دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بازی در چمن مصنوعی ممنوع نیست

دیدار استقلال تاجیکستان و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در استادیومی برگزار می شود که چمنش مصنوعی است.

بازی در چمن مصنوعی ممنوع نیست

به گزارش ورزش، از آنجایی که سازمان لیگ در فصل جدید بازی در چمن مصنوعی را برای تیم های لیگ برتر ممنوع کرده است این سوال برای اهالی فوتبال پیش آمده که چطور در لیگ برتر بازی در چمن مصنوعی ممنوع است اما در لیگ قهرمانان آسیا نه؟ 

واقعیت این است که نه کنفدراسیون فوتبال آسیا و نه فیفا بازی در چمن مصنوعی را ممنوع نکرده اند. در روسیه به دلیل آب و هوای سرد  خیلی از بازی ها در چمن مصنوعی و حتی در استادیوم های سرپوشیده برگزار می شود اما واقعیت این است که در خیلی از کشورهای اروپایی و شاید هم تاجیکستان چمن های مصنوعی که مورد بهره برداری قرار می گیرد با چمن های مصنوعی در ایران متفاوت است. در اروپا در زمینی که چمنش منصوعی است به هیچ وجه از گرانول استفاده نمی کنند چرا که ثابت شده این مواد پلاستیکی سرطان زا هستند. از سویی زیر سازی های چمن مصنوعی در اروپا متفاوت با  ایران هست و هم چنین کیفیت چمنی که مورد بهره برداری قرار می گیرد، بطوریکه تشخیص چمن مصنوعی از طبیعی سخت است. 

در لیگ برتر تیم های نساجی و مس رفسنجان از چمن مصنوعی استفاده می کردند که باید در فصل جدید در استادیوم هایی به میدان بروند که چمنشان طبیعی است.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋