در سطح رقابت به لطف قوانین کنترل اقتصادی لالیگا و فروش متمرکز حقوق تلویزیون در لالیگا و توزیع متعادل تر این پول امکان پذیر شده است.

لالیگا 22 2021؛ از مدعیان قهرمانی تا جاه طلب‌ها


فصل جدید لالیگا سانتاندر به یک دلیل اصلی دیگر نیز فراموش نشدنی خواهد بود: بازگشت هواداران به ورزشگاه های سراسر اسپانیا.

فوتبال فصل گذشته با وجود همه گیری کووید19 دنبال شد، اما هواداران باید یک فصل دیگر صبر می کردند تا بتوانند به جایگاه اصلی خود روی سکوها بازگردند.

بسیاری به استادیوم هایی با ظاهر جدید باز می گردند. هواداران اوساسونا مجبور بودند یک سال کامل منتظر بمانند تا ورزشگاه جدید ال سادار با ظاهر جدید و متفاوت را نظاره کنند. همانطور که هواداران لوانته باید صبورانه منتظر بمانند تا بازسازی ورزشگاه سیتات والنسیا به انجام برسد و مسقف شود.

محتوای اختصاصی ورزش با همکاری رسمی لالیگا 
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋