دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مناظره جنجالی با چاشنی تبانی و اعتیاد

مناظره جنجالی با چاشنی تبانی و اعتیاد

روانخواه: من اعتیاد ندارم/ نوری: کارنامه‌ات جیست؟؛ مناظره جنجالی با چاشنی تبانی و اعتیاد !؛ پژمان نوری و امید روانخواه دو بازیکن شاخص فوتبال ایران در دهه گذشته پس از اتفاقات رخ داده در هفته آخر لیگ حرفهای تندی علیه یکدیگر به زبان آوردند.

به گزارش ورزش، پس از پایان رقابت های لیگ دسته اول و اتفاقات جنجالی در بازی های ملوان – بادران و همچنین هوادار و شهرداری آستارا، که منجر به صعود هوادار به لیگ برتر شد، اتفاقات و حواشی زیادی پیرامون باشگاه بادران و سایر تیم ها از جمله ملوان، هوادار و مس کرمان به وجود آمد.

باشگاه بادران با انتشار اطلاعیه ای، ادعاهایی درخصوص سلامت بازی ها مطرح کرد که با واکنش سایر تیم ها روبرو شد. شب گذشته نیز در برنامه فوتبال برتر پژمان نوری مدیرعامل باشگاه ملوان و امید روانخواه سرمربی بادران روی خط تلفن برنامه آمدند و در مناظره ای جنجالی صحبت هایی را در بخش های جداگانه مطرح کردند که این گفته ها را با توجه به ارتباط میان موضوعات مطرح شده از سوی دو طرف، مرور می کنیم:

مظلوم نمایی و بازده مدیریتی
*نوری: دوران مظلوم نمایی تمام شده است. من در مورد مسائل فنی صحبت نکردم که سرمربی تیم جواب من را بدهد. حالا اینکه شما می گویید می دانستیم نمی توانیم در انزلی 4 گل به ملوان بزنیم که شما خواب این را هم نمی دیدید. اینکه شما برای شهرداری آستارا پاداش گذاشته اید، یعنی دنبال این بوده اید آنها با هوادار یک مساوی بگیرند و شما با یک ضربه پنالتی برنده شوید.
*روانخواه:من بخاطر احترامی که برای ملوان و هوادارانش قائلم می گویم که ملوان سالهاست در خانه اش 4 گل نخورده که ما بخواهیم در خانه آنها 4 تا گل بزنیم. ولی آقای پژمان نوری، همین فجرسپاسی هم مثل شما سرباز می گیرد ولی شما 5 برابر فجرسپاسی بودجه داشتید و تیمتان را یازدهم تحویل دادید.

محروم کنید،مادام العمر
*نوری: من در ملوان نه به دنبال نان هستم نه نام. من به هر چیزی که اندازه من بود، با ملوان رسیدم. حتی اگر یک سال من را محروم کنند، چه اتفاقی برای من رخ می دهد؟ من می گویم یک سری اتفاقات در فوتبال ایران رخ می دهد که قشنگ نیست. ماهایی که فوتبال بازی کرده ایم و کسانی که در رأس کار هستند میدانند چه اتفاقاتی رخ می دهد.  در جایگاهی که الان قرار گرفته ام، من یک سری چیزها را دیده ام. زمانی که بازیکن بودیم، فکر می کردیم باید در زمین 14 کیلومتر بدویم تا بازی را ببریم. الان من در جایگاهی که الان هستم، می دانم اتفاقات دیگری در فوتبال ایران رخ می دهد. من باید این مسائل را بگویم حتی اگر محروم شوم.


*روانخواه: من در صحبت هایم سعی کردم خیلی محترمانه بابت تهمت بزرگی که به باشگاه بادران و دوست صمیمی من زده شده بود، صحبت کنم و بگویم در کمیته اخلاق و مراجع قضایی پیگیری می کنیم. اگر سند و مدرکی بود ثابت کنند. من در این فوتبال زندگی می کنم. 10 سال است که در رده های پایه و بزرگسال مربیگری می کنم. اگر محرومیت مادام العمر برایشان در نظر نگیرند، اگر این شرایط ادامه داشته باشد، جلوی شرط بندی گرفته نشود، جلوی مدیرانی مانند آقای نوری که به این شکل مدیریت می کنند گرفته نشود، ما تا 2 سال دیگر فوتبالی نخواهیم داشت که راجع به آن صحبت کنیم و بخواهیم درباره آن بحث کنیم. آن مربی که می خواهد داور بخرد، آن مربی که بازیکنش را به دوپینگ وادار می کند یا آن مربی که بی اخلاقی می کند. اگر باشگاه بادران می خواست به این شکل کار کند، چند سالی بود که در لیگ برتر حضور داشت.

معرفی کن!مدرک ندارم
*نوری: من چگونه باید ثابت کنم که قبل از بازی، به من پیشنهاد داده شده که من مبلغی را بگیرم تا بازی را یک جوری دربیاوریم. من چه جوری می خواهم ثبات کنم؟ بخاطر اینکه مستقیم با من صحبت نکرده اند. چند دلال و واسطه با من صحبت کرده اند. من نمی توانم این را ثابت کنم. چون باشگاه مقابل این مسئله را انکار می کند و می گوید فرد دلال در باشگاه ما نبوده است. ولی این پیشنهاد به من داده شده است. من می توانستم آن مبلغ را دریافت کنم و صدایش را نیز درنیاورم. برای بازی آخر با بادران به من مبلغی بین 300 تا 500 میلیون تومان پیشنهاد شد. آنها از من مدرک می خواهند.
*روانخواه: آقای پژمان نوری می گوید به ما پیشنهاد پول داده اند. خب دیوار که به شما پیشنهاد نداده، یک شخصی پیشنهاد داده است. چرا آن فرد را معرفی نمی کنید؟ آن شخص باید در نهایت به یک جایی برسد. مگر اینکه آن شخص، همان فردی باشد که فصل پیش بازی آخرشان را برایشان درآورد و همین بازی با بادران را برایشان درآورد.

دانش نداری - معتاد نیستم
*نوری: سرمربی تیم می گوید نیمه اول ما سوار بازی بودیم و موقعیت داشتیم. خودتان دیدید چه پنالتی ای برایشان گرفتند. همان نیمه یک پنالتی برایمان نگرفته اند. چرا مظلوم نمایی می کنید؟ اگر مازیار زارع بازیکنان جوانمان را در دقایق آخر به زمین نمی فرستاد، می توانستیم حداقل 2، 3 تا گل بزنیم. ما اصلا درباره مسائل فنی صحبت نکردیم. من نمی دانم مربی با دانش که شما می گویید یعنی چه؟ شما باید کارنامه ای نشان بدهید. رضا عنایتی تیمش را به لیگ برتر آورد. به او می گویند مربی با دانش. نه اینکه طرف (روانخواه) یک روز در سپیدرود باشد، پدیده، نیروی زمینی و... باشد. مگر مربی قبلی بادران موفق نبود؟ برای چه او تغییر کرد؟ غیر از این است که به آنها قول داده اند فلانی را مربی کنید که ما حرکتی برای شما انجام می دهیم؟ غیر از این نیست.

*روانخواه: راجع به مسائل فنی هم آقای رضا عنایتی دوست و همبازی من بوده است. آقای عنایتی می تواند شرایط فنی من را در کار بگوید و هر چیزی که ایشان بگوید من قبول دارم و همچنین بازیکنان باشگاه هایی که در آنجا کار کرده ام. باشگاه بادران اولین باشگاهی است که من در آنجا کار کرده ام و مشکل مالی ندارد و امکانات خوبی در اختیار دارد. من خودم ترک قشقایی هستم و روی اصالتم تعصب دارم. مانند مالک قشقایی نیستم که متأسفانه محرومیت هایی که خودتان می دانید برایش پیش آمده است. سال قبل بازی هفته آخرتان با قشقایی که 5 روز زودتر به شیراز رفتید. اما چه می شود یکباره به 7 نفر از بازیکنان اصلی قشقایی استراحت داده می شود؟ بازی سال قبلشان با بادران را چک کنید و ببینید چه اتفاقاتی افتاد؟

خطیر در هتل / خطیر در ورزشگاه

نوری: شما می گوید آن آقا (علی خطیر) شب قبل از بازی (در انزلی) نبوده است. بسیار خب اصلا صبح بازی آمده است. ساعت 7 صبح آمده و 7 و نیم برگشته است. او برای چه کاری آمده است؟ حداقل می آمد بازی را ببیند، ما می گفتیم بسیار خب او برای دیدن بازی آمده و در انزلی هتلی نبوده و به هتل داوران رفته است. سوال من این است شما در آن هتل چکار می کنید؟ اگر این جرم است، من حاضرم شما هر جا که می گویید بیایم. مشکلی نیست. چرا ایشان در کنار تیم بادران نبود؟ من ایشان را در استادیوم ندیدم. اگر او در ورزشگاه حاضر می شد، من می گفتم او برای دیدن بازی آمده است. شما بروید بازی بادران و چوکا را ببینید که کرمانشاهی داور بازی بوده و ببینید چه اتفاقی افتاده است.

*روانخواه: اصلا آقای کرمانشاهی داور بازی ما و چوکا نبود و شخص دیگری بود. آقای علی خطیر از اول بازی تا آخر بازی در جایگاه ویژه نشسته بودند. ولی متأسفانه آقای پژمان نوری بابت مشکلاتی که دارند و همه جامعه فوتبال می دانند، متأسفانه هوش و حواس درستی ندارند. همه فوتبالی ها می دانند که این دو سال آقای پژمان نوری در ملوان چگونه مدیریت کرده است. آقای پژمان نوری! حداقلش این است که من سعی کرده ام برای شاگردانم چه در رفتار و چه در کار الگوی رفتاری باشم. نه اعتیاد داشته ام، نه زمانی که فوتبال بازی می کردم از تست دوپینگ فرار کرده ام. هیچ کدام از این اتفاقات در زمان فوتبال برایم رخ نداده و سرم را بالا می گیرم. اینکه شما می آیید چشمتان را می بندید و شخصی که به عنوان دوست من (علی خطیر) صبح بازی به انزلی رسیده و بازی را در ورزشگاه دیده و عکسش نیز در استادیوم موجود است و شما عکس او را در تلویزیون پخش می کنید.

دل من شکست

*نوری: من از مردم ایران بابت حرف های مربی بادران عذرخواهی می کنم. تمام کسانی که همبازی من بوده اند و من افتخار این را داشتم در کنارشان بازی کرده ام، من چه زندگی سالمی داشته ام و چگونه بازی کرده ام که تا سن 39 سالگی باز کرده ام و می توانستم بیشتر هم بازی کنم ولی ترجیح دادم میدان را به جوان ها بدهم. حرف های زشت درست نبود. واقعا دل من شکسته شد. من به بحث فنی کاری ندارم. ولی فوتبال ارزش این را ندارد که بخواهیم به دروغ این حرف ها را بزنیم. من سالها در سطح اول فوتبال ایران و تیم ملی بازی کرده ام اگر اتفاقی می خواست بیفتد، همه جا مشخص می شد.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋