بطری آب آیکیا به نام کریستیانو؛ استفاده کمپانی مشهور از حرکت رونالدو علیه کوکاکولا؛ رد نوشیدن کوکاکولا از سوی رونالدو و تشویق او به نوشیدن آب، از سوی کمپانی آیکیا مغتنم شمرده شد.
به گزارش ورزش، 9 روز پیش کریستیانو رونالدو کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال در یک کنفرانس خبری یک بطری آب را جانشین بطریهای کوکاکولا کرد. این اقدام او کاهش ارزش سهام کوکاکولا را در پی داشت.
برداشتن دو بطری کوکاکولا توسط کریستیانو رونالدو در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در چارچوب رقابتهای فوتبال جام ملتهای اروپا موجب سقوط چهار میلیارد دلاری قیمت سهام این غول عرضه نوشیدنی شد.
کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال که به عنوان فردی متعصب در زمینه سلامتی مشهور است، نظر خود را در مورد نوشابه گازدار به صراحت توضیح داد.
رونالدو 36 ساله روز دوشنبه 24 خرداد (14 ژوئن) در کنفرانس خبری پیش از بازی پرتغال مقابل مجارستان در بوداپست، بطریهای کوکاکولا را از روبروی خود برداشت و در ادامه با بالا بردن یک بطری آب به پرتغالی گفت:«آگوا، به معنی آب.»
به نظر میرسد او با این حرکت میخواسته مردم را ترغیب کند به جای نوشیدنیهای گازدار، آب را انتخاب کنند.
قیمت سهام کوکاکولا تقریباً بلافاصله پس از این حرکت رونالدو با افت یک و شش دهم درصدی از 56 دلار و 10 سنت به 55 دلار و 22 سنت کاهش یافت. ارزش بازار کوکاکولا از 242 میلیارد دلار به 238میلیارد دلار رسید که افتی 4 میلیارد دلاری را نشان میدهد.
در پی تشویق به نوشیدن آب از سوی رونالدو، شعبه کانادای کمپانی بزرگ و مشهور آیکیا سوئد اقدام به نامگذاری بطری های آب کلاسیک خود به نام کریستیانو کرد. قیمت این بطری ها پیش از این 1.35 دلار بود ولی اکنون به 1.99 دلار افزایش پیدا کرده است.
در واقع آیکیا از این فرصت برای فروش هر چه بیشتر این بطری های چندبار مصرف استفاده کرده است؛ اقدامی هوشمندانه.
پاسخ ها