دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

نسیم وارسته سرمربی تیم کاراته کانادا (عکس)

نسیم وارسته سرمربی تیم کاراته کانادا (عکس)

یک ایرانی که مانع از طلای گنج‌زاده نشد؛ نسیم وارسته سرمربی تیم کاراته کانادا (عکس)؛ آخرین روز فعالیت ورزشکاران ایرانی یک شگفتی برای تماشاگران عمومی ورزش به همراه داشت.

به گزارش ورزش، ساعاتی بعد از شروع رقابت های کاراته تصویری از نسیم وارسته سرمربی تیم ملی کانادا در شبکه های اجتماعی بازنشر شد. مربی ایرانی الاصل تیمی که در رقابت های کاراته حتی مجبور به رهبری تیمش مقابل ایران شد و در نهایت اما موفق به کسب مدال از توکیو نشد.

برای کسانی که کاراته را از نزدیک تعقیب می کنند، خانواده فهیمی نامی آشنا به حساب می آید. یکی از اولین باشگاه‌های کاراته وارسته که اولین باشگاه این رشته ورزشی را در ایران پایه گذاری کرد. باشگاه مرحوم فرهاد وارسته در منطقه یوسف آباد و در حوالی سینما گلدیس سابق بود و اکبر محمدی بقا گزارشگر ورزشی تلویزیون و یکی از متخصین هنرهای رزمی با وی همکاری می‌کرد.

مرحوم فرهاد وارسته بنیانگذار  سبک کان‌ذن‌ریو در ایران بود که شاگردانش را در آکادمی کاراته ایران تحت تعلیم قرار می‌داد و شناسنامه کاراته ایران محسوب می‌شد که تنها دارنده دان ۱۰ کاراته ایرانی و تنها فرد غیر آسیایی شرقی است که به طور رسمی از سوی کاراته کنترلی ژاپن مجاز به ایجاد یک سبک کاراته کنترلی شناخته شده‌ است. او در دوران ورزشی خود صاحب 50 عنوان و مدال شده و از این حیث به لقب شینان (استاد بزرگ) دست یافته است.

مرحوم وارسته بعد از مهاجرت به فرانسه از آنجا به همراه چهار فرزندش راهی کانادا شد و نکته جالب توجه اینکه در تورنتو و در زمین اسکواش کار تعلیم این رشته را از سر گرفت.

نسیم، دختر فرهاد وارسته راه پدر را ادامه داده و در وزن منفی 60 کیلوگرم صاحب عناوین داخلی و قاره‌ای و مسابقات آزاد و البته جهانی است. او در المپیک توکیو هدایت تیم ملی کانادا را برعهده داشت. او در خاطراتش از این می‌گوید که پدرش همیشه دوست داشته دخترش "اول" باشد و در رشته‌های سوارکاری و موتورسواری نیز فعالیت دارد.

نسیم وارسته سرمربی تیم کاراته کانادا (عکس)

آخرین مدال؛ وارسته با برنز از دنیای کاراته فاصله گرفت و مسیر تازه خود در دوران مربیگری را دنبال کرد.

وارسته (نسیم) از 13 سالگی در تیم ملی کانادا کار خود را استارت زد و تا 27 سالگی در مسابقات حاضر بوده است و بعد از آن شانس هدایت تیم ملی این کشور را در المپیک و جایی که آرزوی قهرمانی در آن را داشت، به دست آورد.

کانادا در این رقابت‌ها با یک نماینده در وزن +75 کیلوگرم و جایی که ایران سجاد گنج ‌زاده در آن مدال طلا را کسب کرد، حاضر شده بود. دانیل گایسیسنگی تنها نماینده کانادا در این رقابت‌ها بود که مقابل نماینده ایران 2-1 شکست خورد. این شکست برابر حریف فینالیست گنجی زاده از عربستان نیز برای او و اینبار با نتیجه سنگین 10-3 تکرار شد. یک برد برابر کرواسی و یک تساوی مقابل امریکا پایان‌بخش تلاش او در این رقابت‌ها بود که باعث تمجید رییس فدراسیون کاراته این کشور شد تا از آن به عنوان یک افتخار برای نشان دادن توانایی این کشور در این رشته یاد کند.

*حضوری که مدیون نسیم وارسته بود

در زمان مشخص شدن نماینده کانادا در این رقابت‌ها، نسیم وارسته با جمله‌ای از مایکل فلپس به استقبال این ماجراجویی در توکیو رفت و با انتشار تصویری از دنیل گایسینسگی نوشت :"شما نمی‌توانید برای چیزی محدودیت بگذارید. هر چقدر بیشتر رویا پردازی کنید بیشتر پیش می‌روید."

دنیل گایسینسکی که به دلیل اپیدمی کرونا شرایط مبارزه را از دست داده بود، در آخرین تورنمنتی که برای حضور در المپیک در دسترس داشت باید در فرانسه این مهم را از آن خود می‌کرد و البته شکست در همان گام اول برابر عربستان او را از این رویا دور کرد. اما بار دیگر سکه شانس با توجه به صعود حریف عربستانی به فینال به او رو کرد و کاراته کای کانادایی اینبار با شکست حریفانی از لیتوانی ، جمهوری دومینیکن ، اوکراین ، آذربایجان و مجارستان باید در مرحله پایانی برابر حریف هلندی نیز موفقیت خود را تکرار می‌کرد. تساوی 3-3 با این حریف رویای او را در آستانه فروپاشی قرار داده بود اما ...داور در سه ثانیه پایانی رای به خروج او از منطقه تاتامی داده بودند تا او با شکست برابر حریف هلندی از دستیابی به سهمیه المپیک ناکام شود اما یک فریاد بلند از نسیم وارسته برای گرفتن کارت اعتراض همه چیز را تغییر داد؛ داوران با بازبینی صحنه متوجه اشتباه خود شدند و امتیاز سنشو (امتیاز اول بازی) اینبار کمک کرد تا او راهی المپیک شود. یک اعتراض به موقع از سوی وارسته و تحقق رویای کانادا برای داشتن نماینده در المپیک.

هرچند در المپیک آنچنان شانس با آنها یار نبود و نماینده عربستان و ایران موفق شدند راهی مرحله بعدی و در نهایت فینال شوند اما نسیم وارسته و کاراته کای کانادا با دو پیروزی ماموریت خود را با موفقیت در اولین گامی که المپیک رای به حضور کاراته در مسابقات داده بود، به پایان رساندند.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋