دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بیلسا؛ معجزه ای که به لیدز جان جنگیدن بخشید

"برد متعلق به بازیکنان است نه من"؛ بیلسا؛ معجزه‌ای که به لیدز جان جنگیدن بخشید؛ بیلسا در تمام کنفرانس های مطبوعاتی خود با زبان اسپانیایی و اغلب با سر به پایین افکنده شده صحبت می کند و این موضوع تجزیه و تحلیل او را تقریبا غیر ممکن کرده است

بیلسا؛ معجزه‌ای که به لیدز جان جنگیدن بخشید

به گزارش ورزش، با توجه به تحسین و تمجیدی که بین مارچلو بیلسا و پپ گواردیولا پیش از پیروزی شاگردان بیلسا بر صدرنشینان لیگ برتر، رد و بدل شده بود، جای تعجب نداشت که سرمربی کهنه کار لیدز از پاسخ دادن به این سوال که شکست دادن گواردیولای "جادویی" چه حسی دارد، اجتناب کرد.


بیلسا گفت: "اینکه لیدز منچسترسیتی را شکست داده به این معنا نیست که من خودم را به سرمربی آنها تحمیل کرده ام. من هیچ چیزی را بابت اینکه گواردیولا سرمربی تیمی است که لیدز امروز شکست داده، به حساب خودم نمی نویسم. این برد متعلق به بازیکنان است."


این پاسخ هم پاسخی مخصوص بیلسا است که هنوز هم در لیگ برتر به عنوان یک معما باقی مانده است بخشی به این خاطر که هنوز هم در تمام کنفرانس های مطبوعاتی خود با زبان اسپانیایی و اغلب با سر به پایین افکنده شده صحبت می کند و این موضوع تجزیه و تحلیل او را تقریبا غیر ممکن کرده است.

بیلسا؛ معجزه‌ای که به لیدز جان جنگیدن بخشید


اما اگر نیاز به سند و مدرکی باشد که نشان دهد این سرمربی چه نقشی در احیای لیدز و حضور پرقدرت این تیم در لیگ برتر داشته، این اسناد به راحتی پیدا می شوند!


دقیقا سه سال پیش از اینکه دبل کردن استوارت دالاس برابر سیتی، لیدز را به دومین تیم از بین 29 رقیب سیتیزن ها تبدیل کند که مانع از پیروزی سیتی شده و آنها را شکست داده است، این بازیکن 90 دقیقه در شکست 3-1 در پرستون بازی کرد.


این شکست در پایان یک دوره ناامیدکننده که در آن از 22 بازی تنها چهار برد به دست آورده بودند رخ داد، با سرمربیگری توماس کریستینسن که سپس جای خود را به پل هکنگباتم داد لیدز در نهایت در چمپیونشیپ سیزدهم شد.


پنج بازیکن از آن دوران تاریک در تاریخ باشگاه لیدز در بازی دیروز برابر منچسترسیتی در زمین حاضر بودند. علاوه بر دالاس، ازگجان آلیوسکی که پاس گل پیروزی را داد، کلوین فیلیپس بازیکن فعلی تیم ملی انگلیس و زوج دفاعی لیدز یعنی لوک آیلینگ و لیام کوپر بازیکنانی هستند که اکنون که لیدز پس از فصلی فراتر از انتظار در نیمه بالایی جدول جا خوش کرده است، پلی به آن گذشته تاریک می زنند.

بیلسا؛ معجزه‌ای که به لیدز جان جنگیدن بخشید


این بیلسا بود که پرچمدار ایجاد تغییر و انقلاب در لیدز شد. تعجبی ندارد که بسیاری از هواداران لیدز خواهان هر چه زودتر تمدید قرارداد با سرمربی 65 ساله، که قراردادش با این تیم در پایان فصل به اتمام می‌رسد، هستند چرا که نمی دانند بدون او چه خواهند کرد.
پس از پیروزی 2-1 لیدز برابر سیتی اکنون خیال هواداران و باشگاه از تمدید قرارداد با بیلسا اندکی راحت تر است. مدیران باشگاه لیدز می گویند که بیلسا ترجیح می دهد پس از پایان فصل درباره تمدید قرارداد صحبت کند. در واقع قرارداد فعلی او نیز در تاریخ 11 سپتامبر اعلام شد، فقط 24 ساعت قبل از شروع فصل جاری!


برای کسانی که می خواهند بداند ذهن این سرمربی اعجوبه آرژانتینی چطور کار می کند، باید گفت که بدون شک عدم اطمینان نقش و تاثیر پررنگی در برنامه های او دارد.
آندره‌آ رادریتزیانی، مالک باشگاه لیدز، در یکی از مصاحبه هایش درباره تمدید قرارداد با بیلسا گفت: "این کاملا به او بستگی دارد. ما منتظر تصمیم او می مانیم اما محض احتیاط گزینه های خود را بررسی کرده ایم که بدانیم اگر مارچلو نخواهد با ما باشد چه باید بکنیم."
مشکل لیدز همین است؛ درست مثل جایگاهی که گواردیولا در سیتی دارد، به کار گرفتن یک سرمربی دیگر کاری ندارد، مشکل این است که یک سرمربی پیدا کنند که مثل بتواند بازیکنان را به نمایشی مثل آنچه در ورزشگاه اتحاد داشتند وا دارد. آن هم بازیکنانی که تعدادی از آنها همین سه سال پیش در پایین جدول چمپیونشیپ بودند.


بیلسا پس از پیروزی برابر سیتی گفت: "این کمی عجیب است که بگوییم برای سیتی هم عادلانه می بود اگر بازی را می برد اما ما هم شایسته برد بودیم.
آنها بر بازی سلطه داشتند. بیشتر شانس های گلزنی هم متعلق به آنها بود. اما ما به خاطر شخصیتی که نشان دادیم، تلاشی که کردیم و سودمندی شیوه بازی که از نظر ذهنی و جسمی داشتیم،  شایسته این نتیجه بودیم."
بیلسا بدخواهان و منتقدان خود را نیز دارد. در آخرین دیدار لیدز از منچستر، وقتی آنها در اولدترافورد با نتیجه 6-2 شکست خوردند، منتقدان او عصبانی بودند که چگونه می توان از یک مربی پس از شکست سنگین و بعد از به کار بردن تاکتیک هایی که بازیکنانش را از کار انداخت، تمجید کرد.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋