دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

پنج های پرسپولیس از پیروانی تا ابراهیمی(گزارش)

پنج‌های پرسپولیس از پیروانی تا ابراهیمی(گزارش)

ابراهیمی لباس معارفه را در نیاورد؛ پنج‌های پرسپولیس از پیروانی تا ابراهیمی(گزارش)؛ عدد شماره 5 در این فصل بیش از همیشه برای پرسپولیسی‌ها مورد اهمیت است و آنها بازیکنان جدید خود را با این لباس معرفی می‌کنند.

به گزارش ورزش، پرسپولیس در این فصل در یک اتفاق تاریخی موفق شد پنجمین قهرمان پیاپی خود را در لیگ برتر به دست بیاورد. آنها در حالی با کسب پنج قهرمانی پیاپی به اصطلاح "گلات" کردند که پیش از خیز پرسپولیس برای پنج قهرمانی پی در پی، این واژه در فوتبال ایران مانوس نبود. 

سرخ‌ها به این بهانه این فصل تمام خرید‌های جدید خود را با شماره پنج رونمایی خواهند کرد. اولین بازیکنی که در تابستان امسال به اردوی سرخپوشان اضافه شد علیرضا ابراهیمی بود؛ او پس از معارفه نیز این پیراهن را عوض نکرد و در تمرینات با شماره 5 کار خود را آغاز کرد. این اتفاق بهانه‌ای شد تا مروری بر بازیکنانی که این پیراهن را پوشیده‌اند داشته باشیم.

*جاسمیان، سیم‌خارداری که 5 می‌پوشید
اولین کاپیتان تاریخ پرسپولیس زنده یاد حمید جاسمیان است که اردیبهشت امسال دار فانی را وداع گفت. او در نخستین سال تاسیس تیم فوتبال پرسپولیس با علی عبده و دکتر اکرامی به توافق رسید و به تیم پرسپولیس ملحق شد تا در نخستین بازی این تیم برابر دارایی که با پیروزی دو‌ هیچ سرخ‌ها به پایان رسید، بازوبند کاپیتانی را به بازو ببندد و با شماره 5 در زمین هنرنمایی کند. جاسمیان با پرسپولیس توانست سه جام‌قهرمانی‌ را کسب کند و یکی از اسطوره‌های تاریخ باشگاه پرسپولیس بود و در آن زمان با لقب سیم خاردار شناخته می‌شد.

پنج‌های پرسپولیس از پیروانی تا ابراهیمی(گزارش)

*نخستین یاغی با شماره پنج
جواد الله وردی یکی از بحث برانگیز ترین انتقال‌های تاریخ دو باشگاه را انجام داده است. او که در دربی معروف سال پنجاه و دو در تیم تاج حضور داشت؛ بعد از اینکه شکست 6 صفر را مقابل پرسپولیس تجربه کرد با اتهامات زیادی رو به رو شد که برای انتقام به سمت نیمه سرخ تهران رفت. یک انتقال 12 هزار تومانی در سال 52! او شش فصل متوالی در دفاع پرسپولیس بازی کرد و شماره 5 می‌پوشید.

*پنجعلی، معروف ترین پنج پرسپولیس
بیشترین کسی که پیراهن شماره 5 را پوشیده، محمد پنجعلی است. او سال‌های سال در دفاع پرسپولیس حضور داشت و یکی دیگر از کاپیتان‌هایی است که شماره 5 را بر تن کرده است. پنجعلی با بازی‌های درخشانش به این شماره وقار خاصی بخشید.

*افشین پیروانی، دیگر کاپیتان پنج پوش
پیروانی سرپرست کنونی پرسپولیس که چند سالی می‌شود در کادر فنی سرخ‌ها حضور دارد و در سال‌های افتخار آفرینی‌های متوالی در لیگ برتر روی نیمکت تیم محبوبش می‌نشیند؛ یکی از بهترین مدافعان دوران بازیگری‌اش بود و بارها با پرسپولیس افتخارات مختلفی را کسب کرده است. یک کاپیتان تمام عیار با شماره 5 همانند جاسمیان و پنجعلی.

پنج‌های پرسپولیس از پیروانی تا ابراهیمی(گزارش)

*پنج‌هایی که ماندگار نبودند
خلاف بازیکنان قبلی که سال‌ها در پرسپولیس با شماره پنج به میدان رفتند دو بازیکن هم هستند که تنها یک فصل در پرسپولیس این لباس را به تن کردند. پاس گل تماشایی برای مهرداد اولادی در دربی تهران، به یاد ماندنی ترین لحظه از روزهای حضور روبرت ساها در پرسپولیس بوده است. این مدافع چپ بلوند اهل جمهوری چک، فصل موفقی در پرسپولیس لیگ ششم داشت اما در این تیم ماندگار نشد. قاسم دهنوی نیز در حضور کوتاهش در پرسپولیس که به نایب قهرمانی لیگ انجامید شماره 5 را می‌پوشید و همانند ساها تنها یک فصل در قرمزپوشان بود.

*بشار جانشین به حق بزرگان پرسپولیس
خیلی از هواداران پرسپولیس بشار رسن را بهترین بازیکن خارجی این تیم می‌دانند. هافبک جوانی که همانند یک بازیکن پخته میدان داری می‌کرد و ارتباط عاطفی بسیار خوبی نیز با هواداران داشت. بازیکنی که دو گل فوق العاده و زیبا در دربی تهران نیز زد و در آسیا، لیگ و جام حذفی با پرسپولیس درخشید و با افتخارات زیاد این تیم را ترک کرد. این ستاره، شماره 5 را می‌پوشید و شاید نسل جدید تنها بازی‌ها درخشان او در ترکیب ثابت پرسپولیس با این پیراهن را به خاطر بیاورند. حال یک سال پس از کوچ او شماره پیراهنش به نماد جالبی برای هواداران تبدیل شده. صد البته که بشار نیز در به دست آمدن قهرمانی‌های متوالی سرخ‌ها نقش پر رنگی داشته است.

*علیرضا ابراهیمی آخرین شماره 5
این مدافع که پیش از این کاپیتان گل گهر بوده است پس از پرسپولیسی شدن این لباس را پوشید و این روزها با این شماره تمرین می‌کند. هواداران پرسپولیس امیدوارند این بازیکن بتواند جای کنعانی را به خوبی در قلب خط دفاع پر کند و همانند مدافعان پیشینی که این پیراهن را پوشیده‌اند، درخشان ظاهر شود.

*حسین بزرگی

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋