دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

امیری:هشتاد و دو میلیون نفر با ما می دوند

امیری:هشتاد و دو میلیون نفر با ما می‌دوند

کسی خط خورد ناراحت نشود تلاش کند؛ امیری:هشتاد و دو میلیون نفر با ما می‌دوند؛ وحید امیری یکی از خوب‌های تیم ملی ایران می‌گوید بازیکنان قبل از بحث فنی باید از نظر شخصیتی خود را به سطح تیم ملی برسانند.

به گزارش ورزش، وحید امیری که پای ثابت تمام اردوهای چند سال اخیر تیم ملی ایران است در خصوص بازی‌های پیش روی ایران و شور و حال خاص مردم پس از پیروزی در چهار بازی متوالی می‌گوید.

*بازی‌های این مرحله خیلی سخت تر است


واقعا مرحله قبل تیم ملی ایران در یک شرایط خیلی خاص وارد آن چهار مسابقه شد ولی با دعای خیر مردم، تلاش بازیکنان و کادر فنی و کادر مدیریتی که در راس کار بودند توانستیم یک اتفاق خوبی را رقم بزنند و به دور بعد صعود کنیم. اما چیزی که مسلم است ما می‌دانیم که بازی‌های این مرحله به مراتب سخت تر و نیاز به یک انسجام و تمرینات بیشتری دارد. حالا تمرینات با نفرات جدید و تیم جدید شروع شده که چند روزی طول می‌کشد. شرایط تا الان خیلی خوب بوده و هرکسی که لباس تیم ملی را می‌پوشد به نوعی هم افتخار می‌کند و هم خودش را سریع با این شرایط وفق می‌دهد. امیدوارم این شرایط در نهایت منجر به این شود که اردوی خیلی خوبی داشته باشیم و در راستای موفقیت تیم ملی همه با هم گام برداریم.

*باید می‌گفتیم تیم ایران هنوز زنده است


واقعا شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که ما هر چهارتا بازی را با برد پشت سر بگذاریم. در خوشبینانه ترین حالت می‌توانستیم با سه برد و یک تساوی از گروه صعود کنیم ولی هر چهار بازی را بردیم. کادر فنی و کادر مدیریتی و فدراسیون شبانه روز خیلی تلاش کردند. بازیکنان که در راس همه واقعا از خود گذشتگی کردند. به خصوص بازی آخر که با عراق بود ما می‌دیدیم که بچه‌ها با تمام وجود تلاش می‌کردند که بتوانند از نام ایران دفاع کنند. اتفاقاتی در دور رفت افتاده بود به نوعی باید در چهار بازی آخر می‌گفتیم درست است که تیم ملی ایران این شرایط برایش رقم خورده است اما تیم ملی ایران هنوز زنده است و تیم اول آسیا است که خداراشکر با درایت و تلاش بچه‌ها این اتفاق افتاد و ایران علی رغم اینکه یک سری نامهربانی‌ها در حقش شد اما توانست به عنوان تیم اول و صدر نشین صعود کند.

*اگر نتیجه نگیریم چهارسال فوتبالی هدر می‌رود


 در این شکی نیست نفراتی که در تیم ملی هستند در تیم‌های خودشان به بهترین شکل ممکن وظایفشان را انجام می‌دهند. بازیکنان اروپایی یا بازیکنان داخلی که داریم همه دارند تلاش می‌کنند و این را می‌دانستیم که از لحاظ فوتبالی از تیم‌هایی که روبه رو ما بودند خیلی بهتریم ولی در فوتبال همیشه اتفاقاتی می‌افتد مثل بازی‌های دور رفت که علی رغم اینکه تیم‌ما شایستگی داشت یک سری ایراداتی بود که باعث شد تیم نتیجه نگیرد ولی خداراشکر در این مرحله بچه‌ها به آن انسجام رسیده بودند و خودباوری را که داشتیم و نیاز بود که فدراسیون حمایت بیشتری بکند، کادر تلاش بیشتری بکند و همه این‌ها که دست به دست هم داد، باعث شد این اتفاق بیفتد و ما به خودمان ایمان داشتیم که می‌توانیم چهار بازی را با برد پشت سر بگذاریم.

در آن چهار بازی که در بحرین بودیم، رئیس فدارسیون آقای عزیزی خادم مشخص بود خیلی پی‌گیر هستند و خیلی تلاش شبانه روزی کردند. در کیش که بودیم آقای وزیر ورزش را آوردند، نمایندگان مجلس را آوردند و بالاخره ما چیزی که از فدارسیون می‌خواهیم این است که خودشان را جزئی از ما بدانند و خداراشکر در اردوی قبلی این اتفاق افتاد. آقای عزیزی خادم و شاید کادر مدیریتی همیشه با ما همگام بودند و در اردو لحظه به لحظه کنار ما بودند و در اردو واقعا اتفاقات مثبتی افتاد. همین که ما توانستیم میزبانی بازی با کشور سوریه را بگیریم و بازی که ما با سوریه داریم در گام نخست در کشورمان برگزار می‌شود و قراردادی که با هواپیمایی فکر می‌کنم زاگرس بسته شد این اتفاقات، اتقافات مثبتی بود و امیدوارم که تداوم داشته باشد. همینطور که در چند ماه گذشته بوده است چون واقعا شرایط این مرحله از بازی‌های مقدماتی جام جهانی به مراتب سخت تر و پیچیده تر است یعنی نیاز دارد که تمام اتفاقات مثبت برای تیم ملی بیفتد چون تیم ملی شرایطی دارد که اگر خدایی نکرده نتیجه نگیرد چهار سال فوتبالی ما هدر رفته‌ است.

*گرفتن میزبانی خیلی اهمیت داشت


الان همه چیز عالی نیست اما رو به سوی صعود است. اتفاقاتی که در فدراسیون و تیم ملی افتاده است، همه در مسیر پیشرفت بوده است و روز به روز بهتر می‌شود و ما این تلاش شبانه روزی را داریم می‌بینیم. کار خیلی بزرگی که فدراسیون کرد، خیلی راحت می‌شد اتفاقی بیفتد که این میزبانی را از ما بگیرند اما این اتفاقی که افتاد مخصوصا در بازی اول که خیلی بازی حساسی است و اگر با پیروزی بتوانیم پشت سر بگذاریم می‌توانیم گامی بزرگ برای صعود برداریم، این اتفاق افتاد و به نظرم اتفاق بزرگی بود که در فوتبال افتاد و جادارد که از ریاست فدراسیون تشکر کنم.


تیم‌هایی که به دور بعد صعود می‌کنند، یعنی از مقدماتی اول صعود کردند و به این مرحله رسیدند تیم‌های خیلی خوبی هستند. نمی‌شود گفت که تیم‌های دست و پا بسته‌ای‌اند و یا تیم‌هایی هستند که راحت بازی می‌کنند کما اینکه در دوره‌های گذشته اگر برگردیم و نگاه کنیم تیم ملی لبنان توانست تیم ملی ایران را شکست دهد یا در 2014 که واقعا شرایط برای تیم ملی ما سخت شد و باید همه تیم‌ها را می‌بردیم.

*خیلی‌ها فکر کردند به جام جهانی صعود کردیم


تیم‌هایی که در این مرحله هستند ساده نیستند و نمی‌شود از قبل روی سه امتیازش حساب کرد. عراق و سوریه که جلوی ایران هرچه در توان دارند می‌گذارند. این تیم‌ها دست و پا بسته نیستند و لبنان و امارات هم تمام امکانات سخت افزاری خود را بیشتر می‌کنند تا بتوانند با کشورهای بزرگ دنیا رقابت کنند. نیاز است که با تمام قوا برویم. در اینکه تیم ما قدرتمند است شکی نیست ولی آن انسجام و همدلی و تلاشی که در زمین می‌شود برای موفقیت شرط است. سری قبل که چهار بازی را بردیم انگار یک شور و شوق جدیدی در جامعه به راه افتاده بود و خیلی ها آنقدر خوشحال بودند فکر می‌کردند ما به جام جهانی صعود کردیم. واقعا هرچه سرمایه گذاری در فوتبال شود آثار مثبتی دارد و خیلی ها الگو برداری می‌کنند و باعث می‌شود درصد جوان‌هایی که به ورزش علاقه پیدامی‌کنند بیشتر شود.

*اگر کسی خط خورد نباید ناراحت شود


تمام بازیکنانی که لباس مقدس تیم‌ملی را می‌پوشند در هرلحظه از زندگی‌شان می‌توانند معلم باشند که از او الگو برداری می‌شود. این قطعا مسئولیت مارا سخت می‌کند ولی امیدوارم بتوانیم الگوهای خوبی برای جامعه باشیم. بازیکنانی که به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود نشان از کیفیت بالا و شخصیت بزرگ آنهاست. بازیکنانی که در تیم ملی هستند اول از همه باید از لحاظ شخصیتی خود را به تیم ملی برسانند.

به نظر من این اتفاق قبل از بحث فنی مهم است و نشان دادند که واقعا روح بزرگی دارند و در تمرینات مشخص است. هرکس در شروع کارش در تیم ملی بالا و پایین هایی دارد و شاید در یک اردو دعوت نشود ولی این‌ها دلیلی بر ناراحتی نیست و نباید از تلاش دست بردارد. بازیکنانی که الان هستند در رده های ملی بازی کردند و ما تا جای ممکن با آن‌ها صحبت می‌کنیم. در واقع تیم ملی خانه تمام بازیکنان ایرانی است و این منحصر به چند شخص نیست. هرکس مدتی این لباس را می‌پوشد و مهم این است در این مدت با عشق برای این پیراهن بجنگد و این جایگاهی که دارد رفیع تر شود. من این را در چهره تک تک بازیکنان می‌بینم.

*82میلیون با ما می‌دوند


 جا دارد از مردم بابت تمام انرژی مثبت و دلگرمی که به ما می‌دهند تشکر کنم. این نیست که ما وقتی این لباس را می‌پوشیم فقط 22 نفر هستیم بلکه ما احساس می‌کنیم 82میلیون نفر گام به گام با ما و در راستای هدف تیم ملی گام برمی‌دارند و ما آن انرژی مثبت را می‌گیریم و امیدوارم به عنوان نماینده آن‌ها نتایج مثبت و خوبی بگیریم و انشاالله با صعود به جام جهانی موجب خوشحالی مردم و فوتبال دوستان شویم. جا دارد از تمام بازیکنان کادر فنی و فدراسیون تشکر کنم و امیدوارم همگی دست یه دست هم برای خوشحالی مردم تلاش کنیم. من خوشبینم ولی شروع کار ما مهم است چرا که نشان دادیم هر موقع شروع خوبی داشتیم می‌توانیم با قدرت بازی های بعدی را پشت سر بگذاریم. امیدوارم در این دو بازی بتوانیم نتایج دلخواه‌مان را بگیریم.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋