vafafh19

vafafh19

یادگیری مؤثرتر :

تکنیک قصر حافظه

خانه خود را تصور کنید.

احتمالاً می توانید بیشتر جزئیات بزرگ خانه خود را به خاطر بسپارید، درست است؟

اینجاست که تکنیک قصر حافظه مطرح می شود.

تکنیک قصر حافظه چیست؟

قصر حافظه یک تکنیک یادگیری است که در آن یک مکان آشنا را به تصویر می‌کشید و «اشیاء» ذهنی را در آن قرار می‌دهید. تکنیک قصر حافظه از حافظه فضایی شما برای کمک به یادگیری و به خاطر سپردن مفاهیم مختلف به شما کمک می کند.پزشکی،فرهنگی،دیجیتال

در اینجا نحوه ساخت یک قصر حافظه با حسن نیت از هنر حافظه آورده شده است:

مرحله 1: برای اولین کاخ خاطره خود، مکانی را انتخاب کنید که به خوبی می شناسید. من دوست دارم از خانه خود به عنوان مثال استفاده کنم.

مرحله 2: کل مسیر را برنامه ریزی کنید. تصور کنید که در حیاط جلویی قدم می زنید، از درب ورودی عبور می کنید، وارد اتاق نشیمن می شوید و از تمام اتاق های اصلی خانه خود عبور می کنید. برخی افراد دریافتند که حرکت در جهت عقربه های ساعت مفید است، اما ضروری نیست. در نهایت، قصرهای حافظه زیادی خواهید داشت. همچنین می‌توانید پس از چند بار آزمایش، قصر حافظه را اصلاح کنید، بنابراین اگر در اولین تلاش کامل نیست، نگران نباشید.

مرحله 3: اکنون فهرستی از چیزهایی که می خواهید حفظ کنید، مانند یک لیست خرید از 20 مورد مختلف مانند هویج، نان، شیر، چای، جو، سیب و غیره تهیه کنید.

مرحله 4: یک یا دو مورد را در یک زمان بردارید و یک تصویر ذهنی از آنها در هر مکان از قصر حافظه خود قرار دهید. سعی کنید تصاویر اقلام را اغراق آمیز کنید و آنها را با مکان در تعامل قرار دهید. به عنوان مثال، اگر اولین مورد "هویج" و اولین مکان در قصر حافظه شما درب ورودی است، چند هویج غول پیکر را تصور کنید که درب ورودی شما را باز می کند.پزشکی فرهنگی فناوری

هنگامی که آن را به پایان رساندید، می توانید تصویر خود را به چیز خاصی که یاد گرفته اید گره بزنید. به عنوان مثال، برای باز کردن درب ورودی، شاید هویج باید یک معادله ریاضی را در قفل در وارد کند.

vafafh19
vafafh19

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋