دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ماجرای تبرئه آکادمی کیا شلوغ نمی کنیم لگدمان نکنید

چه کار کردیم که به خانواده ما فحش دادید؟؛ ماجرای تبرئه آکادمی کیا - شلوغ نمی‌کنیم لگدمان نکنید؛ اینستاگرام را برای همیشه پاک کردم؛ هیچ‌وقت کاری نکردیم که خانواده‌مان دشنام بشنود اما حکم عجیب کمیته انضباطی باعث شد تا یک عده به مادر مرحوم من و مهدی توهین کنند.

ماجرای تبرئه آکادمی کیا شلوغ نمی‌کنیم لگدمان نکنید

به گزارش ورزش، کمیته استیناف با رد حکم کمیته انضباطی، تایید کرد که محمد رضا طاهر اسماعیل بازیکن تیم آکادمی کیا صغر سنی نداشته و می‌توانسته در رده سنی نوجوانان به میدان برود.بنابراین قهرمانی آکادمی کیا نیز به این تیم بازگشت.

حالا هادی مهدوی‌کیا که مسئولیت آکادمی و باشگاه کیا را برعهده دارد، از روزهای پس از صدور حکم کمیته انضباطی می‌گوید؛ از روزهای تلخی که با فحاشی به خانواده مهدوی‌کیا همراه بود.

برادر مهدی مهدوی‌کیا که در سالهای اخیر هدایت آکادمی را در دست گرفته، همچنین از ظهور نسل بزرگسال پرورش یافته در اف سی کیا می‌گوید و توضیح می‌دهد که این باشگاه چه برنامه‌ای برای آینده دارد؛ آینده ای با حضور این بازیکنان در لیگ‌های معتبر و تیم بزرگسالان کیا در لیگ برتر خلیج فارس.

این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

*همه تیم‌ها حق دارند شکایت کنند
این حکم محکومیت برای ما خیلی واضح بود و اتفاقاتی که فوتبال پایه می‌افتد و شاید سالیه چندین پرونده هر استانی داشته باشد به خاطر اینکه چهره و قیافه بازیکن‌ها باعث می‌شود تیم‌ها این شک و شبهه را داشته باشند که مشکلی وجود داشته باشد. خیلی هم طبیعی است و حق همه تیم‌هاست. در مورد پرونده بازیکن ما دو سال قبل هم این اتفاق افتاده بود. این بازیکن و در آن زمان در همان بررسی اولیه کمیته انضباطی برای تست استخوانی فرستاده شد که از طریق فدراسیون و در همان رای اولیه ایشان تبرئه شد و تست استخوانی نشان می‌داد او مشکلی ندارد. در پرونده دوم این اتفاق پیش آمد که تیم‌ها مجددا شکایت کردند و بدون اینکه ایشان تعیین سن استخوانی شوند و کامل همه مراجع قانونی استعلام بگیرند اقدام به دادن رای کردند و بازیکن ما را محروم کردند و تیم‌های شاکی در این پرونده برنده شدند. این حق طبیعی ما بود که از طریق استیناف اعتراض کنیم.

*اهل شلوغ کاری نیستیم
در آن زمان هم که این حکم را صادر کردند در همه خبرگزاری ها دیدید که ما شلوغ کاری نکردیم و سعی کردیم از طریق مراجع قانونی اقدام و از طریق استیناف شکایت کنیم و هر شخصیتی می‌تواند این کار را انجام دهد و ما از اول سعی کردیم راه قانونی را برویم و چون همه چیز برای ما واضح بود و خود آقا مهدی و من دنبال شلوغ کاری نیستیم که بخواهیم به شکل دیگر از حق‌مان دفاع کنیم. الان هم سعی ما بر این بود تمام مسائل قانونی که می‌تواند در این پرونده اتفاق بیفتد پیش بیاید و اگر حق با ما بود برنده می‌شدیم و اگر حق با ما نبود همانطور که آقا مهدی گفت حاضر بودیم از همه مردمی که بابت این موضوع ناراحت شدند که این اتفاق افتاده عذرخواهی کنیم. چون در واقع ما در باشگاه باید هرآنچه لازم است برای اینکه بازیکنان سالمی بگیریم و مدارک قانونی آن‌ها کامل باشد انجام دهیم.

*بدون مستندات قانونی محکوم شدیم
من همان اول صحبت هایم گفتم که بدون مستندات رای دادند و می‌توانستند صبور باشند و مثل همین حکمی که الان صادر شد و کمیته استیناف شش ماه طول کشید تا رای را صادر کند، کمیته انضباطی هم می‌توانست صبر کند و همه جوانب را بسنجد و تست استخوانی را بگیرند و کاملا قانون مند این حکم را بدهند و به نظرم عجله کردند و نمی‌خواستند قانون مند پیش روند و بدون مستندات قانونی رای صادر کردند.

ماجرای تبرئه آکادمی کیا شلوغ نمی‌کنیم لگدمان نکنید

*تعویق بازی‌ها خسته کننده شده است
فعلا متاسفانه لیگ دو بار به دلیل مسائل کرونایی به تعویق افتاده و وقتی شرایط حاد می‌شود چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. لیگ جدید قرار است از 29ام این ماه برگزار شود ولی هنوز اعلام نکردند که دوباره به تعویق افتاده یا خیر. بچه‌ها عشق به فوتبال دارند و تمرین می‌بینند و از لحاظ روحی و روانی خیلی تحت فشارند و شرایط مسابقه خیلی به آن‌ها کمک می‌کنند که توانمندی‌هایشان را نشان دهند ولی متاسفانه تعویق بازی‌ها خسته کننده شده و امیدواریم همه چیز خوب پیش رود. تیم ما رو به راه است و تعطیلات ما در فقط یک هفته در نیم فصل است و در انتهای فصل بیش از دوهفته تعطیلی نداریم و همیشه تمرین می‌کنیم چرا که بحث‌مان روی آموزش بچه‌هاست که بتوانیم خوب تمرین‌شان دهیم.

*با کرونا تورنمنت‌های خارجی لغو شدند
از زمانی که کرونا آمد تمام تورنمنت های خارجی کنسل شدند چرا که رسمیتی نداشتند و اجباری هم در آن نبود که حتما برگزار شود و تورنمنت‌هایی که قبلا شرکت می‌کردیم به علت مسائل کرونایی تعطیل هستند و شرایط طوری نشده که تورنمنت‌ها شروع شوند. معمولا همیشه در اردیبهشت و خرداد هستند.

باید امیدوار باشیم که در دنیا اتفاقات خوبی بیفتد تا در اردیبهشت و یا خرداد سال آینده ما بتوانیم مجددا بچه‌ها کسب تجربه را در اروپا داشته باشند.

*نسل اول کیا به بزرگسالان رسیده
الان بچه‌های بزرگسال‌ ما تقریبا 12 تا 16 نفرشان وارد هجده سال شدند و هم برای خانواده‌ها و خودشان چالشی است که ببینیم این چند سالی که در این شرایط بزرگ شدند و تجربیاتی که داشتند چطور می‌توانند استفاده کنند و چقدر می‌توانند خودشان را بالا بکشند. ما امیدواریم و به آن‌ها کمک می‌کنیم. همین که در شانزده هفده سالگی به بزرگسالان آوردیم تا بتوانند کسب تجربه کنند تا اگر خواستند در باشگاه‌های بزرگسالان ورود بکنند از نظر تجربی نزدیک باشند و تجربه داشته باشند تا بتوانند خودشان را بهتر نشان دهند. امیدوار هستیم که به همین شکل پیش برود.

ماجرای تبرئه آکادمی کیا شلوغ نمی‌کنیم لگدمان نکنید


*چند بازیکن از ما در خارج بازی می‌کنند
ما یک برنامه چندین ساله کوتاه مدت و برنامه بلند مدت داریم و یکی از موضوعاتی که وجود دارد ما بازیکنان را خیلی نگه نمی‌داریم مثلا پنج شش تا از بچه‌ها را به کشور‌های مختلف فرستادیم و از ما جدا شدند. طبیعتا مهره‌های اصلی باشگاه بودند که سال‌های سال روی آن کار کردیم، در تیم های مختلف بودند و برای آن‌ها برنامه ریزی شده بود که در سن نزدیک هجده سالگی بتوانند در کشور‌های دیگر بازی کنند؛ در کشور‌های اروپایی یا هرجایی که بتوانیم برای آن‌ها درست کنیم. در هر صورت کارمان کمی سخت می‌شود ولی برنامه ریزی داریم چون گروه اولمان خروجی زیاد داریم این یکی دوسال ‌کارمان سخت می‌شود اما امیدواریم در سال‌های آینده دو سه تا ورودی به تیم بزرگسالان از تیم‌های پایه داشته باشیم آن زمان بتوانیم نتایج بهتری بگیریم و در سطح اول باشیم.

*بازیکن کم سن از آسیا قرارداد چشمگیری ندارد
بحث ما درآمدزایی نیست. چون بازیکن هفده هجده ساله در دنیا رقم قرارداد آنچنانی نمی‌تواند داشته باشد آن هم تازه از آسیا. تمام تلاشمان این است آن ها که تا اینجای کار که کنار ما بودند بتوانند در آینده جایی باشند که خودشان را بیشتر بالا بکشند و هم از نظر سطح فوتبالی بالا بیایند و هم از نظر تطبیق خودشان با فوتبال روز دنیا این شرایط را داشته باشند. به خاطر قوانین فوتبالی در اروپا و دنیا  بازیکنان زیر هجده سال نمی‌توانند بروند پس ما باید منتظرباشیم و کار غیر قانونی نکنیم که ظرف هجده سالگی میتوانند قرار داد ببندند. این‌ها منع‌های قانونی بوده اما در هر صورت در این سن در دنیا مخصوصا بازیکنی که از آسیا می‌رود خیلی رقم‌های قراردادی وجود ندارد و بیشتر به نفع بازیکن است تا بتواند خودش را ارتقا بدهد و کار ما همین است. اگر بتوانند خودشان را بالا بکشند و یک تا دوسال در کشورهای شناخته شده خیلی خوب خودشان را نشان دهند. آن زمان خیلی شرایط تغییر می‌کند اما در ورودشان خیلی اتفاقی برای باشگاه کیا نمی افتد و ما هم فقط هدف‌مان این است که بچه‌ها بتوانند شرایط بهتری از نظر فوتبالی داشته باشند و مورد دیگری مورد نظرمان نیست.

*می‌خواستم پستی بگذارم و خالی شوم
هم من و هم آقا مهدی به دنبال دلخوری و این مسائل نیستیم اما در این موضاعات من خودم هفت سال است زندگی‌ام را برای این کار گذاشتم و خانواده‌ها و تیم‌هایی که با بازی می‌کنند می‌بینند که زحماتی کشیده شده که تیم به این شکل موفق بوده است و با این تهمت ها واقعا خستگی در تن ادم می ماند. من خیلی منتظر بودم این رای بیاید و خیلی روراست حرف ها را بگویم. من روزهایی در این چند ماهه خیلی فکر می‌کردم روزی که این رای بیاید یک پستی بگذارم و خودم را خالی کنم برای این همه فشاری که ما را قرار دادند ولی در نهایت زمانی که حکم آمد همین که حقانیت ما ثابت شد برای من کافی بود و اصلا برای من موضوعات دیگر مهم نبود و خیلی ارام شدم.

*از روز اول این رای به مادرم فحاشی کردند
فقط یک موضوع خیلی ناراحتم کرد در این داستان که خیلی برای من ناراحت کننده بود که به همین دلیل تمام شبکه‌های اجتماعی را بستم و واقعا همه همکاران و اطرافیانم می‌دانند که من دیگر نرفتم و دوست نداشتم آن را ببینم مثلا فحاشی های که به مادر من شده بود و مادر من فوت کرده است. او واقعا انسان بزرگی بود همه کسانی که می‌شناختند این را می دانند که چقدر انسان بزرگواری بوده است و در کل زندگی من و مهدی هیچ وقت کاری انجام ندادیم که کسی به مادرمان یا خانواده‌مان توهینی بکند و در این سال‌ها مشخص بود. آقا مهدی سال‌های سال در پرسپولیس بازی کرد هیچ وقت تماشاگران رقیب به او فحاشی نمی‌کردند و همیشه قابل احترام بود برای تماشاگران تیم حریف. یکی از چیز هایی که همیشه این را می‌دانستیم و برای ما حس خوبی بود که هیچ وقت به خانواده ما فحاشی نمی‌شد.

ماجرای تبرئه آکادمی کیا شلوغ نمی‌کنیم لگدمان نکنید

اما سر این موضوع خیلی جالب بود که در روز اول شروع کردند به هجمه سر این داستان و خیلی زیاد فحاشی‌های بدی به مادرم شد که احساس می‌کردم آیا فوتبال انقدر ارزش دارد؟ اصلا کسانی که این کار را می‌کنند اطلاع دارند از کار‌هایی که برای بچه‌های روستایی و بچه‌های شهر دورافتاده ایران می‌کنیم اطلاع دارند و می‌دانند ما چقدر سختی می‌کشیم؟  سرمایه زندگی و همه دارایی‌مان را برای یک سری بچه‌ روستایی می‌گذاریم و آیا اصلا خبر دارند که به ما چه می‌گذرد؟ ما این همه کمک کردیم و این همه بازیکن ملی پوش ساختیم و این همه کار اصولی انجام دادیم هیچ کسی به آن نپرداخت اما سر موضوع یک بازیکنی که اصلا بدون اصول رای درباره‌او صادر شده بود؛ انقدر خانواده‌ای که هیچ زمانی فحاشی به آن‌ها نشده بود و من و مهدی هیچ وقت کاری نکردیم که خانواده ما شرمنده ما باشند باید این اتفاق می افتاد فقط ناراحتی من در کل این داستان از این است، یک سری افرادی که هیچ چیز نمی‌دانند بیایند بدون اطلاع به هر کسی که می‌رسند فحاشی کنند.

*قرار نیست چون شلوغ نمی‌کنیم لگدمان کنند
بعد از صدور حکم با مهدی صحبت کردیم. ما همیشه تابع قانون هستیم اما همانطور که آقا مهدی گفتند از حق‌مان نمی‌گذریم یعنی قرار نیست اگر آدما‌هایی هستیم که اهل جنجال و مصاحبه و شلوغ کاری نیستیم، هر کس که می‌گذرد لگدی هم به ما بزند. اینچنین نیست و اگر حقی داریم و کسی بخواهد پا روی حق ما بگذارد و حق ما را ناحق کند محکم جلوی او می‌ایستیم. اقا مهدی نظرشان همیشه همین بوده و در این داستان هم ما شلوغ کاری نداشتیم ولی از نظر قانونی دنبال حق‌مان بودیم و خداراشکر که همه چیز واضح و مشخص شد و رای برگشت.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋