دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

کفش طلای لیگ برتر بدشانسی می آورد

دیاباته - کی روش ؛ پایان تلخ دو ستاره؛ کفش طلای لیگ برتر بدشانسی می‌آورد!؛ شیخ دیاباته آقای گل لیگ نوزدهم و کی روش استنلی آقای گل لیگ هجدهم دو مهاجم استقلال و سپاهان هستند که از فصل بعد جایی در تیم هایشان ندارند.

کفش طلای لیگ برتر بدشانسی می‌آورد

به گزارش ورزش، مرور آقای گل های لیگ برتر در دوره های اخیر نشان از این دارد که این بازیکنان پس از پشت سر گذاشتن تمامی مهاجمین تیم های رقیب، موفق شده اند درخشش خود را ادامه داده و به تیم های بزرگتری راه پیدا کنند. نمونه آن را می توان در عملکرد اخیر مهدی طارمی، علی علیپور، کریم انصاری فرد و... دید ولی به نظر می رسد که کسب عنوان آقای گلی برای بازیکنان خارجی تیم های لیگ برتری خوش یمن نیست.


اتفاقی که پیش از این برای لوسیانو ادینیو، عرفان اولروم و عماد رضا رخ داده بود و آنها پس از کسب عنوان آقای گلی، به دلایلی نامعلوم دچار افت می شدند و حالا نیز این اتفاق برای دو آقای گل دوره های گذشته فوتبال ایران رخ داده است. کی روش استنلی آقای گل لیگ هجدهم و شیخ دیاباته آقای گل لیگ نوزدهم که حالا با ناکامی تمام باید تیم هایشان را ترک کرده و به دنبال مقصد جدیدی باشند.

کفش طلای لیگ برتر بدشانسی می‌آورد

* کی روش 195 سانتی، خوراک تاکتیک قلعه نویی


حضور یک مهاجم بلند قامت و جدید که به تازگی از برزیل آمده بود و در ترکیب ذوب آهن به میدان می رفت، از آنجا مورد توجه علاقه مندان به فوتبال قرار گرفت که او با کی روش سرمربی تیم ملی ایران همنام بود. بازیکن 195 سانتی متری که در ترکیب اصفهانی ها مثمر ثمر بود و حسابی به کار سبک بازی امیر قلعه نویی نیز می آمد.
پس از دیدن ویدیوی بازی های کی روش استنلی، او حسابی چشم ژنرال را گرفته بود و امیرخان روی جذب این مهاجم بلند قامت تأکید ویژه ای داشت. سعید آذری توانست این غول برزیلی را به ایران بیاورد و او حسابی در جمع ذوبی ها گرد و خاک به پا کرد به نحوی که فصل به پایان نرسیده، استقلال و پرسپولیس به دنبال جذب او بودند ولی کی روش به همراه قلعه نویی راهی سپاهان شد.

* درخشش و آقای گلی با زردپوشان اصفهانی


اوج کار کی روش استنلی در لیگ هجدهم و به همراه سپاهان بود. این مهاجم برزیلی 16 گل در لیگ برتر برای تیم قلعه نویی به ثمر رساند و به همراه هموطنش لوسیانو پریرا، عنوان آقای گلی لیگ برتر را از آن خود کرد. در حالیکه انتظار می رفت درخشش استنلی نیز در فصول بعد ادامه دار باشد، اما او در لیگ نوزدهم نصف گل های لیگ قبلش را به ثمر رساند.

کفش طلای لیگ برتر بدشانسی می‌آورد

* افت عجیب کی روش و پایان کار با زدن فقط یک گل


استنلی با زدن 8 گل لیگ نوزدهم را به پایان رساند و در لیگ قبل نیز با آمدن نویدکیا، او آنچنان در ترکیب سپاهان به کار گرفته نشد ضمن اینکه چند مصدومیت بد موقع باعث دوری او از میادین شد. کی روش استنلی آقای گل لیگ هجدهم، لیگ بیستم و کارش با سپاهان را با زدن تنها یک گل در هفته ششم مقابل نساجی به پایان رساند. غول 195 سانتی متری اصفهانی ها به شدت دچار افت شد و حالا نیز برای فصل بعد، جایی در برنامه های نویدکیا ندارد.


بازیکنی که در ذوب آهن 10 گل به ثمر رساند و چهره شد، با زدن 16 گل در فصل نخست حضورش در سپاهان نامش را بیش از پیش سر زبانها انداخت، در لیگ نوزدهم گل هایش به عدد 8 رسید و در این فصلی که به تازگی به پایان رسیده، کی روش فقط و فقط یک گل برای اصفهانی ها وارد دروازه حریف کرد تا با افتی عجیب و فاحش، دیار زاینده رود و احتمالا فوتبال ایران را ترک کند.

کفش طلای لیگ برتر بدشانسی می‌آورد

* بلای کی روش، سر شیخ نیز آمد


اتفاقی که برای استنلی رخ داد، بر سر آقای گل لیگ نوزدهم نیز آمد. شیخ دیاباته مهاجم 194 سانتی متری و اهل کشور مالی با رزومه ای پر بار به همراه استراماچونی به ایران آمد. او سالها در فرانسه گلزنی کرده بود و در آخرین تجربه اروپایی اش نیز برابر یوونتوس و شزنی دبل کرده بود و حالا به ایران آمده تا عصای دست مربی خوش تیپ ایتالیایی باشد. اما دیاباته در همان ابتدای فصل دچار آسیب دیدگی شد و چند بازی را از دست داد. تا اینکه در هفته نهم، موتور مهاجم مالیایی در تبریز روشن شد. بازیکن موثری که برابر تراکتور هت تریک کرد و روند گلزنی هایش شروع شد.


نکته آزاردهنده در مورد دیاباته، مصدومیت های پرتعداد این بازیکن بود. مهاجمی که خوب گل می زد ولی خیلی زود هم مصدوم می شد. در نهایت او فصل قبل 19 گل در تمامی رقابت ها برای استقلال به ثمر رساند و آقای گل لیگ برتر نیز شد. این در حالی است که مجموع تمام دقایق حضور دیاباته در زمین نیز به 25 بازی کامل نمی رسید ولی او این آمار فوق العاده را از خودش به جا گذاشت تا هواداران این تیم روی مصدومیت های او نیز چشمشان را ببندند.

کفش طلای لیگ برتر بدشانسی می‌آورد


* لیگ بیستم و بدترین شروع برای دیاباته


اما لیگ بیستم آنگونه که مدنظر شیخ بود، پیش نرفت. دیاباته همان هفته دوم با فکری درگیر شد و به او اجازه حضور در تمرینات داده نشد. سپس آقای گل لیگ نوزدهم دچار مصدومیت های گاه و بی گاهی می شد تا اینکه در زمان حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت آبی ها، او کاملا به فراموشی سپرده شد و کسی به یاد ندارد آخرین باری که دیاباته از ابتدا و به طور کامل برای استقلال بازی کرد، چه زمانی بوده است.


با این وجود، دیاباته در فصلی که گذشت، 8 بار برای استقلال در تمامی رقابت ها گلزنی کرد که 2 مورد آن در لیگ برتر و بازی برابر تراکتور بود. به عبارتی دیگر، شیخ در لیگ بیستم تنها در یک بازی برای آبی پوشان موفق به گلزنی شد و 6 گل دیگرش را در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند.

کفش طلای لیگ برتر بدشانسی می‌آورد

* غیبت دیاباته در 36 بازی لیگ برتر، باورکردنی نیست!


بررسی آمار حضور دیاباته در زمین مسابقه، عدد باورنکردنی را نشان می دهد. دیاباته با احتساب 60 هفته از لیگ های نوزدهم و بیستم، 2162 دقیقه برای استقلال به میدان رفته است. یعنی او 3238 دقیقه معادل با 36 بازی کامل را طی دو فصل از دست داده است!آماری که باعث گردیده میزان میل تهاجمی آبی پوشان کاسته شده و همین مسئله، یکی از دلایل عدم موفقیت استقلال در لیگ برتر محسوب می شود چرا که گرانترین و اصلی ترین عنصر هجومی تیم، بیش از نصف هر فصل را از دست داده است.


البته به این آمار می توان رقابت های جام حذفی از جمله دیدار فینال برابر فولاد را نیز اضافه کرد. جایی که آبی پوشان عملا در خط حمله زهردار ظاهر نشدند و از خلق موقعیت به روی دروازه احسان مرادیان عاجز بودند. در حالیکه شاید اگر دیاباته در فرم خوب خودش قرار داشت، می توانست برای کسب جام عصای دست فرهاد مجیدی باشد.

کفش طلای لیگ برتر بدشانسی می‌آورد

چنانچه اهل خرافات باشیم باید اینگونه بگوییم که آقای گلی لیگ برتر برای شیخ و کی روش بدشگون بوده است. آنها بلافاصله پس از کسب این عنوان دچار افت شدیدی شده که آنها را مجبور به ترک تیم هایشان می کند. برای لیگ بیست و یکم، خبری از آقای گل های دو دوره هجدهم و نوزدهم نیست و استقلال و سپاهان باید به فکر یافتن جانشینی مناسب برای این دو بازیکن باشند. دیاباته و استنلی دو مهاجم بلندقامت و آقای گل فوتبال ایران، پس از درخششی کوتاه مدت در لیگ برتر، با پایانی تلخ ایران را ترک خواهند کرد.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋