دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مرگ بازیکن سابق PSG پس از 39 سال کما

مرگ بازیکن سابق PSG پس از 39 سال کما

در نتیجه یک قصور پزشکی؛ مرگ بازیکن سابق PSG پس از 39 سال کما؛ ژان پیر آدامز بازیکن فرانسوی در سن 73 سالگی پس از 39 سال حضور در کما درگذشت.

به گزارش ورزش، مدافع میانی اسبق نیس و پی اس جی در سال 1982 پس از مصدومیت از ناحیه لیگامنت تحت عمل جراحی قرار گرفت اما یک اشتباه پزشکی و تزریق دوز اشتباه بیهوشی باعث شد تا اکسیژن به مغز او نرسد و به کما برود. بعد از آن عمل، این مدافع فرانسوی سال ها در کما قرار داشت.

در حقیقت ژان پیر آدامز تقریبا نصف عمرش را در کما گذراند که در این مدت همسر وفادارش برنادت از او حمایت کرد. 

مرگ بازیکن سابق PSG پس از 39 سال کما

پزشک جراح و متخصص بیهوشی عمل جراحی ژان پیر آدامز، در اواسط دهه 90 میلادی به یک ماه تعلیق از کار و 750 یورو جریمه محکوم شدند.

باشگاه پی اس جی در بیانیه ای پس از فوت آدامز نوشت:« پی اس جی روز دوشنبه یکی از ستارگان سابق و درخشانش را از دست داد، مدافع سابق تیم ملی فرانسه ، ژان پیر آدامز که بین سالهای 1977 تا 1979 پیراهن پی اس جی را پوشید.»

مرگ بازیکن سابق PSG پس از 39 سال کما

آدامز در سال 1948در داکار پایتخت سنگال متولد شد و پس از مهاجرت خانواده‌اش به فرانسه، تابعیت این کشور را بر عهده گرفت. او فوتبال حرفه‌ای خودش را از باشگاه نیمس آغاز کرد و پس از آن راهی تیم‌های نیس و پاری‌سن‌ژرمن شد. پس از افول دوران فوتبالی، ژان پیر آدام که 34 ساله بود، تصمیم گرفت تا مربی تیم جوانان شود. از این رو در ماه مارس سال 1982 راهی شهر دیژون شد. او در این سفر سه روزه به تاندون پایش آسیب رساند. مصدومیتی جزئی که البته تمام زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار داد.

ژان پیر آدامز پس از آن مصدومیت به بیمارستان ادوارد هریوتِ لیون شد و قرار بود پس از آن به خانه بازگردد. عمل جراحی هنگام اعتصاب کارکنان و توسط افراد بی‌تجربه انجام شد. در جریان عمل، به ژان پیر به دلیل نرسیدن اکسیژن کافی حمله قلبی دست داد. ژان پیر حدود 15ماه در بیمارستان بستری بود. سپس مسئولان به برنادت، همسرش، گفتند که بهترین جا برای او خانه سالمندان است تا از او به بهترین شکل ممکن پرستاری شود برنادت اما نپذیرفت. او تمایل داشت تا خودش در خانه از شوهرش پرستاری کند. برنادت از ساعت هفت صبح تا هشت شب از ژان مراقبت می‌کند. دادگاه حکم را به نفع ژان صادر کرد و از این طریق مبلغی نصیب آنها شد اما کافی نبود. اگر حمایت فوتبالی‌ها نبود، به احتمال زیاد آنها ورشکسته می‌شدند.

مرگ بازیکن سابق PSG پس از 39 سال کما

در طول این چهار دهه، روزی نبود که برنادت همسر ژان پیِر، از مراقبت‌های روزانه شوهرش شانه خالی کند. برنادت در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفته بود: «هیچکس تاکنون ژان پیر آدامز را فراموش نکرده. فرقی ندارد تولد او باشد، کریسمس باشد یا روز پدر، کادوی ژان پیر همیشه محفوظ بوده است.»

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋