Turkeyzillow Real Estate

Turkeyzillow Real Estate

خرید ملک در ترکیه

 

 با خرید ملک در ترکیه  اجازه اقامت ترکیه را خواهیم داشت ؟

براساس قوانین سرمایه گذاری ملکی ترکیه، خارجی ها به استثنای اتباع چند کشور ! می‌توانند اقامت ترکیه را دریافت کنند.

اگر قیمت ملک خریدار شده کمتر از 250 هزار دلار آمریکا باشد، خریدار ملک تا 5 سال اقامت موقت سرمایه‌گذاری ترکیه را دریافت می کند.

 و بعد از 5 سال، آن هم مشروط بر این که دقیقا 4 سال و شش ماه در خاک ترکیه بوده باشید  می‌توانید برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال تان، اقدام به درخواست اقامت دائم یا شهروندی ترکیه کنید .

اگر هم سرمایه گذارملکی 250 هزار دلاری کرده باشید، از همان بدو امر شامل قانون دریافت شهروندی فوری این کشور خواهید شد که البته فرایند اداری آن ممکن چند ماهی به درازا بینجامد.

قیمت آپارتمان مسکونی در شهرهای بزرگ این کشور مثل استانبول، آنکارا، ازمیر و آنتالیا که بیشتر مورد توجه خریداران خارجی ملک هستند، به شکل قابل توجهی متغیر است، بسته به شهر، محله و موقعیت ملک، نوساز بودن یا نبودن آن و دهها فاکتور دیگر مثل دوری و نزدیکی به دریا و مرکز شهر و غیره ، این قیمت ها تغییر می کنند.

اما  هم اکنون حداقل رقم میانگین برای خرید یک واحد آپارتمان مسکونی مناسب در ترکیه حدود 200 هزار لیر است.
خیلی ها، در جواب می گویند؛ فلان دوستم یا فلان شرکت ملکی یا .... گفته اند می توانم با قیمتی پایین تر از این هم در ترکیه خانه بخرم. من هم میگویم ممکن است، چرا که نه؟!!! ....

اما رقم 200 هزار لیر که به عنوان حداقل- به معنای واقعی کلمه حداقل- اعلام کردم، برای خرید خانه ای است که در یک محله مناسب زندگی برای ما خارجی ها قرار داشته باشد و اصولا خانه ای باشد که به قول قدیمی ها بیخ ریش مان نماند!

شما هم اگر به موضوع درآمد از محل اجاره دادن ملک در ترکیه فکر می کنید حتما این سوالات از ذهن شما گذشته است.

آیا سرمایه‌گذاران ملکی با اجاره آپارتمان مسکونی می‌توانند درآمد قابل توجهی داشته باشند؟ 

آیا می‌توان با اتکا به درآمد اجاره واحد مسکونی خریداری شده، اقساط ماهیانه آن را پرداخت؟

آیا می‌توان آپارتمان را به صورت کوتاه مدت به توریست‌ها اجاره داد؟

البته که این ایده خوبی می‌تواند باشد که آدم سرمایه‌گذاری ملکی کند و علاوه بر رشد قیمت ملک، طی چند سال پیش رو ، درآمدی هم از محل اجاره آن داشته باشد. 

اول این که بد نیست بدانید،  درآمد سالانه اجاره یک آپارتمان مسکونی در ترکیه ، حدود 6 تا 8 درصد ارزش ملک است! بستگی به لوکیشن و شرایط ملک

به عنوان مثال اگر شما ملکی به ارزش 400 هزار لیر ترکیه خریداری کرده‌اید و تصمیم به اجاره دادن آن دارید. رقم اجاره یک آپارتمان با این میزان از ارزش، به طور میانگین 1600 لیر است. 

اینجا به مجتمع‌های مسکونی با امکانات تفریحی و رفاهی  "سیته" می‌گویند. در برخی از این سیته‌ها ممکن است شرکت سازنده ملک یا مدیریت سیته با شما قرارداد تضمینی اجاره امضا کند

. حسن این نوع قراردادها (رنتال گارانتی) در این است که شرکت طرف قرارداد شما در پایان هر دوره اجاره خانه‌تان را مثل روز اول به شما تحویل خواهد داد و عملا هزینه‌های سربار نقاشی و تعمیر و غیره ندارید.

 توصیه من به سرمایه‌گذارانی که تمایل به خرید ملک و کسب درآمد از محل اجاره آن در ترکیه دارند

Turkeyzillow Real Estate
Turkeyzillow Real Estate

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋