vahid.seo2022

vahid.seo2022

همه چیز راجب تعویض روغن خودرو

روغن موتور رگ حیاتی خودروهاست که بدون آن موتور خودرو از کار می افتد.در اکثر خودروهای موجود در بازار از جمله پراید،روغن نقش اساسی در دوام وبقای قطعات و لوازم یدکی پراید بازی می کند و وظیفه اصلی آن روانکاری و جلوگیری از اصطکاک اجزای متحرک موتور و همچنین جلوگیری از سایش و تغییر صدای فعالیت موتور خودرو می باشد.مهمترین دلیل استفاده از روغن در موتور خودروها روانکاری عملکرد موتور و جلوگیری از اصطکاک قطعات آن و همچنین جلوگیری از سایش قطعات می باشد. 

 

زمان تعویض روغن موتور


مدت زمان استفاده از روغن موتور در فواصل تعویض به عوامل زیادی بستگی دارد، اگرچه اکثر خودروسازان پیشنهاد می کنند که خودروهای بنزینی باید روغن موتور را هر 10000 کیلومتر تعویض کنند، این معمولا دو بار در سال اتفاق می افتد. اما مسائلی مانند عملکرد خودرو، نوع روغن مصرفی و شرایط موتور از مواردی هستند که این زمان را کوتاه یا طولانی تر می کنند.وجود روغن در موتور خودرو باعث بهبود عملکرد خودرو می شود، بنابراین تعویض روغن و فیلتر آن در زمان معین یک ضرورت است که باعث افزایش عمر مفید موتور خودرو می شود.

با پاکسازی دوده حاصل از احتراق موتور، روغن موتور آلوده شده و به تدریج خاصیت خود را از دست می دهد. در این زمان مواد افزودنی موجود در روغن موتور اکسید و تجزیه شده و رنگ روغن موتور تیره می شود. به این ترتیب فرآیند جذب ذرات معلق و روانکاری توسط روغن کاهش یافته و خودرو نیاز به تعویض روغن خواهد داشت.این تصور غلط وجود دارد که هر وقت روغن موتور تیره شد، باید آن را تعویض کرد. در واقع رنگ تیره روغن موتور به این معنی است که روغن به درستی کار کرده و ربطی به زمان تعویض روغن ندارد اما بهتر است روغن را تعویض کنید. 

نحوه انتخاب روغن موتور مناسب


هنگام استفاده از روغن موتور، گزینه های زیادی دارید که کدام روغن برای خودروی شما مناسب خواهد بود، در این صورت باید بگوییم که انتخاب روغن موتور به عوامل مختلفی از جمله نوع خودرو، شرایط آب و هوایی و عملکرد آن بستگی دارد. ماشین. برای مثال برخی فکر می کنند روغن های ترکیبی بهتر از روغن های معمولی هستند یا به دنبال روغن هایی هستند که با نام روغن های نسوز در بازار عرضه می شوند

 

، اما باید بگوییم که این بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و عملکرد همه روغن های موتور در اکثر موارد مشابه اند.

نکات مهم تعویض روغن که باید بدانید


بهتر است پس از هر دو تعویض روغن یکبار فیلتر روغن را تعویض کنید و همچنین در موتورهای با تکنولوژی بالا از روغن های سطح پایین استفاده نکنید.بهتر است هرگز زمان تعویض روغن را به حداکثر زمان تعیین شده توسط سازنده خودرو موکول نکنید، شرایطی مانند عملکرد خودرو، شرایط آب و هوایی و آب و هوا، کیفیت روغن، کیفیت سوخت، ترافیک و نوع رانندگی از جمله عواملی هستند که در زمان تغییر می کنند. . روغن موثر است، بنابراین بهتر است قبل از اینکه زمان تعویض آن فرا برسد، آن را تعویض کنید.

بحث زمان و تاریخ انقضای روغن موتور موضوع بسیار مهمی است که کمتر به آن توجه شده است. تصور کنید مصرف شخصی شما از ماشینتان به گونه ای باشد که همیشه در شهر و در ترافیک باشید. یا اصلا دیر از ماشینتان استفاده می کنید؟ در چنین مواردی ضریب زمان (که به مرور زمان منجر به خراب شدن روغن می شود) معیار تعیین کننده تری نسبت به عملکرد است. به خاطر داشته باشید که روغن تازه، شفاف و شفاف است. و پس از استفاده کم کم تیره و در نهایت سیاه می شود.

فیلتر روغن

فیلتر روغن باید با هر بار تعویض روغن یا یک بار در میان، طبق توصیه سازنده تعویض شود. این باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش شتاب و عمر موتور خودرو شما می شود. اگر روغن انتخابی شما ارزانتر است، همانطور که در بالا ذکر شد، فیلتر روغن را هر سری تعویض کنید. (خساست بیشتر عمر موتور ماشین شما را کوتاه می کند.)

نکات فنی مربوط به تعویض روغن

 

1- کارشناسان معتقدند تعویض به موقع روغن خودرو می تواند مصرف سوخت خودروی شما را کاهش دهد و آن را در برابر دما و فشار بالا حفظ کند. زمانی که روغن خودرو را به موقع تعویض کنید و با نکات مهم در روغن موتور به خوبی آشنا باشید، موتور خودروی شما نیز عملکرد بهتری خواهد داشت.

از طرفی در صورت تعویض به موقع روغن خودرو مصرف بنزین تا حد زیادی کاهش می یابد و علاوه بر کاهش مصرف انرژی در کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست نیز نقش بسزایی دارد.

2. هرگز از روغن های سطح پایین برای خودروهای با تکنولوژی پیشرفته با تکنولوژی پیشرفته استفاده نکنید.

3- هنگام تعویض روغن خودرو حتما فیلتر را هم تعویض کنید.

4- بهتر است هرگز دو برند مختلف روغن موتور را مخلوط و استفاده نکنید زیرا ممکن است کیفیت آنها متفاوت باشد و ماشین شما را دچار مشکل کند.

5 - هنگام تعویض روغن توجه داشته باشید که رنگ روغن موتور باید تیره باشد و اگر متوجه روشن یا شفاف بودن روغن شدید به این معنی است که سیستم خنک کننده خودرو نشتی داشته و احتمالا داخل موتور نشتی دارد. از طرفی ممکن است موتور آسیب ببیند و باعث تجمع رسوب در روغن شود.

6- به یاد داشته باشید که بهتر است هر 6 تا 12 ماه یکبار روغن موتور خودرو خود را چک کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

7- هرگز از روغن موتور قدیمی برای خودرو خود استفاده نکنید زیرا ممکن است روغن نشت کند و باعث آسیب به موتور و اجزای مختلف آن شود.

8- توجه داشته باشید که هرگز روغن زیادی در دستگاه نریزید، زمانی که از روغن زیاد استفاده می کنید روغن ها در قطعه ای به نام کاسه نمدی ریخته و باعث خراب شدن آن می شوند.

 

vahid.seo2022
vahid.seo2022

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋