دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

فراز و فرودهای فرزاد حسین خانی در کرمان

یکی مثل نویدکیا برای مس؛ فراز و فرودهای فرزاد حسین خانی در کرمان؛ انتخاب فرزاد حسین‌خانی به عنوان سرمربی مس بهانه‌ای برای مرور فراز و فرود‌های این چهره با تیم محبوبش شد.

فراز و فرودهای فرزاد حسین خانی در کرمان

به گزارش ورزش، کمتر بازیکنی در دنیای فوتبال پیدا می‌شود که در تمام عمر بازیکن بودنش تنها لباس یک تیم را بر تن کند. اما فرزاد حسین‌خانی جزو آن دسته اندک وفادارهای دنیای فوتبال محسوب می‌شود که تمام روزهای فوتبالی‌اش به مس کرمان گره خورد و انتخاب او به عنوان سرمربی این تیم بهانه‌ای برای مرور دوران پر فرار و نشیب حضور او در فوتبال است.

1381
اولین روزهای سال 1381 بود و هفته پایانی رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور.مس برای بقا در رقابت ها با هدایت محمود یاوری فقید فقط پیروزی برابر برق تهران می خواست و درحالی که نتیجه در کرمان صفر صفر باقی مانده بود و با پیروزی نیروی زمینی در بازی همزمان در تهران، نتایج حکم به سقوط مس کرمان به لیگ دو می داد، یک پنالتی برای مس کرمان در دقیقه 85 در ورزشگاه سلیمی کیا اعلام شد که هیچکس جرات زدن آن را پیدا نمی کرد. پسر 18 ساله جسوری که به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفته بود می دانست برای بزرگ شدن باید کارهای بزرگ را در همین سن و سال انجام دهد. فرزاد حسین خانی که از سهمیه جوانان، پیراهن بزگسالان مس را در آن فصل می پوشید این پنالتی را گل کرد تا این نام یعنی فرزاد حسین خانی قصه طولانی و مشترک خود را با مس با این گل سرنوشت ساز آغاز کند.


1384
خیلی ها برای شکستن دوری طولانی مدت فوتبال کرمان از سطح اول فوتبال ایران تلاش کرده بودند اما این طلسم در سال 1384 و با بازی های مس در ورزشگاه کیانی شکست. همه کسانی که در آن فصل در مس کرمان بازی می کردند جزو یک نسل طلایی از تاریخ باشگاه شدند و چهره فرزاد حسین خانی نیز در میان آن ها کاملا به چشم می آمد.


1387
عباس محمدی کاپیتان مس کرمان سال قبل یعنی در فصل 86 از مس کرمان جدا شده بود و به سپاهان رفته بود. علل الحساب بازوبند کاپیتانی مس در لیگ برتر می بایست بر بازوی حسین خانی برود اما اختلافات او و فرهاد کاظمی سبب شده بود که حسین خانی از ترکیب مس دور بماند اما در سال 87 حسین خانی با بازوبند به ترکیب مس کرمان بازگشت و در همان هفته های اول لیگ برتر آن فصل با زدن گل به استقلال تهران در کرمان و پیروزی مس با همان گل نشان داد کاپیتانی خوش به قواره او نشسته است.

فراز و فرودهای فرزاد حسین خانی در کرمان


1388
یک نسل طلایی دیگر برای مس کرمان زمانی رقم خورد که این تیم در لیگ برتر فصل 88 موفق شد با قرار گرفتن در رده سوم به جام باشگاه های آسیا صعود کند و در این نسل طلایی کاپیتان حسین خانی در راس همه نفرات به زمین می آمد.


1389
تصویر ابتدای بازی فرزاد حسین خانی در کنار محمد الدعایه در بازی تاریخی مس و الهلال در کرمان به عنوان کاپیتانان دو تیم یکی از قاب های ماندگار حضور مس در باشگاه های آسیا بود که با درخشش مس در این رقابت ها سبب شد که یکی از بهترین خاطرات نوستالوژی برای هواداران این تیم باشد.


1392
در حالی که یکی از ماندگارترین تصاویر برای مس کرمان و فرزاد حسین خانی می توانست بالا بردن کاپ جام حذفی در کرمان برروی دستان کاپیتان حسین خانی باشد اما مس در فینال حذفی به تراکتور باخت و در ادامه سقوط مس به لیگ یک یکی از تلخ ترین نقاط مشترک مس و حسین خانی شد.


1393
سقوط مس به لیگ یک آنقدر تلخ و تکان دهنده بود که تبعات بسیار تلخی مثل اولین جدایی مس و فرزاد را داشته باشد. هرچند حسین خانی در اوج فوتبال خود در آن زمان قطعا پیشنهادات خوبی داشت اما ترجیح داد برای رفع اختلافات خود و تیم صبر پیشه کند و در نهایت در نیم فصل مسابقات یا یک مصاحبه زمینه بازگشت حسین خانی به تیم فراهم شد. در همان سال یکی از تلخ ترین اتفاقات ممکن برای حسین خانی با پیراهن مس کرمان رخ داد و آن شکستن گونه فرزاد در یکی از بازی ها بود که حتی خطر نابینایی کامل برای او به دنبال داشت. در حالی که خیلی ها فصل را برای حسین خانی تمام شده می دانستند اما او با چهره ای پوشیده بر ماسک مخصوص بازهم برای مس به میدان رفت تا شمایل زورو بر چهره فرزاد در آن فصل دیدنی شود.


1395
بازهم یک اختلاف تلخ سبب شد که حسین خانی در نیم فصل آن سال از مس جدا شود اما این جدایی بازهم سبب نشد که رکورد پوشیدن پیراهن مس بر تن فرزاد شکسته شود و پیراهن تیم دیگری بر قامت او نرفت.

فراز و فرودهای فرزاد حسین خانی در کرمان


1396
در پنج هفته مانده به پایان رقابت های لیگ یک این سال بود که زمینه بازگشت حسین خانی به مس کرمان فراهم شد و قصه فرزاد و مس بازهم از سر گرفته شد. در همان سال از حسین خانی به عنوان نارنجی وفادار در باشگاه مس کرمان تقدیر شد.


1397
در روزهای زمستانی این سال تجربه ای جدید از همکاری مس و فرزاد پیش پای آن ها قرار گرفت.در حالی که فرزاد همچنان به عنوان بازیکن در ترکیب مس کرمان حضور داشت، مسئولیت فنی تیم نیز برای نزدیک به هشت بازی به او سپرده شد تا نقطه بسم الله مربیگری فرزاد بدین شکل نقش بخورد. در این سال آخرین بازی رسمی فرزاد با پیراهن مس کرمان در دیدار با بادران تهران رقم خورد و شماره هشت مس کرمان پس از قریب به 17 سال در این فصل برای آخرین بار در زمین بازی بر تن فرزاد رفت.


1398
در حالی که قرار بود فرزاد سرمربیگری فصل بعد مس کرمان در لیگ یک را برعهده داشته باشد، تغییرات مدیریتی سبب شد که این اتفاق رخ ندهد و فرصتی برای فرزاد حسین خانی فراهم شود تا این بار در خارج از زمین بالاترین مدارک مربیگری را در کلاس های ای اف سی پشت سر بگذراند.


1399
 این بار فرزاد حسین خانی در قامت سرمربیگری به طور رسمی هدایت تیم مس نوین در رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال کشور  را عهده دار شد تا فرزاد قصه ما در جایی جدید داستانش را با مس ادامه دهد و اتفاقا به یکی از جذاب ترین شکل های ممکن نیز قلم این قصه را روی کاغذ بیاورد. مس نوین با هدایت فرزاد حسین خانی بسیار خوب نتیجه گرفت و حسین خانی در اولین تجربه مربیگری خود، این تیم را تا هفته های پایانی در کورس صعود قرار داد تا نشان دهد مثل همان 18 سالگی که برای بازی، انجام کارهای بزرگ برای خود در سر داشت، در مربیگری نیز اهداف بزرگ را با تلاشش در ذهن دارد.


1400
در آخرین سال قرن اولین مربیگری مس کرمان بر عهده فرزاد حسین خانی گذاشته شده است تا قصه فرزاد و مس کرمان یک نقطه عطف بزرگ دیگر در دل خود داشته باشد. صعود به لیگ برتر با هدایت حسین خانی‌ می‌تواند زیباترین بخش داستان ادامه دار فرزاد و مس باشد.

سعید قرایی

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋